Lite tankar om luftvapentävlingar.....

Allt som har med praktiskt tävlingsskytte att göra, vapen, tillbehör, skyttetips etc. Information om/från träffar, tävlingar, möten etc.
Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Re: Lite tankar om luftvapentävlingar.....

Post by Martin » Mon Nov 10, 2014 11:03 am

Latest post of the previous page:

Leif wrote:Tänk att det som var enkelt, roligt och en bra kamratsport har blivit så svårt......
Vad är det som är svårt? :roll:

Rikta, sikta skjut....ingen skillnad från innan :)
Välkommen att besöka http://www.onsalaskytte.se

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Nov 10, 2014 12:17 pm

Du vet vad jag menar ;-)

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Fri Nov 14, 2014 1:20 pm

Helt UNDERBART!!!

Man startar en tråd med lite funderingar om just tävlingar (har gjort det massor av gånger under åren) och genast så dyker det upp några stycken som slår en i huvudet och idiotförklarar en.

Maken på "elittism" och brist på självinsikt har jag aldrig varit med om någon annan stans :down

Sporten var på framgång för ett antal år sedan när det här med forum tog fart och fler och fler blev intresserade. Sedan har det blivit mer och mer tjafs och färre och färre som får vara med i "elitgruppen"

Tom. sporter som vattendans har ju för fasen fler aktiva deltagare internationellt i större sammanhang.

Ni har verkligen lyckats bra!!! :sick

Tyvärr så är det samma personer som hela tiden är med i eliten och hackar på de som inte tycker som de själva.

fantomen
Nyfiken

Post by fantomen » Fri Nov 14, 2014 2:07 pm

:up
FX Cyclone.. 22
HW 95
Zenit (veteran)
Feinwerkbau 300S
Gamo Magnum. 177
Gamo 400
Gamo 600 CL. 177
Gamo 600 Custom. 177 ( 2 st )
Gamo Expo.. 177
Gamo Delta forest.. 177
Gamo Maxima. . 177

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Fri Nov 14, 2014 3:31 pm

Leif wrote:
Tom. sporter som vattendans har ju för fasen fler aktiva deltagare internationellt i större sammanhang.
Vattendans hehe då har man sjunkit lågt och tagit sig vatten över huvudet med :mrgreen:

2012 hade vi kö för att skjuta på klubbens tio banor och innan dess fick vi ha skyttet uppdelat på två dagar för att det skulle gå att ta hand om alla intresserade :) nu är vi fem ibland sex skyttar och inga nya :( så något är ju på tok!
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

fantomen
Nyfiken

Post by fantomen » Fri Nov 14, 2014 4:20 pm

Ja, vad kan vara fel.........Vad vet jag, jag är ju ingenting :?

När jag var liten, växte upp , på 60-talet , då tyckte man som ung grabb att det var häftigt att få skjuta med luftgevär. Det var ju med dagens mått inte så mycket att skryta med kanske , men då ...oj ,oj, oj...
Hade man tur kanske rundkulan rullade ut ur pipan,eller pilen kanske fastnade i väggen :)
Åren går...många år går....För c:a 7-8 år sedan , jag hade precis passerat 50-strecket så vaknade mitt luftvapenintresse. OCH VILKEN UPPTÄCKT,VILKA VILKA HÄFTIGA LUFTGEVÄR DET FANNS NU !!!!
Så jag började läsa, skaffa så mycket information jag bara kunde, ringde runt till handlare, ställde säkert tusen "dumma" frågor. Det slutade med att jag köpte mitt första "riktiga" luftgevär, ett HW 95,
Wow vilken kraft.
Intresset ökade, jag bytte ganska snart till ett nytt gevär, ett Fx Cyclone, som jag skaffade målskyttelicense till. Nu var mitt intresse på topp, jag ville bli en riktigt duktig luftvapenamatör :)

Men så gick jag med som medlem o Airgun, då öppnade sig en ny värld för mig, jag gick in med ödmjukhet och okunnskap och trodde väl att man som helt novis, som nybörjare skulle bli välkommnad på ett bra sätt, men ack vad jag bedrog mig.
Efter att jag blivit idiotförklarad av proffsen så förstod jag att här är inga "amatörer" välkommna, surt...surt...surt.
Så min nystartade karriär på Airgun.se slutade väldigt fort istället för att få proffsig hjälp in i "ER" värld. Det som blev av detta är jag under alla dessa år "bara" läst och begrundat på allt tjafs som tydligen består. Och mitt eget luftskytte består mest av att titta på geväret :(

Så.....Vad kan vara fel.....Vad vet jag ? Jag är ju ingenting !!

