hur vill ni att kommande tävlingssäsong ska se ut?

Allt som har med praktiskt tävlingsskytte att göra, vapen, tillbehör, skyttetips etc. Information om/från träffar, tävlingar, möten etc.

veboskytte eller internationelltskytte

Poll ended at Wed Nov 20, 2013 8:48 pm

veboskyttetävling
10
36%
blankröst, vet ej
0
No votes
internationellt tävlingsskytte
18
64%

Total votes: 28

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Mon Oct 21, 2013 8:48 pm

Hej alla ni därute i höstmörkret!!

sitter och klurar härhemma på hur det kommer att bli kommande säsong med tävlingskyttet!! så ja kom på att ja aldrig provat att göra en röstning!!

så de hela går ut på att ni helt enkelt gör eran röst hörd här på forumet, vilket många läser men kanske inte så aktivt skriver på.

ni kan rösta för gammalt hederlig veboskyttetävling och det senaste internationellt skyttetävling eller blank för vet ej

ska bli intressant och se vart det här bär iväg.

tackar på förhand för eran röst

Med vänlig hälsning Tankryttarn
Last edited by tankryttarn on Mon Oct 21, 2013 9:21 pm, edited 2 times in total.
man kan inte leva utan luft!

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Re: hur vill ni att kommande tävlingssäsong ska se ut?

Post by snajper » Mon Oct 21, 2013 8:56 pm

Jag har ju inte satt mig in i nya regelverket men om det gäller skyttekort och tävlings licens så har jag ju redan det men om jag får välja så tror jag det är liite roligare och enklare utan och så spar man några hundringar till annat än tävlingslicensen ;)

Eller vad är det som är ändrat, ungdomarna får väl fortfarande tävla utan skyttekort och tävlingslicens va?
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Mon Oct 21, 2013 9:17 pm

ja har inte gjort en omröstning, så ja ändra på blank till vet ej istället för allmänt missnöjd.... tycker att ni som är inne och kikar borde kunna välja ett av följande allternativ... som sagt har aldrig gjort en omröstning, ha lite översende för detta ;)

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Oct 21, 2013 11:51 pm

Hade varit bra med ett alternativ där bägge typerna förekom samtidigt.

Då hade alla fått det dom hade velat och det hade inte varit "antingen eller"
.
Image

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Tue Oct 22, 2013 7:50 pm

97 som tittat in och 13 som röstat!!! inte illa :fniss fegisar! har ni inte någon åsikt? gäller ju inte direkt ett val för vem som ska styra landet :doffe

hur som helst så är det väldigt lika! lite som Leif säger, det skulle ha vart ett val för allt sammanslaget, men nu blev det som det blev! kom igen nu!! ingen som hänger dej här för din röst ;)

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Tue Oct 22, 2013 9:24 pm

97 besök, inte 97 individuella besökare ;) Nu är/var det 115 f.ö..

Men som alternativen för pollen är kan jag inte rösta. Att rösta bara för röstandets skull finner jag meningslöst. Jag tyckte upplägget på senaste tävlingen i Onsala (jo jag kanske är jävig :oops: ) fungerade ganska bra. 30 mål per klass förutom 16J klasserna. Dock kanske korta ned 16J klasserna något :)

Även Mörrums tävling fungerade bra med 30 mål per klass :up
Välkommen att besöka http://www.onsalaskytte.se

Tomaz
Airgun Pro (medium)

Post by Tomaz » Tue Oct 22, 2013 11:33 pm

Martin wrote:97 besök, inte 97 individuella besökare ;) Nu är/var det 115 f.ö..

Men som alternativen för pollen är kan jag inte rösta. Att rösta bara för röstandets skull finner jag meningslöst. Jag tyckte upplägget på senaste tävlingen i Onsala (jo jag kanske är jävig :oops: ) fungerade ganska bra. 30 mål per klass förutom 16J klasserna. Dock kanske korta ned 16J klasserna något :)

