RM och Scandinavien FT Open

Allt som har med praktiskt tävlingsskytte att göra, vapen, tillbehör, skyttetips etc. Information om/från träffar, tävlingar, möten etc.
-Jonas-
Airgun Pro (Heavy)
Status: Offline

Re: RM och Scandinavien FT Open

Post by -Jonas- » Sun Aug 11, 2013 9:13 am

Tja jag kommer bara på tävlingar om det är "mina" regler som gäller. ;)
Livet blir roligare efter .32

Glenn
Airgun Pro (light)

Post by Glenn » Sun Aug 11, 2013 9:13 am

kunde tro det :doffe

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Post by ogster » Sun Aug 11, 2013 10:31 am

Som ni märker själva är detta nu påväg att dö ut tyvärr, det finns för många viljor och för få engagerade.
Jonas förslag om att lyssna mer på dom som inte kommer på tävlingarna är ju en fin tanke men vi har ju redan försökt att arrangera nått som inte hade stöd av det gamla gardet och det gjorde att vi nu inte har nån tävling alls istället.

Jag tror (men hoppas verkligen att jag har fel) att detta var döden för Ft Sverige, luftgevär kommer att fortsätta vara en trädgårds hobby och vill man skjuta annat än diopter på 10m så är det krut som gäller.

REGULATORN

Post by REGULATORN » Sun Aug 11, 2013 6:01 pm

Jonas wrote:det verkar som att ft-sverige hela tiden strävar att vara en liten elitgrupp

Svårt att förstå den här tråden,det skrivs rakt ut i luften ,alla pratar om förändringar som av flertalet upplevs som dåliga ,förändringen tycks ha haft en katastrofal påverkan på tävlingsintresset,folk droppar av från evenemangen.

Är det inte på sin plats att de som berett vägen för eliten får stöd från er andra så att dom kan rädda det som"alla" märker håller på att dö ut ?

Glenn
Airgun Pro (light)

Post by Glenn » Sun Aug 11, 2013 6:48 pm

REGULATORN wrote:
Jonas wrote:det verkar som att ft-sverige hela tiden strävar att vara en liten elitgrupp

Svårt att förstå den här tråden,det skrivs rakt ut i luften ,alla pratar om förändringar som av flertalet upplevs som dåliga ,förändringen tycks ha haft en katastrofal påverkan på tävlingsintresset,folk droppar av från evenemangen.

Är det inte på sin plats att de som berett vägen för eliten får stöd från er andra så att dom kan rädda det som"alla" märker håller på att dö ut ?

gott skrivet
alla behöver stå upp för sporten nu o ge det en chans

päran

Post by päran » Sun Aug 11, 2013 7:12 pm

intressant , nu ska jag säga nåt ett medlemskap kostar oftast 200kr i dom flesta föreningar , vi kanske skulle ha 50kr för ett dagskort ?
men är du medlem i en krutförening så har du ju medlemskap i en förening och grönt kort/jägarexamen .
I MSG kommer vi att fortsätta vårt arbete framåt och 16j bössorna blir fler , även fler tävlingar kommer .

Glenn
Airgun Pro (light)

Post by Glenn » Sun Aug 11, 2013 7:25 pm

päran wrote:intressant , nu ska jag säga nåt ett medlemskap kostar oftast 200kr i dom flesta föreningar , vi kanske skulle ha 50kr för ett dagskort ?
men är du medlem i en krutförening så har du ju medlemskap i en förening och grönt kort/jägarexamen .
I MSG kommer vi att fortsätta vårt arbete framåt och 16j bössorna blir fler , även fler tävlingar kommer .

:up :up

Skogshuggarn
Entusiast

Post by Skogshuggarn » Tue Aug 13, 2013 4:29 pm

ogster wrote:Som ni märker själva är detta nu påväg att dö ut tyvärr

Att utdöendet bara skulle bero på de förändringar/regelverk som vi valt att tillämpa har jag svårt att tro. Det måste rimligtvis vara fler än jag som märkt att utdöendet började innan det blev aktuellt att införa dessa regler. Tex Golle kommer inte längre,Kallander är onsynlig,Elvis har gått i graven,Ottosson har marginaliserat sej,Dan B,Mio,Mats Gullbrand,Sanna Nilsson,Buckshot,Öberg,Henrik listan kan göras lång på de som fallit bort på grund av skäl som inte har med omformationen att göra . På tal om Henrik så läste jag för något år sedan vad han skrivit i en tråd här på forumet,att han lämnat skyttet pga allt tråkigt som hänt där i, men till min glädje så såg jag honom på en tävling i år,hoppas att jag får se honom fler gånger !