// Fantomen
FX Cyclone.. 22
HW 95
Zenit (veteran)
Feinwerkbau 300S
Gamo Magnum. 177
Gamo 400
Gamo 600 CL. 177
Gamo Expo.. 177
Gamo Delta forest.. 177
Gamo Maxima. . 177

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Fri Nov 14, 2014 5:04 pm

fantomen wrote:Ja, vad kan vara fel.........Vad vet jag, jag är ju ingenting :?

När jag var liten, växte upp , på 60-talet , då tyckte man som ung grabb att det var häftigt att få skjuta med luftgevär. Det var ju med dagens mått inte så mycket att skryta med kanske , men då ...oj ,oj, oj...
Hade man tur kanske rundkulan rullade ut ur pipan,eller pilen kanske fastnade i väggen :)
Åren går...många år går....För c:a 7-8 år sedan , jag hade precis passerat 50-strecket så vaknade mitt luftvapenintresse. OCH VILKEN UPPTÄCKT,VILKA VILKA HÄFTIGA LUFTGEVÄR DET FANNS NU !!!!
Så jag började läsa, skaffa så mycket information jag bara kunde, ringde runt till handlare, ställde säkert tusen "dumma" frågor. Det slutade med att jag köpte mitt första "riktiga" luftgevär, ett HW 95,
Wow vilken kraft.
Intresset ökade, jag bytte ganska snart till ett nytt gevär, ett Fx Cyclone, som jag skaffade målskyttelicense till. Nu var mitt intresse på topp, jag ville bli en riktigt duktig luftvapenamatör :)

Men så gick jag med som medlem o Airgun, då öppnade sig en ny värld för mig, jag gick in med ödmjukhet och okunnskap och trodde väl att man som helt novis, som nybörjare skulle bli välkommnad på ett bra sätt, men ack vad jag bedrog mig.
Efter att jag blivit idiotförklarad av proffsen så förstod jag att här är inga "amatörer" välkommna, surt...surt...surt.
Så min nystartade karriär på Airgun.se slutade väldigt fort istället för att få proffsig hjälp in i "ER" värld. Det som blev av detta är jag under alla dessa år "bara" läst och begrundat på allt tjafs som tydligen består. Och mitt eget luftskytte består mest av att titta på geväret :(

// Fantomen
Varför åker du inte och besöker nån tävling? :) Eller tar kontakt med närmaste klubb? Eller startar egen klubb :) The more the merrier :)

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Fri Nov 14, 2014 5:06 pm

Wow vilken kraft.

// Fantomen
Varför åker du inte och besöker nån tävling? :) Eller tar kontakt med närmaste klubb? Jag antar att det borde vara klubben du tog målskyttelicens genom. Eller annars startar egen klubb om inte den första fungerar av någon anledning :) The more the merrier :)

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Fri Nov 14, 2014 5:07 pm

snajper wrote:2012 hade vi kö för att skjuta på klubbens tio banor och innan dess fick vi ha skyttet uppdelat på två dagar för att det skulle gå att ta hand om alla intresserade :) nu är vi fem ibland sex skyttar och inga nya :( så något är ju på tok!
Vilken klubb är detta? :roll: Har faktiskt inte riktigt koll på vart du huserar?

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Fri Nov 14, 2014 6:03 pm

Martin, vi minns alla vilken trängsel det var förr :D

Vet inte varför du hela tiden måste försvara allt som är nu och att alla förändringar har varit bra..... Det finns dom som inte tycker det.

Koppla av lite :D

Du, Martinw och Nisse är hela tiden framme och skriver långa negativa inlägg om de som ifrågasätter något och framhäver hur bra ni tycker det är nu.
Andra FÅR ha andra synpunkter än vad ni har.

Förstår inte varför era tår är så ömma hela tiden...

fantomen
Nyfiken

Post by fantomen » Fri Nov 14, 2014 6:19 pm

Martin wrote:

Wow vilken kraft.

// Fantomen
Varför åker du inte och besöker nån tävling? :) Eller tar kontakt med närmaste klubb? Jag antar att det borde vara klubben du tog målskyttelicens genom. Eller annars startar egen klubb om inte den första fungerar av någon anledning :) The more the merrier :)
Ojdå......jag var visst otydlig.....eller inte :?