Även Mörrums tävling fungerade bra med 30 mål per klass :up
Det är nog en missuppfattning att man med det nya reglementet MÅSTE ha 45 mål.
Arrangören väljer själv 20, 30, 40, 50, eller vad som de tycker är lämpligt för sin tävling, bara banan blir tillräckligt utslagsgivande, så att alla inte skjuter fullt. Man behöver ju inte bara köra med ett par långhåll för att skilja skyttarna åt.
Små träffzoner på nära håll, eller stationer med stående eller knästående drar isär grupperna minst lika bra, och effekten på bössan blir inte lika avgörande som på långhållen på 45-50m

På vårat klubbmästerskap i Laxå för ett par veckor sedan så körde vi tex 21 mål och det funkade fint.
Då hade vi ett långhåll på 45m, tre mål stående, tre mål knästående, samt några med små träffzoner (har glömt exakt hur många)

Och att just 16J klassen måste ha fler mål än övriga klasser, är ju också en missuppfattning...det är väl bättre om alla klasser kör samma antal, enligt mig i alla fall...Att 16J klassen senast i onsala var 60 mål och alla de andra klasserna bara 30 mål, kändes konstigt tycker jag.

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Wed Oct 23, 2013 12:09 am

JA, jag vet att 16J inte måste ha fler mål. Men av vad jag förstått av de diskussioner jag haft med några tävlande både under tävlingar och via mail/PM så har några önskat att kunna/behöva gå bara en klass. En klass med fler mål än 30 har varit önskvärt. Dessa önskemål kom redan ifjol. Sedan kan man ju undra vart de håller hus när det är tävling... :? Av nån anledning har det blivit 16J klasserna, tror det kanske beror lite på att MartinW körde 45 måls repan i 16J som test förra året.?

En runda med många mål är f.ö inte "my way"...jag går gärna flera klasser med olika bössor, det tycker jag är roligare, men alla är vi annorlunda :)

Och 60 mål nu senast i Onsala var verkligen för många, det tror jag alla är överrens om. 45 mål i alla klasser som vi körde vid vårens tävling var heller inte bra. Men detta har ju varit ett år för att testa nya regler och klasser, nu har vi ju några svar iaf :)

päran

Post by päran » Wed Oct 23, 2013 12:12 am

Jag har röstat men som sagt många av oss i södra svea har närmare att tävla i Danmark och tyskland , nån vedbo tävling kör jag aldrig 50 mil för och har aldrig gjort .

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Wed Oct 23, 2013 10:10 am

Tomaz wrote: Arrangören väljer själv 20, 30, 40, 50, eller vad som de tycker är lämpligt för sin tävling, bara banan blir tillräckligt utslagsgivande, så att alla inte skjuter fullt.

På vårat klubbmästerskap i Laxå för ett par veckor sedan så körde vi tex 21 mål och det funkade fint.
Då hade vi ett långhåll på 45m, tre mål stående, tre mål knästående, samt några med små träffzoner (har glömt exakt hur många)
Detta är ju helt ok och jag skjuter hellre mycket än lite eftersom det är kul att skjuta så om detta är dom nya reglerna undrar jag vad problemet är?
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Tomaz
Airgun Pro (medium)

Post by Tomaz » Wed Oct 23, 2013 10:37 am

snajper wrote:
Tomaz wrote: Arrangören väljer själv 20, 30, 40, 50, eller vad som de tycker är lämpligt för sin tävling, bara banan blir tillräckligt utslagsgivande, så att alla inte skjuter fullt.

Detta är ju helt ok och jag skjuter hellre mycket än lite eftersom det är kul att skjuta så om detta är dom nya reglerna undrar jag vad problemet är?
Med nya reglerna får man bara poäng om man fäller målet...målet ska vara synligt för alla från alla ställningar, så att tex inte långa personer har fördel mot korta personer...man får ha FT-kudde att använda i sittande eller under knät i knästående....
Detta är den stora skillnaden mot det gamla som folk bråkar om...sen finns det ytterligare detaljer i det nya reglementet som är friare än de gamla, som tex att man får ha vattenpass på bössan, handske, knäskydd, och en skjutjacka om så önskas....bara regler som underlättar enligt mig, men som en del blir skogstokiga på...
Sen finns det även en tidsgräns hur lång tid man har på sig på varje station, vilket inte heller är något problem i verkligheten, men som en del folk stör sig på.

