läckande cyclone

Här skriver vi inlägg som handlar om FX PCP gevär.
Post Reply
uno
Hängiven

läckande cyclone

Post by uno » Sat Dec 07, 2013 7:36 pm

köpte i somras en fin begagnad fx cyclone i kal 22 med schults&larsen stock i valnöt,fick den kanonbilligt med bushnell kikarsikte 4x12x40,och butler Creek linsskydd,gått fint hela sommaren ,tog i sär den i höstas och kollade allt ok,men stått i några månader och läckt ut all luft,det var tuboringen den bakre där man skruvar in tuben mot blocket som var kass,ok min bössa tillhör dom första som kom ut så oringen gick i flera bitar,fick inte väck allt men kom på att lossa bakre gavel ta väck ventilpinnen och sen ta en liten butangasvärmare,brände bort den fastklibbade jävla oringen,upptäckte att fx har en liten tunn bricka i alu som gör att oringen roterar,åtminstone min har det,står inget om det på sprängskissen,men lägger ut detta ifall fler skall byta samma oring som jag,skall sätt ihop den i morn har inte rikitigt samma oring som fx uppger,men testat lite går fint att skruva in tuben med lite motstånd från oringen,skall gå över hela bössan med såpvatten imorn.de va allt om nån orkade läsa- :toast

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Re: läckande cyclone

Post by tankryttarn » Mon Dec 09, 2013 6:49 pm

kanske är likadant på min bössa!! har inte orkat att dona så mycket med den än, är ju en massa annat som tar sin tid.
ja testa som hastigast att spraya lite leakfinder på själva luftpåfyllningshålet och det kom en liten bubbla efter en stund så böt den lilla oringen på bakventilen, men den tappar rätt mycket luft efter några dagar så är säkert den oringen som du bytat på din som är boven i min bössa med
man kan inte leva utan luft!

uno
Hängiven

Re: läckande cyclone

Post by uno » Mon Dec 09, 2013 10:44 pm

tankryttarn wrote:kanske är likadant på min bössa!! har inte orkat att dona så mycket med den än, är ju en massa annat som tar sin tid.
ja testa som hastigast att spraya lite leakfinder på själva luftpåfyllningshålet och det kom en liten bubbla efter en stund så böt den lilla oringen på bakventilen, men den tappar rätt mycket luft efter några dagar så är säkert den oringen som du bytat på din som är boven i min bössa med
den får ju lite slitage för man måste ju skruva ut tuben om man ska fixa med bössan,men är ju första modellen ja har så den har ju varit med några år.

Post Reply

Return to “FX (PCP) gevär”