Det är ju INTE klubben jag är ansluten till som inte fungerar/fungerat, utan som jag skrev tidigare att som ny medlem på Airgun.se , att komma in som helt ny ,ovetande, frågvis,ödmjuk,nyfiken,med glädje , att då bli behandlad som något katten släpat in,idiotförklarad , det är väl inte att välkommna nya medlemmar .

SÅ NI ALLA DUKTIGA PROFFS, ANTAR ATT NI INTE VILL HA IN NYTT BLOD I ER FÖRENING OCH LÄRA OSS AMATÖRER PÅ ETT ÖDMJUKT SÄTT HUR TREVLIGT DET TROLIGVIS KAN VARA I ER VÄRLD,

SÅ IGEN.....VAD KAN VARA FEL......JA.....TÄNK EFTER.......

KRYP UR SANDLÅDAN.....BLI MERA ÖDMJUKA....FÖRSTÅ ATT NI HAR MYCKET ATT LÄRA UT TILL OSS AMATÖRER PÅ ETT MERA ÖDMJUKT SÄTT !!!!!

// FANTOMEN
FX Cyclone.. 22
HW 95
Zenit (veteran)
Feinwerkbau 300S
Gamo Magnum. 177
Gamo 400
Gamo 600 CL. 177
Gamo Expo.. 177
Gamo Delta forest.. 177
Gamo Maxima. . 177

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Re: Sv: Lite tankar om luftvapentävlingar.....

Post by Martin » Fri Nov 14, 2014 6:22 pm

Leif wrote:Martin, vi minns alla vilken trängsel det var förr :D

Vet inte varför du hela tiden måste försvara allt som är nu och att alla förändringar har varit bra..... Det finns dom som inte tycker det.

Koppla av lite :D

Du, Martinw och Nisse är hela tiden framme och skriver långa negativa inlägg om de som ifrågasätter något och framhäver hur bra ni tycker det är nu.
Andra FÅR ha andra synpunkter än vad ni har.

Förstår inte varför era tår är så ömma hela tiden...
Vad har jag försvarat nu i mina sista inlägg?

Om du läser mina inlägg så ser du ju att jag inte heller gillar det, men köper läget som det är.

Jag är lugn som en filbunke... :)

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

grym
Hängiven

Post by grym » Sat Nov 15, 2014 12:54 pm

håller i stort sett med fantomen, dock ibland på forum så blir det knas i kommunikationerna, och man känner sig lite örfilad, har själv råkat ut för det ett antal gånger

men det jag verklgen känner är att det behövs ett enklare insteg i luftgevärsskyttet, inga licenser, inga skyttekort och trevigare människorsom skjuter och snackar skit
få saker har egenteligen en så bra möjlighet till att få med sig folk som detta
inga problem med ålder, alla från 10 år och med en och en halv fot i graven kan hålla på, inga större kostnader för ett enkelt luftvapen o.s.v

martinw
Entusiast

Post by martinw » Sat Nov 15, 2014 3:09 pm

Du är kul Leif:-) Obs ironi.
(Du kan väl leta upp ett inlägg där jag skrivit långa negativa inlägg om någon som ifrågasätter? Nej men ojsan, det gick inte, för jag diskuterar sakfrågor och inte personer)
Lite på samma sätt som att jag inte skriver långa haranger om allt du skjutit i sank och alla de människor som är osams med dig av olika anledningar.
Sen är det ok att inte tycka samma som alla andra, men man får stå ut med att de som orkar driva saker får sin vilja igenom.
Typ som att Martin "gillar läget" om hur ft ser ut nu.
Om man dessuton orkar släpa sig till tävlingar inser man att det är lika kul som förr, väldigt liten skillnad förutom på toppskyttarnas kvalite.