Gemensamt för alla som är missnöjda är att det är folk som ändå aldrig brukar tävla i FT speciellt mycket, eller inte alls...Det är i alla fall dom som hörs på forumen...
I verkligheten på tävlingarna i år, har allt funkat hur bra som helst. Visst var en del tveksamma i början av året, men nu när det sett vad det handlar om så är det liksom smådelaljer isammanhanget som en del folk vill ändra på och det är OK, detta är en sport under utveckling.

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Wed Oct 23, 2013 11:12 am

Ok, ja då är det ju som en vanlig skytte tävling, inga problem då ju, många verkar ju ha saknat kudde och extra stöd har jag sett i en del trådar :)

Om en klubb vill arrangera en vebotävling är det väl upp till var och en isf, det ena behöver ju inte utesluta det andra, det enda jag kanske tycker är onödigt är detta med att sömmar knäskydd mm på skjutkläder och sko utformning skall ändras och förbjudas då och då men det är ju en annan sak ;)
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Wed Oct 23, 2013 12:18 pm

Tomaz wrote:I verkligheten på tävlingarna i år, har allt funkat hur bra som helst. Visst var en del tveksamma i början av året, men nu när det sett vad det handlar om så är det liksom smådelaljer isammanhanget som en del folk vill ändra på och det är OK, detta är en sport under utveckling.
Kan bara instämma! :up :D

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Wed Oct 23, 2013 5:45 pm

det ni säger är mycket intressant!! i och med att ja har suttit i en taskig sits(min kära gamla får fick cancer, jobbat mer än va ja har sovit och bytt jobb mitt upp ialltihopa, så har liksom inte haft tid för roligheter och hobby) så har ja inte hängt med i svängarna riktigt!

så nu har ja en fråga!

vad exakt krävs av mig som är medlem i laxå skytteklubb för att ja ska få kunna vara med att panga i laxå nästa år?? alltså för att kunna vara med att tävla? vet att det finns spaltmeter med en massa info. men tänkte om ni som är väldans insatta i hur och vad som gäller kunde göra en lathund?!

vore väldigt rart om ni därute som vet EXAKT vad som krävs och vad som gäller vill göra en tråd. tack på förhand alla underbara likasinnade luftvapen skyttar runt om i landet :toast

Lasse
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Lasse » Wed Oct 23, 2013 6:15 pm

Skyttekort för att få tävla ihop med andra klubbar på EGEN bana.

Tävlingslicens för att åka till ANDRA klubbar, och för att få en tävlingslicens så krävs ett skyttekort.

Så har jag fattat det
Ordförande i Onsala Luftgevärsklubb
Grenledare i Field Target för SvSF

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Wed Oct 23, 2013 8:51 pm

Lasse wrote:Skyttekort för att få tävla ihop med andra klubbar på EGEN bana.

Tävlingslicens för att åka till ANDRA klubbar, och för att få en tävlingslicens så krävs ett skyttekort.

Så har jag fattat det
så ja klarar mej med ett skyttekort enbart då alltså? (ja skjuter 10j) är det samma som "grönt kort" som det talats en del om?? va kostar det? utfärdar min klubb skyttekort? är det någon utbildningsdag/dagar som man måste gå?

måste man använda speciella "rump" kuddar?? detta är en allvarlig fråga från min sida, för ja har en ryggskada och kan inte fälla ihop kroppen hur som helst!

är det sant att någon tar tid på en när man ska skjuta på fallmålen? hur lång tid har man på sig isåfall?

mycket frågor som ploppar upp under tiden.... men vi får väl beta av lite så man vet va som gäller. mitt tänk är att bli mera aktiv och fara på mer träning och tävlingsdagar, eller ja vill det!

