Dagens Ris & Ros

Inlägg om allt man kan tänka sig som inte har med vapen att göra.
Inga politiska, samhälls eller religösa trådar.
snajper
Airgun Pro (Heavy)

Dagens Ris & Ros

Post by snajper » Tue Oct 25, 2011 8:49 pm

Jag vill ge dagens ros till "Mac" Markus på fondprodukter som tog initiativet och skrev i Peters Bushnell tråd att jag kunde slå en signal till honom ang min trasiga kikare och och nu är den reparerad helt kostnadsfritt :up
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

John Doe

Re: Dagens Ris & Ros

Post by John Doe » Tue Oct 25, 2011 9:29 pm

Jag har också varit i kontakt med Marcus och han är helt klart en av de trevligaste representanterna som vi har för våra luftvapenhandlare.

:D

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Tue Oct 25, 2011 9:38 pm

:up :up :up :up

En eloge till Marcus och http://www.Fondprodukter.se" onclick="window.open(this.href);return false; :hug

John Doe

Post by John Doe » Tue Oct 25, 2011 10:14 pm

Nu ska vi inte överdriva, här hyllas Marcus - inte Fondprodukter....

:mrgreen:

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Fri Nov 18, 2011 1:00 pm

En ros till Arms som skickade en nu pryl till mig som saknades i det tidigare skickade paketet eftersom leverantörerna Aramex eller Posten hade rivit i sönder paketet så hela innandömet tittade ut ur paketet!!
Jag reklamerade detta till Posten med dom gav mig fingret och samma gjorde Aramex mot Arms så därför skickade Arms en ny helt kostnadsfritt :up
Denna gången med hela paketet fullt av AKTAS ÖMTÅLIGT GODS lappar
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

sr 500
Airgun Pro (medium)

Post by sr 500 » Fri Nov 18, 2011 1:16 pm

snajper wrote:En ros till Arms som skickade en nu pryl till mig som saknades i det tidigare skickade paketet eftersom leverantörerna Aramex eller Posten hade rivit i sönder paketet så hela innandömet tittade ut ur paketet!!
Jag reklamerade detta till Posten med dom gav mig fingret och samma gjorde Aramex mot Arms så därför skickade Arms en ny helt kostnadsfritt :up
Denna gången med hela paketet fullt av AKTAS ÖMTÅLIGT GODS lappar
Ja, dom är justa.
HW 95 Luxus 22 cal , BAM50 22cal,HW30 20 cal .HW30 Luxus,177/22cal.BMK30 22cal,, .Crosman 1377-2289 22cal, Crosman 760 powermaster 177cal

sr 500
Airgun Pro (medium)

Post by sr 500 » Fri Nov 18, 2011 2:43 pm

Jag berättade för dom ,när jag beställde grejor idag att du hade gett dom en dagens ros. Väldigt trevligt tyckte dom. :up
HW 95 Luxus 22 cal , BAM50 22cal,HW30 20 cal .HW30 Luxus,177/22cal.BMK30 22cal,, .Crosman 1377-2289 22cal, Crosman 760 powermaster 177cal

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Mon Dec 12, 2011 8:53 pm

Haha, Ja det har du helt rätt i dom riktigt Service Minded, jag beställde ett bra gäng kulor av dom som dom skickade fraktfritt samtidigt trots att jag sa att jag gärna delar frakten med dem :)
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Dec 12, 2011 9:27 pm

Dagens ris till Bussgods som har slarvat bort min HW90 i en vecka nu och som dom säger är "ute på vift men den BÖR dyka upp de närmsta dagarna"

Bussgods :down :down :down

H`Jag skrev och frågade vart den tagit vägen och varför deras anställda på utlämningsstället verkade vara satumma och knappt svara på tilltal lite hårddraget.....

Fick ett bedrövligt svar så jag har roat mig att skriva en A4 till VD'n om kundvård och hans medarbetares brist på detta :twisted:

Vet inte om det gör någon nytta men det känns bättre för mig :D

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Mon Dec 12, 2011 9:49 pm

BRA! Dom kan behöva en känga i rätt riktning dom slarvpellarna!! Ju fler som säger till desto bättre :up
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Dec 12, 2011 10:09 pm

snajper wrote:BRA! Dom kan behöva en känga i rätt riktning dom slarvpellarna!! Ju fler som säger till desto bättre :up
Dom håller ju ju till nära dig så du kan bli min "torped" :mrgreen:

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Mon Dec 12, 2011 10:14 pm

Jag ska passa på och ge dagens ros till Axelsson som var snabb och erbjöd sig att rätta till problemet i mitt senaste grisen i säcken köp :fniss som jag hade problem med,
det löste sig bra och jag tackar för samtalet och informationen :up
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Mon Dec 12, 2011 10:15 pm

Leif wrote:
snajper wrote:BRA! Dom kan behöva en känga i rätt riktning dom slarvpellarna!! Ju fler som säger till desto bättre :up
Dom håller ju ju till nära dig så du kan bli min "torped" :mrgreen:
Haha, Ja det skulle va det :fniss men jag får inte för min fru, jag är numera jätte snäll hyvenskille :hug
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

John Doe

Post by John Doe » Mon Dec 12, 2011 10:16 pm

Enligt mitt lokala utlämningsställe så har Bussgods dragit ner på ersättningarna till ombuden för att spara pengar vilket gör att många bra ombud har slutat och de nya som har tillkommit är inte lika seriösa. Mitt ställe i Uddevalla har exempelvis bara öppet 12-18 vissa dagar, då är det inte kul att ha åkt långväga för att hämta något.

Som jag ser saken så är Posten värd sin eventuella merkostnad alla gånger...