Jag tar tid i minuter och skriver på de andra forumen hur lång tid inlägget får ligga kvar... :toast

martinw
Entusiast

Post by martinw » Sat Nov 15, 2014 3:22 pm

Grym:
Precis det där erbjuder ju en klubb som håller på med uteskytte och luftgevär, bara att bli medlem eller starta en egen.
Tävlingsverksamheten är ju just tävling, vill man mysa, elda tunna, snacka skit, skjuta diana 25, plinka burkar, äta korv osv går det ju utmärkt att göra i en av alla klubbar vi numera har.
(Ska man vara ärlig så har vi nog gjort precis allt det där på alla tävlingar jag varit på i år, osäker på dianan)

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Sat Nov 15, 2014 4:33 pm

martinw wrote:Du är kul Leif:-) Obs ironi.
(Du kan väl leta upp ett inlägg där jag skrivit långa negativa inlägg om någon som ifrågasätter? Nej men ojsan, det gick inte, för jag diskuterar sakfrågor och inte personer)
Lite på samma sätt som att jag inte skriver långa haranger om allt du skjutit i sank och alla de människor som är osams med dig av olika anledningar.
Sen är det ok att inte tycka samma som alla andra, men man får stå ut med att de som orkar driva saker får sin vilja igenom.
Typ som att Martin "gillar läget" om hur ft ser ut nu.
Om man dessuton orkar släpa sig till tävlingar inser man att det är lika kul som förr, väldigt liten skillnad förutom på toppskyttarnas kvalite.

Jag tar tid i minuter och skriver på de andra forumen hur lång tid inlägget får ligga kvar... :toast
Jag bemödar mig inte att svara på ditt inlägg för du har alldeles för låg nivå och dit sänker jag mig inte.

Jag bannar dig inte för jag gillar inte banningar i sig men vissa personer önskar man att dom inte besöker forumet och du är en av dem ihop med Nisse från Er klubb. Jag tycker att forumet blir bättre utan Era inlägg :D

Dom som vill vara här är här för att dom själva vill och trivs här och personer som bara skriver inlägg när dom skall "slå andra i huvudet" och ironisera och dumma sig klarar jag mig utan.

"elitism" är det värsta jag vet :sick

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Sat Nov 15, 2014 4:37 pm

Här finns det en länk som många som håller på att "utveckla" tävlingsverksamheten" kanske känner igen sig i :fniss

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissist ... C3%B6rning" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag kan tänka mig flera som passar in här :evil39 banana

martinw
Entusiast

Post by martinw » Sat Nov 15, 2014 4:56 pm

Alla som varit med mer än fem år förstår hur extremt ironiskt ditt sista inlägg är. :fighting
Man kan ju googla på självrannsakan och självinsikt när man ändå är ute och lär sig något?
Tror jag gör som alla andra, lämnar dig och ditt forum.
Hepp!

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Sat Nov 15, 2014 5:09 pm

martinw wrote:Alla som varit med mer än fem år förstår hur extremt ironiskt ditt sista inlägg är. :fighting
Man kan ju googla på självrannsakan och självinsikt när man ändå är ute och lär sig något?
Tror jag gör som alla andra, lämnar dig och ditt forum.
Hepp!
Tack! :cheers

Iom. att du ändå bara skriver inlägg i tävlingsareorna och då bara slår andra medlemmar i "huvudet" så bidrar du ändå inte med något positivt till forumet.

Ps. Alla har ju inte lämnat forumet så nu far du med osanning igen :roll:

martinw
Entusiast

Post by martinw » Sat Nov 15, 2014 6:43 pm

Tänkte mig inte riktigt för när jag skrev "alla".
Nu förstår jag att någon ju måste skrivit alla sju inläggen de sista månaderna.

Kanske bäst att ta sig tillbaks till ämnet?

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Post by ogster » Sat Nov 15, 2014 8:41 pm

Leif wrote: Att ingen startar en alternativ tävlingsform med dom gamla "vedbo" reglerna som vänder sig till en bredare målgrupp och att dom som sedan vill tävla "proffsigt" hoppar över till det "nya"

Nu missar man "gräsrötterna" helt nästan.

Det finns ju inget som säger att det bara måste vara en form av tävling.
Att utvecklas är att lära av det förgångna ;)

Allt det vi hade förut var ju nått för alla, även 16J hennarna (hen i flertal) hade ju en egen klass tillslut.
Men då dessa hen insåg att dom bara var en handfull deltagare och alla andra valde att köra i dom klassiska klasserna så kuppade dessa få så kallade entusiaster igenom ett nytt reglemente via sportskytteförbundet och helt plötsligt skulle bara dessa regler användas.

Vem vågar starta nått nytt när det finns sånna glädjedödare?

Nyligen föreslogs det ju även att dom effektstarka klasserna skulle strykas för annars ville inte hen va med och anordna tävlingar, sjukt pinsamt och det är tråkig att dom få hen lyckades förstöra en fin sport som många hade glädje av.