Lasse
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Lasse » Wed Oct 23, 2013 9:41 pm

tankryttarn wrote: så ja klarar mej med ett skyttekort enbart då alltså? (ja skjuter 10j) är det samma som "grönt kort" som det talats en del om?? va kostar det? utfärdar min klubb skyttekort? är det någon utbildningsdag/dagar som man måste gå?
Ja det gör du, så länge du enbart kommer att tävla på hemma banan: Det kostar 50:- att ta skyttekortet "grönt kort" jag är säker på att Laxå kommer att ordna en utbildning i skyttekortet. Det lättaste är om du tar kontakt med någon ansvarig i Laxå.
tankryttarn wrote: måste man använda speciella "rump" kuddar?? detta är en allvarlig fråga från min sida, för ja har en ryggskada och kan inte fälla ihop kroppen hur som helst!
Nej, det är frivilligt att använda kudde. Tänk dock på att man kan kommendera skjutställning på en station så som att ligga, sitta, knä eller stå.
tankryttarn wrote: är det sant att någon tar tid på en när man ska skjuta på fallmålen? hur lång tid har man på sig isåfall?
Ja det är det. Du har 1 min på dig för förberedelse vid stationen, och 1 min på dig för varje mål att sikta in dig på och ev. vänta ut vind eller dylikt. Om det är 3 mål på en station så har du 4 min på dig. Alltså gott om tid.
tankryttarn wrote: mycket frågor som ploppar upp under tiden.... men vi får väl beta av lite så man vet va som gäller. mitt tänk är att bli mera aktiv och fara på mer träning och tävlingsdagar, eller ja vill det!
Fråga på bara, klart du skall bli mer aktiv och komma på träffarna. Det är ju hur roligt som helst.
Ordförande i Onsala Luftgevärsklubb
Grenledare i Field Target för SvSF

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Wed Oct 23, 2013 10:10 pm

50spänn för ett kort är ju inga problem!! :D börjar det röra sig uppåt 1000:- börjar man ju på att vrida lite på sig!!

så vid själva skjutstationen kan man alltså bli beordrad att ta en speciell skjutställning alltså? det kan ju ställa till det lite för min del, men de kanske finns något undantag?? är inte så lätt att bocka på sig hur som helst när man är lite pajsig i ryggen... måste ju va flera än jag som är lite "skadskjutena" :fniss :fniss

det här med en tävlings licens hur funkar det? kostar?

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Wed Oct 23, 2013 10:19 pm

Ja det är billigt och du har det resten av ditt liv och det är ganska lätt prov, tävlingslicensen däremot kostar 300kr /år
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

päran

Post by päran » Thu Oct 24, 2013 7:56 am

Har samma problem som du tankryttarn .när det inte är kommenderade ställning så kör jag liggande eller knä .till nästa år har jag dock special skydd till längdrygg . Tjock kudde gör mycket för oss med rygg problem .

Jonas
Airgun Pro (light)

Post by Jonas » Fri Oct 25, 2013 11:57 pm

Inte ofta jag skriver ofta men det är mycket prat om licenser å kort till höger å vänster men vart finns domarna på varje station när man skjuter. Alla vet att det är väldigt mycket fusk men ingen vågar prata om det.

Fick själv uppleva en sak på en tävling som fick mej att sluta. Jag å min bror va på en tävling 2010 förstapriset va ett gevär från FX vi startade efter 4st som gick tillsammans från samma klubb vi gick efter dom på varje station å vi både hörde å även såg att det va en skytt som missade flera skott på dom första 5 stationerna men han vann tävlingen på 38p av 40p å han fick geväret från Fx.

Det är så lätt å fuska om man vill. jag kan ju säga kan jag vinna ett gevär för ca 11000 kr bara man har rätt personer med sig.

Är det bara jag som tänker så

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Sat Oct 26, 2013 6:23 am

Vill skriva ett inlägg om hur vissa ofta framhåller att om man inte deltar på tävlingar så skall man inte yttra sig.

Om man i stället funderar på varför deltagarantalet inte ökar nämnvärt under åren och hur det såg ut i år med få deltagare på vissa tävlingar och ett helt misslyckat försök till RM så är det väl ganska klart att många inte åker på tävlingar pga. Att man inte tycker att dom är bra.

Det är ett ganska fåtal entusiaster i Sverige som hela tiden ser till hur dom vill ha det och till sina egna behov.

Är det inte bättre att titta på vad "vanliga" skyttar vill ha som inte tävlar internationellt?

Alla skulle gynnas av en breddning av sporten då att fler blev aktiva men istället tvingar man igenom regler som gör att färre tycker att det är roligt att tävla.

Dessitom ondgör vissa sig över diskussionerna på forumen om regler där det framhålls att om man inte tävlar skall man inte yttra sig.....

Var fasen skall man ta diskussionen då???

