Lite tankar om luftvapentävlingar.....

Allt som har med praktiskt tävlingsskytte att göra, vapen, tillbehör, skyttetips etc. Information om/från träffar, tävlingar, möten etc.
Beangan
Entusiast
Status: Offline

Re: Lite tankar om luftvapentävlingar.....

Post by Beangan » Mon Nov 17, 2014 12:07 pm

Trist att det ska vara sådan sandlådepajkastning. Vad tror ni att ni får ut av det hela?

Nisse
Entusiast

Post by Nisse » Mon Nov 17, 2014 11:19 pm

"Öppet svar till Leif"

Underbart att du hoppar på mig Leif....

Vet inte om du märkt det ända gångerna som jag har varit hård i tonen på detta forum är när jag har försvarat mig och Onsala från dina påhopp.
Ända sen hemresan från Falu-tävlingen för några år sen då Rickard ringde och meddelade att vi inte fick använda dom regler vi då hade för dig då dom minsann var dina eftersom dom hade diskuterats fram på Airgun.se har jag ogillat dig. Det betydde att vi fick ta fram ett nytt regelverk mitt i säsongen och ledde till att AG skapades.
Ända sen dess har du varit på jakt efter våra(AG och Onsala) skalpar. DU har mer eller mindre anklagat oss för att förstöra den sport som vi brinner för.
Allt vi har gjort är att försöka bli sedda som en seriös klubb mot tävlande och myndigheter som värnar om våra medlemar och dom gäster som besöker oss.
Du har själv varit medlem hos oss ett litet tag, du har besökt våra tävlingar och aktiviteter. Då hörde jag inga negativa ord.... varför?????

Så snart det har kommit en ny regel/reglemente eller annan överenskommelse mellan dom klubbar som anordnar tävlingarna i vårat långa rike har du kommit med påhopp och anklagelser mot oss att vi förstör sporten...... har vi gjort det???

Med vänlig hälsning Nisse
Onsala Luftgevärsklubb
2240 me Hawke RD-25
Letar efter min gamla Diana 25`a..........................

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Nov 17, 2014 11:46 pm

Mer pajkastning tyvärr.

Tänk att detta är personer som skall ansvara för utvecklingen av en sportgren, leda luftvapenklubbar och vara mogna vuxna personer.

Jag hyser inte agg mot någon. Det är ett starkt uttryck.

Jag tycker inte om alla men det gör ingen och jag håller inte med alla och det måste man inte göra men jag hyser inte "agg" mot någon i luftvapenkretsar och har inte gjort detta i många år såsom Nisse tydligen har känt för mig.

Om nu Nisse hade vetat vad som låg bakom den dispyten och inte bara hade lyssnat på ena sidan så kanske han hade förstått det hela också......

Att bara lyssna på ena sidan är enligt mig inte speciellt moget eller vuxet utan det var tydligen bättre att att vara med i drevet som baktalade mig i stället.

Det var så här "elitgänget" bildades och det har hållit i sig sedan dess med att prata OM andra och inte med dem. Jag är långt ifrån den ende som har råkat ut för det.

För mig är det inte viktigt längre så NI kan gärna leka vidare i Er sandlåda.

Hoppas att någon startar en alternativ form av träffar och tävlingar som är mer kamratliga, lättsamma och med trevlig stämning.
.
Image

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Post by ogster » Tue Nov 18, 2014 9:07 am

martinw wrote:
Jag är egentligen mycket mer intresserad av att ha en dialog med arvikagänget och ogster som känner sig lurade på något.
Det var den som skulle ha behövts (dialogen) när detta drogs igång men istället vart det såhär.
Första tävlingen vi skulle annordna med detta så var det INGEN på plats som kunde nya reglerna, när banan var klar kom en av dom drivande i detta och påpekade nya fel vi hade byggt banorna på...

För Laxå klubbens ft del har detta varit förödande och verksamheten är väl så gott som bortblåst, nu träffas vi istället på precis samma sätt som förut men då även med krutvapen då detta blev ett stort avsteg från våran gamla hobby.

Enligt mig så hade ni kunnat införa 16J internationella reglerna under sportskytteförbundet och gett fan i att kladda med det andra då det endå bara vart klasser som enbart Sverige har.

