Kenth Fribergs Excellentsida

Här finns länkar/adresser till handlare, tillverkare, forum mm samt blandade nyttigheter tex. ordlista för luftvapen, konverteringsprogram för engelska enheter till metriska, måltavlor mm.
Post Reply
John Doe

Kenth Fribergs Excellentsida

Post by John Doe » Mon Feb 12, 2007 6:19 pm

Fick ett mail ifrån Kenth som påpekade att detta är den korrekta länken till hans utmärkta sida om Excellent:

Länk: --> http://www.luftvapenbladet.com/excellent.htm

Alex
Airgun Pro (light)

Post by Alex » Mon Feb 12, 2007 6:27 pm

sidan ser råskum ut för mig
HW30S - Leupold 3-9x33 EFR

Marcus
Airgun Pro (medium)

Post by Marcus » Mon Feb 12, 2007 6:41 pm

?quote?
?/quote?
Det är ör att du inte använder Explorer....

Alex
Airgun Pro (light)

Post by Alex » Mon Feb 12, 2007 6:45 pm

*Suck* jaja jag får väll ladda hem skiten igen då

Larsson
Airgun Pro (medium)

Post by Larsson » Mon Feb 12, 2007 7:14 pm

?quote="Marcus"??quote?
?/quote?
Det är ör att du inte använder Explorer.... ?/quote?
Det är inte webbläsaren som ska anpassa sig efter webbsidan, det är webbsidan som egentligen borde följa standarden och därmed automatiskt fungera i samtliga webbläsare. Man utvecklar inte en webbsida för en särskild webbläsare, det är idioti.
Don't push it. Don't push it or I'll give you a war you won't believe. Let it go.

Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW

XBower
Nyfiken

Post by XBower » Mon Feb 12, 2007 7:22 pm

Helt rätt...

Gitter man inte designa sidan så att den passar annat än en specifik browser, så är det bara att bojkotta skiten.
There IS intelligent life on Earth - but I'm only visiting.

Marcus
Airgun Pro (medium)

Post by Marcus » Mon Feb 12, 2007 7:22 pm

?quote?
Det är inte webbläsaren som ska anpassa sig efter webbsidan, det är webbsidan som egentligen borde följa standarden och därmed automatiskt fungera i samtliga webbläsare. Man utvecklar inte en webbsida för en särskild webbläsare, det är idioti.
?/quote?
Men frågan Alex ställde var ju varför sidan såg skum ut för honom. Tycker du mitt svar var felaktigt, eller?

-Bengt-
Airgun Pro (light)

Post by -Bengt- » Mon Feb 12, 2007 9:05 pm

Nu tror jag ju inte Hr. Friberg gjort detta medvetet.
Jag tror att han helt enkelt använt något program från Micro$oft för att designa webbsidan, smidigt och enkelt, då lär den nog också bara funka problemfritt i IE. Och vi är väl bara några % som använder andra läsare.

Konstiga människor det finns. Sätta luftvapenintresse framför websidedesign.

PS. Klart läsvärd sida förresten.

Klintan
Entusiast

Post by Klintan » Mon Feb 12, 2007 9:09 pm

Med tanke på att det är en privat hemsida så tycker jag man kan skita i den fåtal % som inte kör IE.

Larsson
Airgun Pro (medium)

Post by Larsson » Mon Feb 12, 2007 9:56 pm

?quote="Klintan"?Med tanke på att det är en privat hemsida så tycker jag man kan skita i den fåtal % som inte kör IE.?/quote?
"MSIE har mottagit mycket kritik pga säkerhetshål (varav vissa aldrig verkar fixas) och för att den inte följer W3Cs standarder vilket har lett till en situation där webbplatser skräddarsys efter majoritetens val av webbläsare och man struntar helt i befintliga standarder.

Det finns även kritiker som hävdar att man inte väljer att använda sig av MSIE med argumentet att Microsoft använde oschyssta konkurrensmetoder för att få in sin webbläsare på så många datorer som möjligt genom att inkludera det med sitt operativsystem Windows 98 (och alla som kommit därefter). Idag finns det t.ex. vissa svenska internetbanker som inte fungerar om man använder en annan webbläsare än just MSIE. (Se plattformism)

Internet Explorer kallas ibland Exploder av folk som ogillar Microsoft."

Källa: http://susning.nu/susning.fcgi?action=b ... t_Explorer
Don't push it. Don't push it or I'll give you a war you won't believe. Let it go.

Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW

Alex
Airgun Pro (light)

Post by Alex » Tue Feb 13, 2007 1:22 pm

?quote="Marcus"??quote?
?/quote?
Men frågan Alex ställde var ju varför sidan såg skum ut för honom. Tycker du mitt svar var felaktigt, eller??/quote?

Självklart var det lösningen på problemet jag ville ha, tack Marcus!
Vet inte varför jag inte tänkte på det själv, det var ju inte första gången precis..

Jag kör Safari om någon undrar

Post Reply

Return to “Länkar, ordlista, måltavlor, mm.”