Laxå klubben ska jag inte skriva nått om för då kommer hen bara att påstå att jag baktalar klubben (hur nu sanningen kan va det är ju knepigt) men även i andra stora klubbar västerut verkar det börja knaka i enligt rykten och då får vi hoppas att hen har mycket intjänad egentid för det går åt när man ska bygga banor själv.

Hen är inte samma person så börja inte gråta över det.

martinw
Entusiast

Post by martinw » Sat Nov 15, 2014 10:47 pm

Jag är helt säkert en av hennarna, har dock inte varit inblandad i arrangerandet/regler/upplägg på två säsonger.
Det är ju rätt svårt att tvinga klubbarna att hålla tävlingar enligt ssf, alternativet är ju att köra något eget.
Kuppa blir ju lite konstigt, det är ju klubbmedlemmarna som utser sin styrelse, som sen väljer väg för klubben.

Vad är det du inte gillar med årets ft-tävlingar?
Reglerna idag är ju sådana att klubben har rätt mycket utrymme runt just klasser och upplägg, tanken med det var ju att man skulle kunna parallellköra någon klass ur det gamla systemet. Det öppnas ju tom upp för "jägarklass" om arrangören vill det.
Jag undrar mest för att jag själv märker väldigt liten skillnad mot tidigare säsonger.

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Sun Nov 16, 2014 1:31 am

fantomen wrote:Ojdå......jag var visst otydlig.....eller inte :?

Det är ju INTE klubben jag är ansluten till som inte fungerar/fungerat, utan som jag skrev tidigare att som ny medlem på Airgun.se , att komma in som helt ny ,ovetande, frågvis,ödmjuk,nyfiken,med glädje , att då bli behandlad som något katten släpat in,idiotförklarad , det är väl inte att välkommna nya medlemmar .

SÅ NI ALLA DUKTIGA PROFFS, ANTAR ATT NI INTE VILL HA IN NYTT BLOD I ER FÖRENING OCH LÄRA OSS AMATÖRER PÅ ETT ÖDMJUKT SÄTT HUR TREVLIGT DET TROLIGVIS KAN VARA I ER VÄRLD,

SÅ IGEN.....VAD KAN VARA FEL......JA.....TÄNK EFTER.......

KRYP UR SANDLÅDAN.....BLI MERA ÖDMJUKA....FÖRSTÅ ATT NI HAR MYCKET ATT LÄRA UT TILL OSS AMATÖRER PÅ ETT MERA ÖDMJUKT SÄTT !!!!!

// FANTOMEN
Varför "SKRIKER" du? Jag förstår fortfarande inte vem som behandlat dig fel? Vad är det du känner att du saknar? Hur har du upplevt tävlingarna/träffarna? Hur fungerar det i klubben?

På vilket sätt har du blivit felbehandlad på forumen?

fantomen
Nyfiken

Post by fantomen » Sun Nov 16, 2014 7:48 pm

Oj...oj...oj...det var nog inte bara att trampa på en öm tå......det är nog hela benet som värker :o

Men fortsätt att sitta i "reviret", i sandlådan , där fungerar ju allt bra :lol:

// fantomen
FX Cyclone.. 22
HW 95
Zenit (veteran)
Feinwerkbau 300S
Gamo Magnum. 177
Gamo 400
Gamo 600 CL. 177
Gamo Expo.. 177
Gamo Delta forest.. 177
Gamo Maxima. . 177

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Sun Nov 16, 2014 11:33 pm

fantomen wrote:Oj...oj...oj...det var nog inte bara att trampa på en öm tå......det är nog hela benet som värker :o

Men fortsätt att sitta i "reviret", i sandlådan , där fungerar ju allt bra :lol:

// fantomen
?
Vad dillar du om?

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Nov 17, 2014 1:12 am

Varför tar just NI (Martin, MartinW och Nisse) så himla allvarligt på allt som har med tävlande att göra?

Så fort någon har en avvikande tanke eller ifrågasätter något så hoppar ni in som hökar

Slappna av och var positiva i stället.

Som det är nu så är det många som inte orkar, vågar eller vill skriva om tävlingar för trådarna blir så aggresiva direkt när ni skriver inlägg.

Det är inte farligt att lyssna på andra, ta reda på varför man tycker så eller bara låta en tråd ha sin gång utan att ni på något sätt tar på er ansvaret för att försvara regler och klubbar i Sverige.