Det folk som just nu gnäller om om förändringarna som skett måste vara de som har svårt att se sig själva i ett mer seriöst sammanhang . Deras avsikt med skyttet är inte och kommer aldrig att bli på den nivån där de riktiga tävlingsmänniskorna befinner sej,för att nå dit krävs det en viss form av ansträngning och planering för att utveckla sig som skytt,tycker det är svårt att hitta dom människorna ut på den svenska Ft touren,därför är det kanske inte så konstigt att man finner besvikelsen över den nya FT formen just bland dessa individer .

gubbe
Entusiast

Post by gubbe » Tue Aug 13, 2013 4:49 pm

Bra huggarn. :up

Glenn
Airgun Pro (light)

Post by Glenn » Tue Aug 13, 2013 6:45 pm

:up

Instämmer

hansmn
Nyfiken

Post by hansmn » Tue Aug 13, 2013 7:05 pm

:toast

Batistuta
Nyfiken

Post by Batistuta » Tue Aug 13, 2013 8:51 pm

Glenn wrote::up

Instämmer

Sedan så är vi ju en hel drös söderut som börjat med FT det senaste året. Så tillväxt finns fast kanske inte där det ursprungligen började.

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Post by ogster » Tue Aug 13, 2013 9:22 pm

Skogshuggarn wrote:

Att utdöendet bara skulle bero på de förändringar/regelverk som vi valt att tillämpa har jag svårt att tro.

Man tröttnar väl på allt tjafs på forumen, finns ett fåtal vars inlägg jag läser med stort intresse men resten känns helt dött.
Förr var man ju helt beroende av forumen och allt kändes kul men sen var det en massa olika läger och det roliga rann ut i sanden.

När jag blir stor ska jag skapa det ultimata plinknings forumet där man måste va trevlig och ha kul :)

Glenn
Airgun Pro (light)

Post by Glenn » Tue Aug 13, 2013 10:04 pm

Batistuta wrote:
Glenn wrote::up

Instämmer

Sedan så är vi ju en hel drös söderut som börjat med FT det senaste året. Så tillväxt finns fast kanske inte där det ursprungligen började.

Helt klare e det ju så men det spelar ju ingen roll var folk finns i landet det är ju så att folk uteblir från
Tävlingar så något e ju tokigt eller hur

gubbe
Entusiast

Post by gubbe » Wed Aug 14, 2013 5:51 pm

ogster wrote:När jag blir stor ska jag skapa det ultimata plinknings forumet där man måste va trevlig och ha kul

Tur för dig att du är direktkvalificerad. :mrgreen:

REGULATORN

Post by REGULATORN » Wed Aug 14, 2013 7:55 pm

ogster wrote:När jag blir stor ska jag skapa det ultimata plinknings forumet

Se till att väx upp någon gång då,vi trevliga har inte tid att vänta hur länge som helst.

Glenn
Airgun Pro (light)

Post by Glenn » Fri Aug 16, 2013 5:49 pm

Skogshuggarn wrote:

Att utdöendet bara skulle bero på de förändringar/regelverk som vi valt att tillämpa har jag svårt att tro. Det måste rimligtvis vara fler än jag som märkt att utdöendet började innan det blev aktuellt att införa dessa regler. Tex Golle kommer inte längre,Kallander är onsynlig,Elvis har gått i graven,Ottosson har marginaliserat sej,Dan B,Mio,Mats Gullbrand,Sanna Nilsson,Buckshot,Öberg,Henrik listan kan göras lång på de som fallit bort på grund av skäl som inte har med omformationen att göra . På tal om Henrik så läste jag för något år sedan vad han skrivit i en tråd här på forumet,att han lämnat skyttet pga allt tråkigt som hänt där i, men till min glädje så såg jag honom på en tävling i år,hoppas att jag får se honom fler gånger !

Det folk som just nu gnäller om om förändringarna som skett måste vara de som har svårt att se sig själva i ett mer seriöst sammanhang . Deras avsikt med skyttet är inte och kommer aldrig att bli på den nivån där de riktiga tävlingsmänniskorna befinner sej,för att nå dit krävs det en viss form av ansträngning och planering för att utveckla sig som skytt,tycker det är svårt att hitta dom människorna ut på den svenska Ft touren,därför är det kanske inte så konstigt att man finner besvikelsen över den nya FT formen just bland dessa individer .

Sanna Nilsson har slutat pga att Hjärtat pajade ur för henne , sedan köpte vi ett antal hästar igen men nu så kommer hon åka med på lite tävlingar nästa år så det skall fixas en AA200s igen till henne :fniss

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Fri Aug 16, 2013 11:28 pm

ogster wrote:När jag blir stor ska jag skapa det ultimata plinknings forumet där man måste va trevlig och ha kul

Det är ju bara att ta över detta och utveckla det till ett trevligt och kul forum :D :up :mrgreen:

Eller också hjälper du till med att göra det :D

Vad är din medicin för att ett forum skall bli ett trevligt och kul plinkingforum?
.
Image

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Post by ogster » Sat Aug 17, 2013 4:03 pm

Leif wrote:
Vad är din medicin för att ett forum skall bli ett trevligt och kul plinkingforum?

