Köpa hojdelar från JP custom parts i USA

Forum för inlägg om olika hobbys. Skriv om vilket intresse / Hobby du har och dela med dig till andra forummedlemmar.
Post Reply
Phonta
Airgun Pro (medium)

Köpa hojdelar från JP custom parts i USA

Post by Phonta » Tue Oct 12, 2010 8:53 am

Har hittat en stoor firma som säljer det mesta i hojdelarm om jag endast ser till pris från dom så är det halva priset .
Sen får man väl (antar jag) lägga på moms 25% samt frakt. Ändock skulle slutsumman blöi 2500:- lägre än i Sverige från en postorderfirma .
Frågan är om det räcker med att räkna med detta . ?? En del gånger när jag köpt luftprylöar så har jag räknat med tio kronor per USD , men nu är ju dollarn djäkligt låg :D
Fick jag bestämma så skulle inte "mitt Sverige" se ut som det gör.................

Origo
Hängiven

Re: Köpa hojdelar från JP custom parts i USA

Post by Origo » Tue Oct 12, 2010 9:43 am

Du betalar moms även på fraktkostnaden. Dessutom kan du behöva betala tullavgift. Den är olika för olika varor. Kolla tullens hemsida.
BSA, BAM, Diana, Mars, Daisy och Haenel

Don Tomaso
Intresserad

Post by Don Tomaso » Tue Oct 12, 2010 11:36 am

Köper en del delar till min corvette i USA, och jag brukar hamna på 12-13 kr/$ inkl. frakt, tull och moms om det inte är skrymmande delar och dollar kring 7:-. Det gäller att hitta så billig frakt som möjligt, UPS blir oftast svindyrt, brukar försöka få dem att skicka med USPS ( amerikanska postverket, Priority mail international) flygfrakt, brukar ta ca en vecka.
Air Arms S410-SL Xtra .177
FX Royale 200 .22
HW 77K .22 Vortec
CZ 455 .22LR
Buick Roadmaster Sedanet 1949
Corvette cab 92:a

Phonta
Airgun Pro (medium)

Post by Phonta » Tue Oct 12, 2010 1:54 pm

Ett "exhaustsystem" får nog räknas som skrymmande , likaså en "Two piece Mustang saddle".

Här hemma köper jag det hem till dörren för ca 9000:- Om jag räknar som Du tänker så kostar detta mig + 2000:- ... helt djäl..... :sick . Bättre att köpa har hemma ;)
Fick jag bestämma så skulle inte "mitt Sverige" se ut som det gör.................

Post Reply

Return to “Hobbyforum (inte mekanik / verktyg)”