Loading...

Detta gäller i köp och sälj areorna!

Skriv vad ni tycker om forumet! Det är besökarna som skall trivas på forumet och således vara med och påverka hur det ser ut och fungerar. Skriv inlägg om: fel, brister, bra saker. Vad saknar ni??? Här lägger vi också ut driftsinfo och ändringar på forumet.

Topic author
Leif
Forum grundare
Status: Offline

Postby Leif » Sun Jan 08, 2012 10:48 am

Det har blivit mer och mer orelevanta inlägg i sälj och köpareorna det senaste så detta är det som gäller:

- Ok med inlägg om det är sakligt och bra för att det ger mer info om objektet.
- Ok med inlägg som ifrågasätter om priset är seriöst om säljaren begär ett orimligt överpris för objektet/objekten. Typ: 1500:- för en Jula bössa och beskrivningen målar upp den som ett mästerligt prickskyttevapen/precisionsvapen.

Annars skall det inte vara några inlägg utan resterande tas tex. på Mail, PM, telerfon, röksignaler eller megafon.....

Inlägg som inte är relevana kommer att raderas i fortsättningen.
.
Image

harley03
Intresserad

Re: Detta gäller i köp och sälj areorna!

Postby harley03 » Sun Jan 08, 2012 4:22 pm

Leif wrote:Det har blivit mer och mer orelevanta inlägg i sälj och köpareorna det senaste så detta är det som gäller:

- Ok med inlägg om det är sakligt och bra för att det ger mer info om objektet.
- Ok med inlägg som ifrågasätter om priset är seriöst om säljaren begär ett orimligt överpris för objektet/objekten. Typ: 1500:- för en Jula bössa och beskrivningen målar upp den som ett mästerligt prickskyttevapen/precisionsvapen.

Annars skall det inte vara några inlägg utan resterande tas tex. på Mail, PM, telerfon, röksignaler eller megafon.....

Inlägg som inte är relevana kommer att raderas i fortsättningen.

Instämmer till fullo, eftersom mitt inlägg är det senaste som raderats, där även ovanstående var i och tyckte och petade...men jag har inga "hard felings" för det för det var ju bara lärorikt, och trevligt, och ytterliggare ett bevis på att vi alla är olika..
Men det mest relevanta måste ju vara att köpare och säljare kan kommunicera med varandra utan att kleti och pleti lägger sig i prissättning, modell, behov osv..för det är väl en fri prissättning på enskild egendom elller !!

oops

Mvh Harley

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Postby ogster » Sun Jan 08, 2012 4:54 pm

Det här med fri prissättning är lite svårt.
Men hur skulle någon känna sig att bli pålurad en skitbössa för 2000kr när denna kostar 299kr ny, lite ansvar måste vi nog ha för att försöka få alla glada å nöjda.

sr 500
Airgun Pro (medium)

Postby sr 500 » Sun Jan 08, 2012 6:20 pm

Nu tror ju inte jag, att dom här riktiga blåsgubbarna hålls här på forumet. Jag har då inte sett någon försöka lura på någon en 300kr jula bössa för ockerpris här på forumet. Nej, dom hålls nog mer på Blocket och tradera, Och dom flesta här, vet nog vad en bössa ska kosta.
HW 95 Luxus 22 cal , BAM50 22cal,HW30 20 cal .HW30 Luxus,177/22cal.BMK30 22cal,, .Crosman 1377-2289 22cal, Crosman 760 powermaster 177cal

Topic author
Leif
Forum grundare

Postby Leif » Sun Jan 08, 2012 8:31 pm

sr 500 wrote:Nu tror ju inte jag, att dom här riktiga blåsgubbarna hålls här på forumet. Jag har då inte sett någon försöka lura på någon en 300kr jula bössa för ockerpris här på forumet. Nej, dom hålls nog mer på Blocket och tradera, Och dom flesta här, vet nog vad en bössa ska kosta.

Du har rätt Sr500 :up
.
Image

_steve

Postby _steve » Thu Nov 09, 2017 2:12 pm

Är det möjligt att rensa upp lite i tråden vad gäller att ta bort sålda objekt. Känns som det är ganska få objekt till salu/sida emot sålda/sida . Vill inte vara någon "petter" här då jag inte är så aktiv och hänger inte ofta här. Det slog mig bara. Kanske bara jag som tycker så här också ?

Mvh Stefan

Topic author
Leif
Forum grundare

Postby Leif » Tue Nov 21, 2017 8:19 am

Tack för din synpunkt!

Vill man inte läsa gamla annonser så läser man bara så länge som man själv vill :-)

En del tycker det är intressant att läsa priser mm. Vad saker har sålts för och vad som har varit till salu så därför ligger gamla annonser kvar.

Mvh
.
Image

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Postby tankryttarn » Wed Nov 22, 2017 10:35 am

en sak som är bra är om dom som sålt sina saker markerar dom med typ såld/sålda.
jag gjorde ett superduperklipp på en flock med kina qb bössor för några år sen, va innan jul som ja tog mig tid en kväll och bläddrade långt tillbaka och hitta dom. både säljarna och jag vart nog riktigt glada. bössorna ja köpte till rätt peng har vart donatorer till rätt många tester och ombyggen som man inte vill offra dyra bössor till
man kan inte leva utan luft!

Return to “Information och synpunkter på forumet.”