Loading...

Besviken på min nya HW77a

thsu69
Entusiast
Status: Offline

Re: Besviken på min nya HW77a

Postby thsu69 » Thu Dec 20, 2012 12:25 am

Kanske det skiljer på pipbrytar bössor, har själv bara positiva erfarenheter av Hw.
Inget onödigt klägg i 30 lr 50 från fabrik, och ny tillv eftersom jag har nya guiderna!
Men jag kanske har haft tur :up
Hawk GRS .177 .22
Spider GRS .22
Black Eagle .22
Thor Blue Edition .177
97 k .177
50 s .177

Concept elite .22
Marauder .25

BROCOCK´s Owner Club UK

Leif
Forum grundare

Postby Leif » Thu Dec 20, 2012 12:48 am

300grains wrote:Intressant läsning då jag själv (är) var sugen på en HW. Efter dylika erfarenheter vill jag inte ha någon modell av det fabrikatet. Mycket illa är att HW fabriken inte tar sitt producentansvar. Bad bad bad.

Har bl a Diana och BSA redan. Mycket nöjd med fabrikatena. Inga krämpor noterade, än i vart fall.

Sugen på nya bekantskaper ändå. Så nu är beslutet taget. Nästa införskaffning blir Hatsan. Har bekanta som är helt och hållet nöjda med detta "budget" märke. Får se vad jag kommer att tycka om deras fjäderbössor.

Nu skall sägas att Detta är lite av ett "värstingfall" och att HW har riktigt bra gevär också så denna tråd gäller inte alla HW vapen!!!

Skriv gärna vad du tycker om Hatsan geväret du köper så vi får lite intressant att läsa om dem också :D :up
.
Image

thsu69
Entusiast

Postby thsu69 » Thu Dec 20, 2012 1:06 am

Måste sticka in där å säga att jag är *örbannat nöjd med min Hatsan´s Dominator 200w .22 :fniss
Dock inte org.
Bytt innanmäte till maccari och gjort egna guider/tophats i mängder,
men nu presterar den inte sämre än 97an jag hade!
Snäll och förlåtande, inget twang, inga störande vibbrationer etc.
Jämn och fin på utg hastigheten.....

Sorry för min Offtopic

Leif wrote:
300grains wrote:Intressant läsning då jag själv (är) var sugen på en HW. Efter dylika erfarenheter vill jag inte ha någon modell av det fabrikatet. Mycket illa är att HW fabriken inte tar sitt producentansvar. Bad bad bad.

Har bl a Diana och BSA redan. Mycket nöjd med fabrikatena. Inga krämpor noterade, än i vart fall.

Sugen på nya bekantskaper ändå. Så nu är beslutet taget. Nästa införskaffning blir Hatsan. Har bekanta som är helt och hållet nöjda med detta "budget" märke. Får se vad jag kommer att tycka om deras fjäderbössor.

Nu skall sägas att Detta är lite av ett "värstingfall" och att HW har riktigt bra gevär också så denna tråd gäller inte alla HW vapen!!!

Skriv gärna vad du tycker om Hatsan geväret du köper så vi får lite intressant att läsa om dem också :D :up
Hawk GRS .177 .22
Spider GRS .22
Black Eagle .22
Thor Blue Edition .177
97 k .177
50 s .177

Concept elite .22
Marauder .25

BROCOCK´s Owner Club UK

Leif
Forum grundare

Postby Leif » Thu Dec 20, 2012 1:33 am

Det är lugnt men starta gärna en tråd med vad du har gjort, lite bilder på vapnet, vilka diaboler som går bäst och lite måltavlor piggar ju alltid upp :D :up
.
Image

pentti50
Intresserad

Postby pentti50 » Thu Dec 20, 2012 11:50 am

det jag funderar på är när ni säger att komptuben kan nypa fast,ni har väl inte glömt att ytterröret o komptuben utsida ska oxå smörjas in med med fett.o där behöver man inte snåla på fett.
Hw35. walter55 . Fwb300s. Cyclone. G-sor HW 97. Cutlas. zoraki. 2ar 1000. hatsan135

Görgen
Intresserad

Postby Görgen » Thu Dec 20, 2012 1:15 pm

Dom flesta stora problemen som uppstått här har inte med hur mycket eller lite fett där är i bössan, utan att HW tillåter för stora toleransen mellan olika rörliga delar. Och har man då otur så kan sånt här hända på vissa bössor. Men som Leif nämner tidigare i tråden så hade det kanske kostat HW 100-150 kr extra för att konstruera bort dom värsta problemen, som att komptuben ibland kan nypa tag i yttertuben. Så huvud felet/problemet ligger hos HW och inte på mängden fett i bössan.
FX Cyclone, gimb tactical 2. Cal 5.5mm.
Weihrauch Hw97KT 4.5mm.

thsu69
Entusiast

Postby thsu69 » Thu Dec 20, 2012 1:27 pm

Så ni menar att spelet är så stort på dessa delar?
Isf är det verkligen skrämmande!
77 & 97 är ju deras "top of the line" bössor!

