Behöver lite tips om lämplig kikare

Här samlar/skriver vi inlägg som direkt handlar om Diana vapen
Post Reply
PR.

Behöver lite tips om lämplig kikare

Post by PR. » Sat Apr 18, 2015 1:17 pm

Hej,

Köpte mitt Diana 35 nytt 1981 från Vapen Depoten/Falun, har haft mycket roligt med bössan och den ser fortfarande näst intill ut som ny ;) .

Men!

För ca 15 år sedan fick jag för mig att lämna in den till firma då jag tyckte att den var lite "trött" och de rekommenderade att fjädern byttes vilket de gjorde och då till en hårdare än original. Mitt Weaver-sikte som jag haft sen bössan var ny gav upp ganska snart efter fjäderbytet, monterade nytt litet Bushnell men kikarfästet klarar inte att nypa tillräckligt hårt vilket medför att siktet ändras och bössan sprider skotten vilket gjort att det blivit stående utan att användas.

Funderar på att skaffa nytt bättre kikarsikte med bättre fäste så barnen kan få skjuta lite. Att behålla nuvarande kikare är uteslutet..

Är det någon som vet var jag bäst köper lämpligt kikarsikte och vilket som rekommenderas?

Tacksam för tips..

PR.

Re: Behöver lite tips om lämplig kikare

Post by PR. » Sat Apr 18, 2015 8:47 pm

Svarar mig själv, har hittat Bushnell Sportsman 4-12x40 AO Multi-X med justerbar parallax för 1318:- ink frakt (från Svensk butik).

http://www.svenskfiskeshop.se/jakt-skyt ... p=prisjakt

Kan det vara något eller finns det någon som har något bättre förslag i liknande prisklass?

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Sat Apr 18, 2015 10:26 pm

Tror tyvärr inte att det kommer att palla bössan heller...i vanliga fästen. Köp ett Dampa-mount så kan du ha vilket kikarsikte som helst och det håller.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

PR.

Re:

Post by PR. » Sun Apr 19, 2015 7:44 am

Martin wrote:Tror tyvärr inte att det kommer att palla bössan heller...i vanliga fästen. Köp ett Dampa-mount så kan du ha vilket kikarsikte som helst och det håller.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Ett sådant fäste får det bli, såg mycket bra ut..

Stort tack!!

Post Reply

Return to “Diana (fjäder) gevär”