FILM Bänkskytte SM 25 meter anno 2013

Allt som har med praktiskt tävlingsskytte att göra, vapen, tillbehör, skyttetips etc. Information om/från träffar, tävlingar, möten etc.
Post Reply
Skogshuggarn
Entusiast
Status: Offline

FILM Bänkskytte SM 25 meter anno 2013

Post by Skogshuggarn » Sun Jul 21, 2013 4:05 pm

Med stort intresse har jag läst tråden om långhållsskyttet som ligger på forumet , det sista inlägget och det fjärde från slutet räknat var enastående bra , det utlöste en intermittent skrattattack som varade i minst 30 minuter . Hoppas verkligen att tråden kommer att få vara kvar i tid och all evighet :doffe

Personligen så roas jag av långhållsskytte när vädret tillåter , för min egen del har jag inte tyckt det varit någon mening med att skjuta med FWB 150 8.5 joul på avstånd bortom 50-55 meter , konstruktionen av rekyl dämpningen är inte optimerad för lutningar runt 38°,så 100 meter går bort .
Jag ångrar dock att jag aldrig åkte iväg med min FWB 150 till långhålls SM i Vittsjö , skit samman att min bössa inte når fram till målet , som tredje deltagare i klassen 10j , 100 meter skulle jag skjutit till mej ytterligare en bronsmedalj utan att ha träffat tavlan med ett enda skott 8-) .

Tankarna går vidare med hur och på vilket sätt luftvapenforum och dess grupperingar påverkar utvecklingen utanför forumvärlden , tex hur har uttagningen av skyttar till EM truppen i bänkskytte gått till , är det via pm på forum eller har valet varit en merituttagning på gamla resultat eller har rekryteringen gått till på annat vis ?

Å nu kommer jag till huvudorsaken varför jag loggade in här ,,(Beangan kommer att bli glad ) I helgen som var för drygt en vecka sedan så var det dags för ett SM i luftgevärs skytte med bänkstöd och jag var där med både bössa å kamera . Med min Gladiator Mk 2 så lyckades jag placera mej som trea i HV klassen,bössan var justerad att inte överskrida 225 mps . Under tävlingen plockade ammunitionen osorterad ur en gammal Fx 5.52 * 1.030 g burk som jag hittade i skåpet här hemma ,o de fungerade ihop på så låg joule ! det verkar som om ST pipan ökat sitt omfång att leverera bra precision . Kameran då ? jaa,,,jag minglade omkring bland proffsen och filmade lite här o där som jag brukar göra , å när jag kom hem så bidde dä en litten film .

Det skulle asså vart så kul att hängt på ned till Tjeckien . Med kameran skulle ytterligare ett tidsdokument förevigas å så skulle truppen få en reservskytt , någon av boysena kan ju åka på matförgiftning eller dröja sig kvar för länge på ställen där det finns läckra damer så att tävlingen missas .

Jag söker därför sponsorer till mitt filmprojekt under EM , alla bidrag är välkomna till att finansiera min resa,gymkort,proteindrinkar och inträdet till stripklubbarna .

Här kommer filmen .

http://youtu.be/y-G5iHxdMn8

Mycket nöje .

Tomaz
Airgun Pro (medium)

Re: FILM Bänkskytte SM 25 meter anno 2013

Post by Tomaz » Sun Jul 21, 2013 5:42 pm

Mycket bra filmat ihopklippt och tajmat på alla sätt och vis... :yeah
Klart du ska till Tjeckien... :up

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Jul 22, 2013 1:09 am

Bra film Skogshuggarn!!! :up :up :up

Du får till det väldigt bra! :D
.
Image

mmmåns
Intresserad

Post by mmmåns » Wed Jul 24, 2013 10:42 am

Skogshuggarn wrote:Med stort intresse har jag läst tråden om långhållsskyttet som ligger på forumet , det sista inlägget och det fjärde från slutet räknat var enastående bra , det utlöste en intermittent skrattattack som varade i minst 30 minuter . Hoppas verkligen att tråden kommer att få vara kvar i tid och all evighet :doffe

Personligen så roas jag av långhållsskytte när vädret tillåter , för min egen del har jag inte tyckt det varit någon mening med att skjuta med FWB 150 8.5 joul på avstånd bortom 50-55 meter , konstruktionen av rekyl dämpningen är inte optimerad för lutningar runt 38°,så 100 meter går bort .
Jag ångrar dock att jag aldrig åkte iväg med min FWB 150 till långhålls SM i Vittsjö , skit samman att min bössa inte når fram till målet , som tredje deltagare i klassen 10j , 100 meter skulle jag skjutit till mej ytterligare en bronsmedalj utan att ha träffat tavlan med ett enda skott 8-) .

Tankarna går vidare med hur och på vilket sätt luftvapenforum och dess grupperingar påverkar utvecklingen utanför forumvärlden , tex hur har uttagningen av skyttar till EM truppen i bänkskytte gått till , är det via pm på forum eller har valet varit en merituttagning på gamla resultat eller har rekryteringen gått till på annat vis ?

Å nu kommer jag till huvudorsaken varför jag loggade in här ,,(Beangan kommer att bli glad ) I helgen som var för drygt en vecka sedan så var det dags för ett SM i luftgevärs skytte med bänkstöd och jag var där med både bössa å kamera . Med min Gladiator Mk 2 så lyckades jag placera mej som trea i HV klassen,bössan var justerad att inte överskrida 225 mps . Under tävlingen plockade ammunitionen osorterad ur en gammal Fx 5.52 * 1.030 g burk som jag hittade i skåpet här hemma ,o de fungerade ihop på så låg joule ! det verkar som om ST pipan ökat sitt omfång att leverera bra precision . Kameran då ? jaa,,,jag minglade omkring bland proffsen och filmade lite här o där som jag brukar göra , å när jag kom hem så bidde dä en litten film .

Det skulle asså vart så kul att hängt på ned till Tjeckien . Med kameran skulle ytterligare ett tidsdokument förevigas å så skulle truppen få en reservskytt , någon av boysena kan ju åka på matförgiftning eller dröja sig kvar för länge på ställen där det finns läckra damer så att tävlingen missas .

Jag söker därför sponsorer till mitt filmprojekt under EM , alla bidrag är välkomna till att finansiera min resa,gymkort,proteindrinkar och inträdet till stripklubbarna .

Här kommer filmen .

http://youtu.be/y-G5iHxdMn8

Mycket nöje .

:tack
Tack Skogshuggaren en helt underbar film.
Med vänlig hälsning JRS

Fjutt

Post by Fjutt » Sat Jul 27, 2013 2:30 pm

Bästa filmen :up
Grattis till bronset

Glenn
Airgun Pro (light)

Post by Glenn » Sat Jul 27, 2013 3:13 pm

nu har jag o frun beställt en sitt kudde åt Junior¨
Last edited by Glenn on Sun Jul 28, 2013 2:27 pm, edited 1 time in total.

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Post by ogster » Sat Jul 27, 2013 4:54 pm

Skogshuggarn wrote:
Jag söker därför sponsorer till mitt filmprojekt under EM , alla bidrag är välkomna till att finansiera inträdet till stripklubbarna .

Det är oftast gratis inträde på strippklubbarna, glöm inte att köpa dessa http://www.prylstaden.se/spionprylar/sp ... h-mikrofon

(Bra film som vanligt)

Post Reply

Return to “Tävlingsskytte, träffar, tävlingar, möten etc.”