Görgen wrote:Dom flesta stora problemen som uppstått här har inte med hur mycket eller lite fett där är i bössan, utan att HW tillåter för stora toleransen mellan olika rörliga delar. Och har man då otur så kan sånt här hända på vissa bössor. Men som Leif nämner tidigare i tråden så hade det kanske kostat HW 100-150 kr extra för att konstruera bort dom värsta problemen, som att komptuben ibland kan nypa tag i yttertuben. Så huvud felet/problemet ligger hos HW och inte på mängden fett i bössan.
Hawk GRS .177 .22
Spider GRS .22
Black Eagle .22
Thor Blue Edition .177
97 k .177
50 s .177

Concept elite .22
Marauder .25

BROCOCK´s Owner Club UK

Görgen
Intresserad

Postby Görgen » Thu Dec 20, 2012 1:58 pm

Ja. Detta är inget som jag har hört talas om på äldre modeller av 77-97or så det är tydligen först nu på dom nyare årgångarna som HW tillåter så stora toleransen i tillverknings processen. Så att släppa ut bössor där sånt här kan hända ger ju bara dålig respons från kunderna. Det är ju som att bita sig själv i svansen, så jag förstår inte riktigt hur dom tänker på HW.
Weihrauch Hw97KT 4.5mm.

thsu69
Entusiast

Postby thsu69 » Thu Dec 20, 2012 2:05 pm

Ja då biter dom av svansen snabbt :?

Kan väl inte ha nått med kostnader att göra,
menar att minska toleransen!
Måste ju va mera som spökar, annars har dom medvetet gjort självmord :down

Görgen wrote:Ja. Detta är inget som jag har hört talas om på äldre modeller av 77-97or så det är tydligen först nu på dom nyare årgångarna som HW tillåter så stora toleransen i tillverknings processen. Så att släppa ut bössor där sånt här kan hända ger ju bara dålig respons från kunderna. Det är ju som att bita sig själv i svansen, så jag förstår inte riktigt hur dom tänker på HW.
Hawk GRS .177 .22
Spider GRS .22
Black Eagle .22
Thor Blue Edition .177
97 k .177
50 s .177

Concept elite .22
Marauder .25

BROCOCK´s Owner Club UK

pentti50
Intresserad

Postby pentti50 » Thu Dec 20, 2012 8:09 pm

Görgen wrote:Dom flesta stora problemen som uppstått här har inte med hur mycket eller lite fett där är i bössan, utan att HW tillåter för stora toleransen mellan olika rörliga delar. Och har man då otur så kan sånt här hända på vissa bössor. Men som Leif nämner tidigare i tråden så hade det kanske kostat HW 100-150 kr extra för att konstruera bort dom värsta problemen, som att komptuben ibland kan nypa tag i yttertuben. Så huvud felet/problemet ligger hos HW och inte på mängden fett i bössan.

hur menar du nu, :shock: så du menar att komptuben kan nypa fast även om det är välsmort,o mängden fett inte har någon betydelse :shock:
Hw35. walter55 . Fwb300s. Cyclone. G-sor HW 97. Cutlas. zoraki. 2ar 1000. hatsan135

Görgen
Intresserad

Postby Görgen » Thu Dec 20, 2012 10:18 pm

Först undrar du vad jag menar för att i nästa mening påstå att jag menar något. Eftersom jag får känslan av att du redan bestämt dig vad orsaken till problemen beror på oberoende av vad jag eller någon annan skriver. Så tycker jag att vi kan avsluta denna diskussionen nu.
Weihrauch Hw97KT 4.5mm.

Leif
Forum grundare

Postby Leif » Fri Dec 21, 2012 2:00 am

:toast :toast :toast
.
Image

pentti50
Intresserad

Postby pentti50 » Sat Dec 22, 2012 12:00 am

Görgen wrote:Först undrar du vad jag menar för att i nästa mening påstå att jag menar något. Eftersom jag får känslan av att du redan bestämt dig vad orsaken till problemen beror på oberoende av vad jag eller någon annan skriver. Så tycker jag att vi kan avsluta denna diskussionen nu.

ja det kan vi göra.för det är ju inte mitt broblem att ni förstör era vapen

Leif
Forum grundare

Postby Leif » Sat Dec 22, 2012 12:02 am

pentti50 wrote:
Görgen wrote:Först undrar du vad jag menar för att i nästa mening påstå att jag menar något. Eftersom jag får känslan av att du redan bestämt dig vad orsaken till problemen beror på oberoende av vad jag eller någon annan skriver. Så tycker jag att vi kan avsluta denna diskussionen nu.

ja det kan vi göra.för det är ju inte mitt broblem att ni förstör era vapen

Toppen om ni tar den diskussionen utanför forumet, privat, tackar på förhand! :up
.
Image

Return to “Weihrauch (HW) (fjäder) gevär”