Ammo

Allt man kan tänka sig om krutvapen.
Post Reply
Mikael
Airgun Pro (light)

Ammo

Post by Mikael » Sat Apr 04, 2009 4:48 pm

Söker lite 22ammo i Örebro län. Jag har testat en hel i de prisvärda regionerna. Söker då först och främst CCI för test av budgetammo eller RWS R50.

Vart hittar jag det?

Mikael

John Doe

Re: Ammo

Post by John Doe » Sat Apr 04, 2009 7:55 pm

Örebro Lantmän?

Mikael
Airgun Pro (light)

Re: Ammo

Post by Mikael » Sat Apr 04, 2009 9:22 pm

Östlunds har flyttat ut i egna lokaler. De hade winchester och RWS hemma när jag var där.....

Cykel o Motor hade Selleri & Bacon och RWS Match o någon Winchester.

Bofab i Grums hade Winchester Western, RWS Geco.

Nora Jakt o Sportskytte hade mest hemma men bara Lapua Super club och Federal Gold Medal som var intressant. Super cluben var en besvikelse. Den ligger på 26mm på 50m och femskottare. Federal var bättre med 16mm. Kan nog få de för 35kr asken vid köp av 5000st patroner.

RWS Geco skjuter på ca femskottare på 16mm och kostar 28kr asken. RWS Match snittar på 12-13mm o kostar 50kr. Kan kanske få ner den vid köp av hel kartong.

Om ex CCI std skulle skjuta inom 15-20mm så kan man få den billigt nere hos Kjells vapen. Det duger gott till miniälgen.

När jag läser en del ammo tester med tävlingsammo och tävlingsvapen så ser man att de bästa tävlingsvapnen med dyraste matchammo ligger 12-18mm på 10 skottsgrupper. Så jag blir lite skeptisk till en del uppgifter hur deras 4000kr gevär ska skjuta 8mm grupper. Tror nog att en del är lite för benägna att bara komma ihåg sina bästa grupper.

RWS Rifle Match börjar skjuta 10 skottare nedåt 16-18mm nu. Är det jag som är för kräsen?

Sköt årets första smällar på viltmål. Premiär på 50m älgen och 453'an långsamma 5sek löp för samma framförhållning som på 80m älgen som löper på 4,3sek. Först ut var en 4 skottare på 18 poäng. Sedan 2st 12 skottare på 51 resp 55 poäng. Det känns riktigt kul att det verkar släppa lite. Grabben premiär sköt viltmål för första gången och det gick inte så tokigt. Till o med tanten sköt....

Mikael

Post Reply

Return to “Krutvapen”