Loading...

Beretta P92 Defekt efter tapp! Hjälp!

Här finns allt som handlar om luftpistoler.

Topic author
nygrenw
Status: Offline

Beretta P92 Defekt efter tapp! Hjälp!

Postby nygrenw » Wed Jul 19, 2017 9:44 pm

Hej!

Jag råkade idag tappa min Beretta jag gillar väldigt mycket. En Swiss Arms P92 4,5mm CO2 Blow Back. Efter detta så händer det ej någonting när jag trycker på avtryckaren
och hanen är fast i spänt läge. Jag är inte jätte bevandrad när det kommer till att laga CO2 vapen eller hur man tar reda på vart felet ligger.

Bifogar två bilder och hoppas någon kan hjälpa till att efter manteln är avtagen se vart felet ligger/vad som orsakat detta. Jag kan ej laga denna på egen hand och
behöver därför någons hjälp att laga det numera defekta vapnet. Har tagit av manteln men får ej tillbaka den på plats efter det ens. Nästan helt ny och riktigt rolig
lekpistol och inte jättebillig heller så skulle gärna se att den fungerar igen och uppskattar all hjälp! :help :tack

Denna modell om det spelar någon roll: https://www.tacticalstore.se/se/art/swiss-arms-p92-4-5mm-co2-blow-back.php

FullSizeRender (17).jpg

IMG_9598.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

MickeF86
Status: Offline

Re: Beretta P92 Defekt efter tapp! Hjälp!

Postby MickeF86 » Mon Jul 24, 2017 1:00 am

Hej, jag är alldeles ny på forumet så jag såg inte din tråd förrän nu. Jag har dessvärre ingen erfarenhet av Beretta-modellerna, hade det varit Colt 1911 hade det varit lättare. Men jag rekommenderar dig att kolla på denna video:
https://youtu.be/4uWHgdTLMNs

Den beskriver i och för sig hur man ställer om den till full-auto, men du kan kolla vid ca 1 minut in i videon hur delarna sitter innan han gör omställningen. Kanske nån del hamnat snett när du tappade den. I slutet av videon ser du hur man får på manteln igen.

Return to “Luftpistol”