MC för riktiga män!

Forum för inlägg om olika hobbys. Skriv om vilket intresse / Hobby du har och dela med dig till andra forummedlemmar.
Silwer
Airgun Pro (Heavy)

Re: MC för riktiga män!

Post by Silwer » Fri Sep 25, 2009 9:19 pm

Latest post of the previous page:

Håller inte med, nöje är utan ålder.

Jag kör fort men har huvet med mig.

För mig handlar det om nöje och känsla helt enkelt, jag gillar adrenalin även om jag inte längre är så våldsam som jag varit.
Image

Grövsten
Airgun Pro (Heavy)

Post by Grövsten » Fri Sep 25, 2009 9:22 pm

Jag kör också fort.. Skillnaden är att din hastighetsmätare visar mer... Men det känns att gå fortare för mig. :D
# Ett antal olika luftvapen...

"Homo homini lupus" - Den ena människan är varg mot den andre...
Hellre en dag som varg - än 1000 år som får

Silwer
Airgun Pro (Heavy)

Post by Silwer » Fri Sep 25, 2009 10:30 pm

Grövsten wrote:Jag kör också fort.. Skillnaden är att din hastighetsmätare visar mer... Men det känns att gå fortare för mig. :D
Känner till fenomenet då jag kör offroad på grusväg med, med i princip samma nöje, men som du säger lägre värden på H-mätaren.

Menar inte att nervärdera dig, men jag vill bara upmärksamam skillnaden att leva med hojen och nöjesköra som jag gör.
Jag är inte det minsta tuffrae för tat jag kör 290, det är bara så att jag söker de kickarna helt enkelt.
Image

Grövsten
Airgun Pro (Heavy)

Post by Grövsten » Fri Sep 25, 2009 10:39 pm

Silwer

Jo jag vet.. Men då vet du ju också att kickarna..inte bara kommer av hastigheten...

max54
Airgun Pro (light)

Post by max54 » Sat Sep 26, 2009 8:22 am

Grövsten wrote:max54

:up Kör du nåt med den ?
Nä den är ostartad på minst 10år.....jag orkar inte! Det enda som inte är original är styret....tanken var att topprenovera hojen till superskick men en tysk -31:a kom emellan och på den är det bara att klä om sadeln kvar, så det kanske finns ork snart :oops:
Feinwerkbau 300s Match
Theoben Eliminator .25
Theoben SLR98 .22
BSA Lonestar .25
Zoraki .177
Hw30s .20
FX Independence .22
FX Verminator .22

max54
Airgun Pro (light)

Post by max54 » Sat Sep 26, 2009 8:28 am

Jag försöker hitta en sån gammal hoj med stjärnmotor i framhjulet som projekt, men det är inte helt lätt :cry:
Feinwerkbau 300s Match
Theoben Eliminator .25
Theoben SLR98 .22
BSA Lonestar .25
Zoraki .177
Hw30s .20
FX Independence .22
FX Verminator .22

Elvis
Senior Airgun Pro

Post by Elvis » Sat Sep 26, 2009 8:31 am

max54 wrote:hoj med stjärnmotor i framhjulet
Öhhh, va???
Riktiga Män Väger 3-siffrigt.... -Obeväpnade!!!

Air Arms EV2 MkIII
FX Gladi8or .22 (Fullt Flås)
FX Independence .25
FWB 300s Match .177 (Under service)
FWB 300s Universal .177 (10J) (3st Guld...)
FWB C60 (Under ombyggnad)
Diana 52 .22 (02/88)
Crosman 2240

En jäkel på att ta guld med en FWB 300U...

max54
Airgun Pro (light)

Post by max54 » Sat Sep 26, 2009 8:45 am

Typ en sån, fast inte så jäkla gammal och med motorn fram såklart!
stjärn.jpg
Sen finns det lite icke-original
2.jpg
eller den nya miljömotorcykeln med 48 cyl:
48cyl.jpg
Jag hittade en annons på en 47-cyl rysk stjärnmotor men den var lite väl klumpig och dyr för mig.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Feinwerkbau 300s Match
Theoben Eliminator .25
Theoben SLR98 .22
BSA Lonestar .25
Zoraki .177
Hw30s .20
FX Independence .22
FX Verminator .22

Elvis
Senior Airgun Pro

Post by Elvis » Sat Sep 26, 2009 8:56 am

Jesse gör schyssta cyklar...oftast...
Riktiga Män Väger 3-siffrigt.... -Obeväpnade!!!

