Magsjuka

Allt som har med praktiskt tävlingsskytte att göra, vapen, tillbehör, skyttetips etc. Information om/från träffar, tävlingar, möten etc.
Post Reply
Tomaz
Airgun Pro (medium)

Magsjuka

Post by Tomaz » Sun May 29, 2005 7:58 am

Allt var packat och klart kvällen innan Hova-träffen och jag kände mig som ett barn dagen före julafton när jag gick till sängs.
Vad händer då...???
Jo jag vaknar med en häftig magsjuka!

Magsjuka som sprutar ur alla anatomiska öppningar du kan tänka dig är inte roligt. Speciellt inte när man ska till Hova.
Envis som jag är försöker jag trots detta ge mig iväg. Jag hade ju även en Typhoon att hämta av Kallander vilket givetvis var en stor drivkraft att åka dit. Jag har bara knappt 11 mil till Hova men redan effter 3mil fick jag springa in på en bensinmack för att låna toaletten. En mil senare var det dags igen på toaletten på Mcdonalds i Kristinehamn. Nu skulle jag väl ändå klara mig till Hova för att hämta Typhoonen i alla fall, för jag insåg vid det här laget att det inte skulle bli en heldag där nere för min del. Men inte då! I Gullspång hinner jag inte ur bilen, utan kräks i bilen över kläderna. Som tur var hade jag ombyteskläder med mig och med lite vinylglans var bilen som ny igen, så nu var det bara att fortsätta till Hova.
Väl framme var det bara att hämta Typhoonen och åka hem igen. Jag orkade inte ens se alla roliga nyheter från FX :( .
Hemvägen blev också kantad med diverse toalettbesök men klarade mig i alla fall från att spy i bilen.

Nu sitter jag här morgonen efter med min nya Typhoon och undrar vad som egentligen hände igår. Jag har inte haft magsjuka på flera år och så måste jag få det just på den dagen som Hova-träffen är.
Det kanske är den mäktiga fjäderluft-guden som inte gillar mitt Typhoon inköp :shock:

John Doe

Re: Magsjuka

Post by John Doe » Sun May 29, 2005 9:41 am

Hehehehehe...

Surt...

_Axel_
Airgun Pro (Heavy)

Post by _Axel_ » Sun May 29, 2005 11:37 am

Bra jobbat! *respekt* :lol: (men kanske olämpligt att köra bil i det tillståndet?)

Jens
Hängiven

Post by Jens » Sun May 29, 2005 12:07 pm

Snacka otur :roll:...........men att du ens ides hämta bössan från Kallander ger dig + poäng!! :D

Skogshuggarn
Entusiast

Post by Skogshuggarn » Fri Jul 31, 2015 3:17 am

Hur har du haft magsjuka något mer efter Hovabesöket eller har då gått fri ? Hur gick det med Typhoonen,blev det en keeper eller åkte den ut på blocket efter några magasin skjutna ?

Post Reply

Return to “Tävlingsskytte, träffar, tävlingar, möten etc.”