Finns många saker man kan göra men viktigaste är att inte utesluta någon utan istället att inte bjuda in alla.

Känner på mig att min fritid kommer öka rejält snart och då kan det va läge att börja bygga upp nått från grunden.

Glenn
Airgun Pro (light)

Post by Glenn » Sat Aug 17, 2013 4:19 pm

ogster wrote:
Leif wrote:

Finns många saker man kan göra men viktigaste är att inte utesluta någon utan istället att inte bjuda in alla.

Känner på mig att min fritid kommer öka rejält snart och då kan det va läge att börja bygga upp nått från grunden.

ja det kommer nog bli en lugna o fridfull fritid. full av sömn o kärleksstunder nu när du skall bli pappa ;)
:hug

Skogshuggarn
Entusiast

Post by Skogshuggarn » Sun Aug 18, 2013 12:07 am

ogster wrote:Känner på mig att min fritid kommer öka rejält snart och då kan det va läge att börja bygga upp nått från grunden.

Ha ha ha,den fritiden är ett falsarium,,vänta du barre :lol:

Om du startar upp ett sprillans forum där samtliga personlighets typer och klientel är välkomna,så hör av dej till mej,om du behöver intelligent moderator med skogshuggarbakgrund 8-) .

För att knyta an till trådens titel igen under vilket Sveriges hitintills största luftvapen tävling utannonserats men fick ett så tragiskt slut . jag har funderat på om orsaken till att inte tillräckligt många anmälde sig i mångt å mycket berodde på att den var förlagt vid fel tidpunkt. Det kanske var så att det det var många skyttar som ville åka på Rm/Scandinavien men inte kunde på grund av att det krockade med typ semesterplanering ihop med familjen osv .

Ponera att alla de skyttar som brukar åka på FT i Laxå skulle ha kommit,samt de snubbarna från Norge,skulle det då räckt med dessa för att kunna genomfört tävlingen ? ( ifall man oxså efter behov strukit några de klasser som inte kom att inehålla tre deltagare. )

Tänker på de som engagerat sej i att RM/SC tävlingen skulle bli av,,varför är det en sån djävla dunkel otacksamhets stämning som utbreder sej över dessa som försökt få till tävlingen . Arrangörsgruppen borde fått ett stort tack för att de gjorde ett tappert försök att få till något utöver det vanliga !

TACK

thorgus
Intresserad

Post by thorgus » Sun Aug 18, 2013 9:23 am

Skogshuggarn wrote:
Tänker på de som engagerat sej i att RM/SC tävlingen skulle bli av,,varför är det en sån djävla dunkel otacksamhets stämning som utbreder sej över dessa som försökt få till tävlingen . Arrangörsgruppen borde fått ett stort tack för att de gjorde ett tappert försök att få till något utöver det vanliga !

TACK

Väl talat Skogis, jag var ju en av dom som hade tänkt mig att deltaga i detta event, all heder och stort tack till dom som gjorde att möjligheten kunde erbjudas :tack

Glenn
Airgun Pro (light)

Post by Glenn » Sun Aug 18, 2013 12:14 pm

ja det var synd att det inget blev av

fick reda på att det var tydligen bara 7 pers som var anmälda så det är ju så att et går inte o arr en sådan stor sak utan att det kommmer folk vi ka ntydligen diskutera detta till dö dagar för någon lösning eller svar på vad som gjorde att detta blef fel ja det kommer vi aldrig få veta tyvärr så jag tycker vi gör ett avslut på denna tråden o startar en ny där vi planerar o hjälps åt o få fart på tävlandet på alla nivåer o på alla klubbar vi kan aldrig få för mycket folk

Skogshuggarn
Entusiast

Post by Skogshuggarn » Mon Aug 19, 2013 5:47 pm

Skulle det vara en bra ide att köra tävlingarna med 45 mål 15 stationer för internationella klasserna,de som inte mäktar med de 5 sista stationerna å inte har lust att vara internationella kör då den gamla veborundan dvs 10 stationer à 30 mål . För dom som vill skjuta en till klass efter detta äre ju bara börja om på en ny veborunda .

Förstår så nyfikna vebogubbarna kommer att bli på hur de fem sista målen är förlagda. Naturligtvis placerar man de 5 sista stationerna i en naturskön miljö därvid skytt kommer att uppleva banans bästa mål,,skulle kunna funka som magnet in till den internationella rundan .

Som grädde på moset får alla som går den internationella rundan en slickeklubba whiskysmak efter 45:an...med det förslaget realiserat i nästa Ft tävling kommer de internationella klasserna var sprängfyllda .

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Aug 19, 2013 11:33 pm

Jag håller med, det har varit tillräckligt med ältande hit och dit nu om regler och dittan och dattan och säsongen är snart tillända så blicka framåt låt oss avsluta säsongen med några bra tävlingar och börja planera för en riktigt bra säsong 2014 :D :up
.
Image

Post Reply

Return to “Tävlingsskytte, träffar, tävlingar, möten etc.”