Air Arms EV2 MkIII
FX Gladi8or .22 (Fullt Flås)
FX Independence .25
FWB 300s Match .177 (Under service)
FWB 300s Universal .177 (10J) (3st Guld...)
FWB C60 (Under ombyggnad)
Diana 52 .22 (02/88)
Crosman 2240

En jäkel på att ta guld med en FWB 300U...

Grövsten
Airgun Pro (Heavy)

Post by Grövsten » Sat Sep 26, 2009 10:23 pm

Riktig bikermusik... Texten säger rätt bra, vad det handlar om..

http://www.youtube.com/watch?v=PSPxTHP02Ww" onclick="window.open(this.href);return false;

max54
Airgun Pro (light)

Post by max54 » Mon Apr 26, 2010 6:32 am

Startade just 998:an efter vintern. Grannarna uppskattade nog inte Termignionirören i tunnväggig titan, så här på morgonkvisten... :twisted:
Feinwerkbau 300s Match
Theoben Eliminator .25
Theoben SLR98 .22
BSA Lonestar .25
Zoraki .177
Hw30s .20
FX Independence .22
FX Verminator .22

-Malte-
Intresserad

Post by -Malte- » Mon May 31, 2010 9:34 pm

Min plastraket light är väl ganska manlig?? 8-)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Counting all the assholes in the room... http://www.youtube.com/watch?v=pV7aM32Jur8&feature=related

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Tue Jun 01, 2010 11:39 am

-Malte- wrote:Min plastraket light är väl ganska manlig??
:yeah
Välkommen att besöka http://www.onsalaskytte.se

-Malte-
Intresserad

Post by -Malte- » Tue Jun 01, 2010 11:55 am

Va skrattar du at då? Den har ju Goldwing light toppbox med bromsljus o ryggstöd...
Counting all the assholes in the room... http://www.youtube.com/watch?v=pV7aM32Jur8&feature=related

Silwer
Airgun Pro (Heavy)

Post by Silwer » Tue Jun 01, 2010 12:03 pm

Alltså en del grejor är så jäkla smaklösa, vilka fula jävla hojar folk kan lägga pengar på egentligen jag menar att bygga om dem konstigt.

Det finns ju nån amerikanskt elände till hoj som har en V8 från en bil som drivning, kostar asmycket, men vad fan skam na ha den till liksom, det var ju inet lite den vägde direkt och så 3 m lång ungefär.

Att nån köper nåt dyligt.

Fast visst vissa byggen mins jag från forntiden den där australienska hojen med 2 cylinder kapade av en rr merlin motor från ww2, den gick 160 på tomgången mins jag att de skrev om den, ja på 3an då som var högsta växeln.

Seen var det nån engelsman som helt sonika bygde om motorblocket på en gammal Kawa Z1(ni vet rån 70-tal) och satte in 4 cylindrar till lutandes bakåt då, så det blev som en V8a.
DEn var lit cool trots allt, gav vist 160 hästar elelr nåt, så det var väl inget att yvas med men jag tror det räckte för den konstruktionen.
Image

Tobbe.L
Nyfiken

Post by Tobbe.L » Wed Jun 02, 2010 6:01 pm

Nee, detta skarre vara! :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=efID00W3F7I" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=PcGjYog3 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=4uoATZMJ ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
FX Revolution.22 - N.S. 6-24X56 Nighteather Platinum - Harris BRS
HW 97k.22

Mika.G
Airgun Pro (light)

Post by Mika.G » Wed Jun 02, 2010 6:30 pm

Tobbe.L wrote:Nee, detta skarre vara! :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=efID00W3F7I" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=PcGjYog3 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=4uoATZMJ ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo den skulle man ha, om man bara hadde 1,5 miljon! :D som den kostar.

/MG
Last edited by Mika.G on Wed Jun 02, 2010 7:26 pm, edited 1 time in total.

Tobbe.L
Nyfiken

Post by Tobbe.L » Wed Jun 02, 2010 6:48 pm

Mika.G wrote:
Tobbe.L wrote:Nee, detta skarre vara! :mrgreen:

Jo den har man ha om man hadde 1,5 miljon! :D som den kostar.