Det är ju det som forum är till för!

Hur skall dom annars få till sig åsikter och sporten utvecklas?

Skall man vara tvungen att åka 50 mil på något som man inte tycker är bra innan man får uttala sig?

Är det demokrati?

Helst vill en del att ett fåtal skall bestämma bakom ryggen på andra och att man löser det med ryggdunkningar.

Slutar man inte med den attityden som har funnits ända sedan arrangörsgruppen startades och dom tom. Vägrade tala om vilka som deltog i den så kommer FT vara en smal sport för ett fåtal personer i Sverige.

Tapatalk 4
.
Image

grym
Hängiven

Post by grym » Sat Oct 26, 2013 7:49 am

det är väl fördelen med "vedbodsskyttet" om man inte har priser och det bara är äran så fuskas det inte så mycket

eftersom jag inte tävlar i ft, hur delas platserna ut i skyttegrupperna?
efter hand i listan på anmälda eller lottas dom ut?

helt klar så är detta en djävla viktig fråga

en ro på varje station, eller att man ex filmar allt, att det går att göra som jonas säger gör att det blir många som hoppar av, ingen tvekan om det

det finns en annan sak som ställer till det , om man tar folk från skytte där det är stenhårt i kontroll, som ex ipsc
där är säkerheten hård, och det är djävligt noga från att man kommer dit tills man packar ihop
så är det lite småjobbigt med en hel del luftgevärsskyttar
dom har sällan koll på säkerheten, och blir förbannade när dom blir tillsagda
på tävlingar jag basat över är det direkt diskvalificering vid fel i säkerhet
det är nog den saken som hålls hårdast på

tyvärr gäller det även skytter med krutvapen, speciellt älgbanan och en del från svsf skytte som pågått i evigheter

päran

Post by päran » Sat Oct 26, 2013 7:55 am

Tycker synd om dej jonas , själv är jag allergisk mot fusk -dvs förlorar jag ska det vara sportmanship även om det är skitgubbe i kort .
Som rep för MSG så kommer jag förorda gruppledare vid tävlingar .
Dvs en erfaren skytt från hemma klubben är gående skytteledare som tar med sej 2 skyttar från andra föreningar -minst en ska vara från annan klubb som för scorecard för gruppledaren -på detta sätt så slipper man fusk och man höjer säkerheten , detta sätt är vedertaget i Italien och fungerar -vi har gjort det på 2 öppna tävlingar , dom jag har snackat med från andra klubbar uppskattar det och man kan snacka erfarenheter med andra föreningsmedlemmar medans man går .
Att man inte snackar under en tävling med andra under en Ft runda med int regler är -knappast , under våra klubbtävlingar är det ge och ta , märktes särskilt under sista öppna när Björnstorp ,Tåstarp och Onsala gängen satte igång :fniss på den sista var 5 klubbar representerade och ett antal fria skyttar med .
Att låsa klubbmedlemmar till att vara funktionärer funkar dåligt -vi är för få och det är för kul .
Har du ett 2p system så kommer det alltid att vara frågetecken om det var träff -kulan kanske tar i en sten eller man har andra ljud som stör , vid en poängs system så är det antingen eller .
Jag kommer nog att göra nån tävling i Danmark nästa vår , har fått en del kontakter där och genom att visa sej där så tror jag dom kommer och tävlar hos oss .

grym
Hängiven

Post by grym » Sat Oct 26, 2013 11:38 am

det verkar vettigt, att ha med en från föreningen som både skjuter och till liten del är funktionär :up

1 poängssystemet gillar jag med, mycket bättre än plåtträff
både för att det blir lättare att bedömma, och för mig så blir det mera jägarmässingt :up :up

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Sat Oct 26, 2013 2:43 pm

är rätt lika på röstningen!

men det verkar som om folk i almänhet verkar nöjda med dom internationella reglerna, vilket förundrar mig en smula?!? för dom flesta ja har talat med så verkar det va rätt mycket mutter och ilska bakom det!

men det kanske är inte är så mycket veboskyttar som är inne på detta fora och läser och skriver? hur som helst! mycket intressant och se vad det blir för utslag

ha de gött, Med vänlig hälsning tankryttarn

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Post by ogster » Sat Oct 26, 2013 4:47 pm

tankryttarn wrote:är rätt lika på röstningen!

men det verkar som om folk i almänhet verkar nöjda med dom internationella reglerna, vilket förundrar mig en smula?!? för dom flesta ja har talat med så verkar det va rätt mycket mutter och ilska bakom det!

men det kanske är inte är så mycket veboskyttar som är inne på detta fora och läser och skriver? hur som helst! mycket intressant och se vad det blir för utslag

ha de gött, Med vänlig hälsning tankryttarn
Är många som använder Tapatalk och då kan man inte va med och rösta.