Jag har funderat på att ta bort hela tävlingsbiten här bara för vi kan ju inte ens starta en tråd om regler eller om klubbar utan att ni är framme med att fördömma andras synpunkter.

Det är nästan så att jag blir peppad igen med att utöka delen med tävlingar, sammakomster, klubbar mm och hålla den öppen för dem som inte tycker som klubbarna tycker så att det finns någon stans att vara för dom som vill diskutera fritt :D

Martin har jag mycket förståelse för då han deltar på forumet här regelbundet och bidrar merd bra inlägg och han är en hyvens kille :up

Matinw och Nisse dyker bara upp här så fort det skrivs något som dom inte gillar om tävlingar och klubbar och då skriver dom långa inlägg om hur bra dom är hur bra klubbarna är och hur dumma alla andra är och till slut så tröttnar man på dessa gnällspikar som tror att dom är något och att dom bestämmer hur det skall vara.

Att MartinW dyker upp här och tyar sig ton när han inte ens har varit aktiv i 2 år är ju bara ett stort bevis för vilken pajas han är :down

Övrig tid bidrar dom inte med några inlägg på forumet och om dom inter bidrar med något positivt så skall man inte vara här med negativa inlägg heller :down

martinw
Entusiast

Post by martinw » Mon Nov 17, 2014 8:07 am

Så typ om man inte tycker som du så ska man inte vara på ditt forum?
Då tror jag att alla fattar varför det inte skrivs något här. :down

Jag tror att du fattar att jag hoppar in här när det handlar om regler och tävlingar av den enkla anledningen att jag är en av de som i flera år jobbat för att vi ska ur jägarförbundet och in i ssf. Dessutom satt jag ju som klubbrepresentant i ag flera år innan, då vi i ag bla körde mammutlånga trådar om "hur vill ni ha reglerna till nästa år". Så jo, jag vet vad många tyckte om hur ft skulle se ut. Det gör att jag gärna är med på ett hörn vid diskussioner som handlar om det, ofta hoppar jag in när det skrivs hittepå eller någon undrar "varför är det så". Att vara aktiv kan man vara på olika sätt, från att dra ett lass med ansvar till att bara skjuta i klubben och ha kul, utgår ifrån att alla tycker att det är ok att man själv väljer den nivån.

Stycket ovan är väl mer för de som undrar varför jag bryr mig på riktigt, du leif vet ju redan.

Sen tror jag att de flesta fattar att det göms massa gammalt groll som handlar om annat i mina sista inlägg, lite som man bäddar får man ligga.

Jag är egentligen mycket mer intresserad av att ha en dialog med arvikagänget och ogster som känner sig lurade på något.

Fantomen fattar jag lika lite av som alla andra? :help
Last edited by martinw on Mon Nov 17, 2014 8:48 am, edited 1 time in total.

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Nov 17, 2014 8:45 am

martinw wrote:Så typ om man inte tycker som du så ska man inte vara på ditt forum?
Då tror jag att alla fattar varför det inte skrivs något här. :down
Typ, om du inte bidrar med något annat här på forumet så behöver du inte slå andra i huvudet här på tävlingsareorna.

Vi vill kunna framföra åsikter åt "alla håll" utan att någon tar på sig rollen som dommare som bestämmer vad vi skall tycka :down

Så fort vi postar något om tävlingar så kommer du eller Nisse och slår oss i huvudet med hur djäkla duktiga ni är och hur bra regler och tävlingarna är idag :sick

martinw
Entusiast

Post by martinw » Mon Nov 17, 2014 8:49 am

Men om vi tycker det är bra idag så är vi alltså inte välkomna då?

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Nov 17, 2014 10:01 am

Nu är du nere på sandlådenivå och om du inte förstår vad det handlar om nu så är det inte mycket mer att göra......

fantomen
Nyfiken

Post by fantomen » Mon Nov 17, 2014 11:41 am

Leif wrote:Nu är du nere på sandlådenivå och om du inte förstår vad det handlar om nu så är det inte mycket mer att göra......
Instämmer :yeah
FX Cyclone.. 22
HW 95
Zenit (veteran)
Feinwerkbau 300S
Gamo Magnum. 177
Gamo 400
Gamo 600 CL. 177
Gamo Expo.. 177
Gamo Delta forest.. 177
Gamo Maxima. . 177