/MG
Jo tack, svin dyr det är den! :ubbloco , men lär vara en av få leksaker som skulle kunna få en att tro för en stund iaf att man flyger ett jaktplan o inte kör hojj.. :mrgreen:
FX Revolution.22 - N.S. 6-24X56 Nighteather Platinum - Harris BRS
HW 97k.22

Grövsten
Airgun Pro (Heavy)

Post by Grövsten » Tue Jun 29, 2010 4:35 pm

jazz

Passar väl bättre i den här tråden.. ;)

Hojen 01.jpg
Hojen 02.jpg

Den har sett lite olika ut under åren..men ser nu ut så här. Inte mycket orginal..förutom motorn då, som det mesta är org. på.

jazz
Hängiven

Post by jazz » Tue Jun 29, 2010 5:32 pm

Jag gillar denna bättre än turbin hojen i tidigare inlägg. Måste säga att jag tycker den är skitfin. Fälgarna och gaffeln är så jag drägglar. Mina hojar är ju inte det stuket på men så har jag inte byggt dem själv. Jag har ju alltid kört japanare, men saknat lite känsla. Känsla har du massor av på den hojen.

Grövsten
Airgun Pro (Heavy)

Post by Grövsten » Tue Jun 29, 2010 5:51 pm

Tackar... :D

James
Intresserad

Post by James » Tue Jun 29, 2010 5:57 pm

Har 1 och 1/2 GSX1100 och en gammal Motoplast Suzuki GSX1100 endurance racer (Racern kostade 110000SEK ny 1981 med standard motor. Billiga prylar!) men är för gammal och har kört sönder för mycket för att det skall vara kul att köra längre, andra får riskera liv å lem, jag meckar i stället! Hojar är roligast när man tror att man är odödlig! ;-)
"Jag dör hellre än skiter på icke arbetstid... semestern är värst"

jazz
Hängiven

Post by jazz » Wed Jun 30, 2010 4:03 am

Angående japanska hojar:
Det finns inget mc fabrikat som Honda, även de som inte gillar Honda håller med om detta. De engelska hojarna var för omoderna , låg effekt trist utseende. Därför försvann dom. Lite av deras dåliga rykte dvs BSA, Triumph och Norton var ju att man för att hänga på japanerna försökte dra upp effekten på sina hojar. Värsta ex på detta är Norton Commando 850. Så visst alla vet att Honda är bra. Men hur var de tidiga Kawasaki och Suzuki. Tillförlitligheten på dessa var ju inte den bästa. Det var inte många mil mellan kolvbytena på Kawasakins mitten cylinder. Men Honda har inte varit felfri. Vi som varit med vet hur dyrt det var när kedjan pajade på Honda 750 på mitten av 70 talet och slog i sönder vevhuset eller de dåliga kammarna på 80 talets (V4) Vf C modellerna Som jag har haft flera av. Men är då en Mc bara tillförlitlighet? Svaret är nej. Vi skaffar Mc lite för känslan ungefär som dagens Pcp, det skruvas och donas för att det ska bli bättre. Det finns väl ingen som tex köper en HD för tillförlitligheten eller hästkrafterna. Jag planerar hela tiden för att köpa en ny hoj, det är en del av mitt tillfrisknande, men denna gång ska jag köpa hoj för känslan inte bara för hkr. Jag kommer om allt blir bra köpa en Italjenare till hösten eller våren och det är inte för att de är så tillförlitliga. Funderat lite med på en ny traja, får se. Jag har sålt alla mina hojar utom en. Jag har en Honda XLV 750 kvar, den gjordes i 4000 ex. Men den går knapt att köra med, delarna är så dyra idag så pajar något får man skrota den. Men det jag vill komma fram till är att jag kickar inte längre på att köra 270 utan det ska vara lite känsla med. Gärna att den är snabb och tillförlitlig men inte på bekostnad av känslan. Japanska hojar är bra men nada känsla. En ny HD eller en gammal traja har en toppfart på runt 160, det räcker. En ny R1 a gör 165 på ettans växel, vad ska man med det till? Roligt på bana men kanppast på 90 landsvägen.