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Post by ogster » Sat Oct 26, 2013 4:54 pm

Tänkte på det här med öknamnet vedboregler, det är ju rätt konstigt att dom inte kallas FieldTarget (FT) regler för det har dom ju kallats åren innan man rörde in utländska regler.

Kan vi inte enas om att det nya internationella kan kallas nått i stil med utländskt FieldTarget ( UFT)

En annan sak jag reflekterade över är att när man går in på http://www.ftsverige.org" onclick="window.open(this.href);return false; och kollar regler så står dom gamla reglerna uppradade år för år medans det står att "Tävlingar bedrivs fr.o.m 2013 enligt Svenska Skyttesportsförbundets (Lerduvesektionen) regler för Field Target."

Betyder det att några få har bestämt att vi lämnat FT bakom oss och numera alltid ska utöva UFT?

Känns lite konstigt att sporten man utövade och har köpt vapen till kunde försvinna på en vinter, måste ju va fler än mig som är besvikna?

grym
Hängiven

Post by grym » Sat Oct 26, 2013 6:00 pm

japp, det är olustigt att det händer

sedan är det ju så att bara för att några har en förening som håller på med ft överlag så har dom inte monopol på det, vilket folk tycks tro
det är få saker som är reglerade och skyddade så att bara en part för annvända det
exempel så har nog militären i sverige första och ändatjing på militär verksamhet i sverige, allt annat betraktas som överträdelse och tas hand om ganska fort :mrgreen: ;)

men vill någon satsa på ex en helt ny fotbolls tävling, så är det nog ingen som kan hejda det, är det folk nog bakom så skulle ex det gå att ha en fotbollsverksamhet där man har helt andra regler utan att dom som gillar normal fotboll kan göra något åt det, ex så skulle ex knytnävstacklingar kunna vara tillåtet, spelplan med fasta hinder, och niog fan skulle man kunna få annvända händerna med, kanske fyrkantig boll med :doffe

så vad som händer nu är nog att rösta med fötterna, välj vad ni vill ha , verka för det och om en tio femton år när svsf drivit ner utf skiten dom håller på med till en handfull medverkande så är det ingen som bryr sig om dom längre :fniss :twisted:

valet är fritt, och det är framtiden som ser vem som har rätt

om luftgevärsskyttet varit större i sverige så kunde det hyst både utan problem, hadde delningen gått till på ett trevligt sätt så alla varit vänner och allt varit bra, men i föreningssverige så händer sådanthär allt för ofta, tyvärr

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Sat Oct 26, 2013 6:48 pm

Jonas wrote: Fick själv uppleva en sak på en tävling som fick mej att sluta. Jag å min bror va på en tävling 2010 förstapriset va ett gevär från FX vi startade efter 4st som gick tillsammans från samma klubb vi gick efter dom på varje station å vi både hörde å även såg att det va en skytt som missade flera skott på dom första 5 stationerna men han vann tävlingen på 38p av 40p å han fick geväret från Fx.
Det är ju ganska uppenbart vem du talar om iom att det bara var en tävling 2010 där både du och din bror (Peder?) var med, och där vinnaren fick 38p. Tycker det verkar svårt att fuska till sig 38p av 40. Att det kan vara lite si och så med plåtträff som man körde med på den tiden håller jag med om, men här pratar vi antingen en helbom eller två plåtträff, alla andra 19 alternativt 18 fällningar. En fällning är ganska tydlig, fuskade man så öppet med det menar du? :roll:

Jag var själv inte närvarande vid den tävlingen.

Post Reply

Return to “Tävlingsskytte, träffar, tävlingar, möten etc.”