Att nya klubbar ansluter sig till det här nya är ju skitkul, då får dom ju skjuta det dom vill vilket vi blev ifråntagen.

Många tycker att det är ju bara vi annordnar egna tävlingar men det känns avlägset då det roliga är som bortblåst.

Nisse
Entusiast

Post by Nisse » Tue Nov 18, 2014 6:45 pm

Leif det här är ditt forum.. länge var det det ända forumet som fanns för luftvapen som var något att ha.
Du säger att jag bara lyssnat på den ena sidan av det ärendet.... inte så konstigt, du har aldrig gett oss din syn på vad som hände!
Skulle du vilja vara så vänlig och ge mig den så att jag kan ändra uppfattning om dig??? Inte roligt att gå omkring och avsky någon om denne nu skulle råka vara oskylldig...

Onsala Luftgevärsklubb
2240 me Hawke RD-25
Letar efter min gamla Diana 25`a..........................

thsu69
Entusiast

Post by thsu69 » Tue Nov 18, 2014 10:31 pm

Tråkigt om det läggs ner.
Hoppas verkligen nån är villig att driva det vidare.
Finns mkt bra information liggandes här, och den är ju oxå värd lite.

PS.
Hade varit skönt att slippa "gnabbet" här, och haft vettigare diskutioner ist.

Mvh
Hawk GRS .177 .22
Spider GRS .22
Black Eagle .22
Thor Blue Edition .177
97 k .177
50 s .177

Concept elite .22
Marauder .25

BROCOCK´s Owner Club UK

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Sat Nov 22, 2014 1:01 am

Nisse wrote:Leif det här är ditt forum.. länge var det det ända forumet som fanns för luftvapen som var något att ha.
Du säger att jag bara lyssnat på den ena sidan av det ärendet.... inte så konstigt, du har aldrig gett oss din syn på vad som hände!
Skulle du vilja vara så vänlig och ge mig den så att jag kan ändra uppfattning om dig??? Inte roligt att gå omkring och avsky någon om denne nu skulle råka vara oskylldig...

Först så hyser du agg och sedan så avskyr du mig...... mycket vuxet och moget uttryckt Nisse.

Som jag har skrivit tidigare så behöver man inte tycka samma om allt utan att avsky eller hysa agg mot person och det lär man ju sig tidigt i livet när man uppfostras och hur man umgås och respekterar andra i livet.

Social kompetens heter det och det visar du inte det minsta uns av i dina inlägg här eller när jag har träffat dig och diskuterat tävlingar IRL (som vi har gjort en gång och det räckte för mig).

Hade du (och några av dina "kompisar") haft det minsta social förmåga så skulle den här situationen inte ha uppstått över huvud taget för då hade vi pratat om det för flera år sedan när det hände och ni skulle inte ha startat er dolda grupp som ni gjorde innan "bråket" om reglerna.
Det var den dolda gruppen som jag reagerade på.
Jag tycker att det som sker skall vara öppet för medlemmarna och inget skall behöva mörkas eller döljas utan diskussionen skall vara levande, fri och utvecklande.

Om någon startar en grupp som är dold och där man inte får veta vilka som ingår som skall bestämma reglerna för tävlingar, vilka tävlingar som får arrangeras och när så kommer jag aldrig att acceptera det om det är något som jag är intresserad av och delaktig i.

Nu är det överspelat för jag struntar i vad ni gör och vad som händer med sporten för jag har andra intressen och forumet är öppet för dem som vill umgås här och som vill ha tillgång till gamla inlägg.

Jag hoppas att någon vill ta över och driva forumet vidare så att det finns två luftvapenforum i Sverige med lite olika inriktning :D

Nu är nivån på inlägg så låg att jag inte känner någon anledning alls till att delta i den längre utan sköt Ert så sköter jag mitt men mina synpunkter och tankar kan ingen ta ifrån mig :D

Ni har valt att driva klubb och tävlingar själva så då får ni tåla kritik vare sig den är bra eller dålig utan att "ge er på" den som har synpunkter.
.
Image

Locked

Return to “Tävlingsskytte, träffar, tävlingar, möten etc.”