John Doe

Post by John Doe » Wed Jun 30, 2010 7:48 am

Att kedjorna gick av på löpande band innan man hade O-ringskedjor drabbade ju alla fabrikat under 1970-talet och inget som man kan lasta just Honda för. Kawasaki pressade gränserna med sina stora tvåtaktare och fick också betala priset, igenom en större haveribenägenhet. Suzuki löste problemet med sin stora tvåtaktare igenom att ta ut lägre effekt samt ge motorn vätskekylning på GT750.

De första V4-motorerna, innan VFR, hade onekligen en hel del tekniska problem men det är också egentligen den enda riktigt usla modellen som jag kan komma på att Honda har fått ut på marknaden...?

James
Intresserad

Post by James » Wed Jun 30, 2010 11:42 am

En hoj kan väl vara usel för att den är så ful att den inte går att åka på med också? Honda CX500! Fulaste hojen någonsin.

(Fast Suzukis Intruder hojar kommer på en klar andra plats)

Grövsten
Airgun Pro (Heavy)

Post by Grövsten » Wed Jun 30, 2010 5:01 pm

Dom engelska mc-tillverkarna hade ju främst problem att konkurera med japsen pga omoderna maskinparker.. Dom japanska fabrikerna hade moderna maskiner..och lågavlönade arbetare. Dom kunde sålunda spotta ut sina produkter snabbare och billigare...och därav lönsammare...
Angående Honda mfl.. Jo visst kunde/kan dom bygga driftssäkra motorer.. Men dom kommer aldrig att kunna bygga hojar som tilltalar mig och många andra.. Okej om man gillar racerhojar.. Men allt japstillverkat mc, i customväg, är ungefär lika ballt som att köra volvo... ;)

Edit: Det mesta nytillverkat är iofs jäkligt tråkigt.....

Mika.G
Airgun Pro (light)

Post by Mika.G » Wed Jun 30, 2010 5:55 pm

Grövsten wrote:jazz

Passar väl bättre i den här tråden.. ;)

Hojen 01.jpg
Hojen 02.jpg

Den har sett lite olika ut under åren..men ser nu ut så här. Inte mycket orginal..förutom motorn då, som det mesta är org. på.
Har det varit en Honda 750 motor i ramen tidigare?

/MG

James
Intresserad

Post by James » Wed Jun 30, 2010 6:50 pm

Jag får väl posta lite bilder jag med.

Först en hoj som inte e min men som jag skulle vilja ha, en Zero choppers Yamaha TR1.

Image

Sen min gamla HD som nu är såld, byggd från scratch av mig. (inte klar på bilden, bara provkörd)

Image

Sen min Motoplast racer. Gammal bild från när jag köpte den (utan kåpa)

Image

Grövsten
Airgun Pro (Heavy)

Post by Grövsten » Thu Jul 01, 2010 6:30 pm

Mika.G

Nope..... ;)

Silwer
Airgun Pro (Heavy)

Post by Silwer » Thu Jul 01, 2010 10:02 pm

Honda kan också beskyllas för tat vara lite japshojarnas bror duktig, dvs lite tråkigt rent allmänt.

Men de har haft och har bäst detaljfinish på grejorna ännu, men de är på intete sätt överlägsna de andra japanska hojarna idag om man tänker i andra stycken, de kan bygga hojar helt enkelt.

70-tal går inte tat dra upp nu om vi nu inet ska köra japs vs engelskt och det orkar jag inte för närvarande utan låter Grövsten köra sin trajja i fred.

James den gamla GSX:en var rätt cool tycker jag :)

Men jag är väl rätt klar med sånna bojsänken, men den var faktiskt lite tidtypiskt cool.

Bakhjulet är dock aldeles för smalt, skaffa en bredare fälg från nåt så det blir lite balans bak.

Honda CB OHC 750 i chopperramar var jävligt vanligt förr, men det var länge sen jag såg en får jag erkänna, men de hade ofta rätt extremt stuk de med och extremt dåliga vägegenskaper :lol:
Image

Grövsten
Airgun Pro (Heavy)

Post by Grövsten » Thu Jul 01, 2010 10:15 pm

Jo ett tag var det rätt poppis att bygga på japsmotorer.. Främst på landsbygden tror jag... :) Det lever nog kvar en och annan än idag tror jag. Dock helt fel karaktär på dessa motorer..i en chopper...

Honda gör ju fina motorer till gräsklippare, elverk mm.. :lol:

Post Reply

Return to “Hobbyforum (inte mekanik / verktyg)”