Loading...

Sig Sauer MCX ASP 4,5mm Reddot NY endast testskjuten SÅLD

Här lägger Du ut annonser när du vill sälja eller byta vapen och tillbehör.

Moderator: Forum grundare

Topic author
nygrenw
Status: Offline

Sig Sauer MCX ASP 4,5mm Reddot NY endast testskjuten SÅLD

Postby nygrenw » Sun Jul 16, 2017 2:10 pm

Hej!

OBS. Kan vara intressant att byta mot en VFC/Starkarms Glock airsoft till kusin.

Säljer detta gevär mot min egna vilja egentligen då jag kommer åka utomlands ett halvår om en månad och behöver pengar till det. Så hela samlingen egentligen ska bort.
Denna karbin är definitivt det roligaste CO2 vapnet i min ägodel just nu. Har tyvärr bara hunnit testskjuta detta då jag behövt jobba i Stockholm sen jag köpte det för cirka en månad sen på Hobbex.

Karbinen är utrustad med 18"" räfflad pipa, ljuddämparattrapp och rödpunktsikte. Den längre pipan gör att kolsyredriftet blir effektivare och utgångshastigheten högre. MCX har en utgångshastighet som är precis under licensfri gräns (10 Joule).

Modellen är en halvautomatisk kolsyreversion på SIG´s nya MCX-plattform. En kompetent automatkarbin med AR15/M-16 inspirerad design.

SIG´s kolsyreversioner av MCX & MPX erbjuds i flera olika utföranden men har gemensamt att de drivs av 88g kolsyrepatroner och skjuter diaboler. Jag har hittills bara testat 4,5 Diaboler med spets.

30 skotts RPM-magasin för diaboler
Semiautomatisk mekanism
Gasomladdad mekanism med ett kort förtryck som roterar magasinet
Manuell säkring
Syntetstock
18" räfflad pipa med shroud
Flip up-sikten, fram/bak
Picatinnybaser för rödpunktsikten, kikarsikte, lampa, laser m.m.

Köptes för 3990:- och har som sagt endast använt en 88g Patron.

Säljer nu för 2500:- vid snabb och smidig affär. Får självklart provskjutas på plats.

Ställ gärna frågor om nåt fattas eller om någon vill ha fler bilder.

Endast seriösa köpare tack!

FullSizeRender (19).jpg

FullSizeRender (18).jpg

FullSizeRender (13).jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Sälj & byt (vapenrelaterat)”