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Dec 12, 2011 10:23 pm

Johnny wrote:Enligt mitt lokala utlämningsställe så har Bussgods dragit ner på ersättningarna till ombuden för att spara pengar vilket gör att många bra ombud har slutat och de nya som har tillkommit är inte lika seriösa. Mitt ställe i Uddevalla har exempelvis bara öppet 12-18 vissa dagar, då är det inte kul att ha åkt långväga för att hämta något.

Som jag ser saken så är Posten värd sin eventuella merkostnad alla gånger...
Jag har kommit fram till detta också fast i Gbg så är det samma ombud som förut men dom har en så tråkig attityd......

Om man nu skall göra det skall man lägga till 69 kr så har man garanterad framkomsttid och det
var det jag skulle ha haft nu för att kunna "kräva" åtgärder.

John Doe

Post by John Doe » Mon Dec 12, 2011 10:31 pm

Det är väl som med det mesta, man får vad man betalar för...... :roll:

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon Dec 12, 2011 10:37 pm

Johnny wrote:Det är väl som med det mesta, man får vad man betalar för...... :roll:
Jo, på något sätt landar man väl oftast i det konstaterandet......

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Sun Jan 01, 2012 9:21 pm

Jag fick just stryp-hylsan till min Independence skickad helt gratis av offire och det kvalificerar ju denna trevliga person till dagens ros :up
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

sr 500
Airgun Pro (medium)

Post by sr 500 » Sun Jan 01, 2012 10:44 pm

Bussgods igen då.Grabben sålde ett kompressorkit till sin Camaro. Vi har väntat på 24500 kr i tre veckor. Påminde dom i torsdags, och vi skulle få pengarna fredag efterniddag. Tji pengar i fredags. Får vi väl se imorgon då- Dom kan vara väldigt sena att betala ut pengar. Tre månader är vårat rekord hittills med dom. :down

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Wed Jan 04, 2012 10:08 pm

Dagens ros till sr500 som skickat ett 760 pipband till min 1322 black ops carbin :hug
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Mon May 07, 2012 1:39 pm

Dagen.. månadens och årets tistel till dealextreme!!! Världens sämsta företag!
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon May 07, 2012 1:42 pm

Jag har tröttnat både på Dealexreme och DHgate.

Jag är helt säker på att en säljare "sålde" ett lite dyrare kikarsikte till mig utan att skicka det och hoppades på att jag skulle glömma att kräva pengarna tillbaka innan tiden gick ut......

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Mon May 07, 2012 3:59 pm

Ja dom tar nog lite rövare!

Jag köpte ett Leapers 4-16x40 mildot av TellusTrade och fick ett noname med hårkors som jag inte har någon användning av alls och när jag bad om den rätta kikarsiktet då han hade varken Leapers eller Mildot kikare över huvudtaget utan han ville kompensera med 150kr istället :roll: Mycket märkligt!
Tråkigt att dom inte kan vara så pass hederliga så dom skickar det dom annonserar ut?
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Mon May 07, 2012 4:19 pm

Jag kan passa på att ge bankerna en känga för att dom lägger ner kontoren på landsbygden och stänger bankomaterna så nu får vi 2000 invånare köra 6mil för det samma! Dagens ris till dom!

Och posten skall ha ris som skickar paket till fel adress och dom krossar så mycket dom kommer åt!

Idag var man gnällig :fniss
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Erik
Airgun Pro (Heavy)

Post by Erik » Mon May 07, 2012 4:23 pm

Jag tycker det är så skamligt att det är är snudd på kul att bankerna inte hanterar pengar längre....

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Mon May 07, 2012 4:31 pm

Pengar vad är det? :yikes

Undrar varför dom skall ge ut nya sedlar när ingen vill hantera dem :twisted:

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Tue May 29, 2012 5:00 pm

Man vet att det finns men man kanske inte kör dit så ofta men i helgen var vi en sväng till IKEA, fick inte med oss så mycket men blev desto mer kaffesugna, jag har inte världens bästa minne men jag vet att det är billigt på IKEA så när jag beställde en trippel espresso en kanel bulle och en mjukglass i våffla säger den söta expediten
- Det blir tio kronor... var på jag ser ut så här :yikes

Därför ger jag IKEA dagens ros för det var gott kaffe och god mjukglass och det kostade dessutom nästan ingenting :up
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Phonta
Airgun Pro (medium)

Post by Phonta » Tue May 29, 2012 5:41 pm

snajper wrote:Man vet att det finns men man kanske inte kör dit så ofta men i helgen var vi en sväng till IKEA, fick inte med oss så mycket men blev desto mer kaffesugna, jag har inte världens bästa minne men jag vet att det är billigt på IKEA så när jag beställde en trippel espresso en kanel bulle och en mjukglass i våffla säger den söta expediten
- Det blir tio kronor... var på jag ser ut så här :yikes

Därför ger jag IKEA dagens ros för det var gott kaffe och god mjukglass och det kostade dessutom nästan ingenting :up
:up :D
Fick jag bestämma så skulle inte "mitt Sverige" se ut som det gör.................

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Tue May 29, 2012 6:20 pm

Dagen RIS till denna puckade lag om att gångare får "förkörsrätt" på övergångställen... helt ok lag igentligen, men dom behöver ju inte kasta sig framför bilen och blänga ilsket på en sen!! (jag missa idioten) lite sunt förnuft gjorde kanske inget, typ ge en liten signal att dom tänkter korsa vägen,ögonkontakt eller så, jag är ingen tankeläsare!!
Dom kan ju se sig för lite ialf, jag stannar gärna. mer brått en så har ja inte.

Jag går själv ibland i stan, ja söker ögonkontakt... sen går ja över inte så jävla svårt, men ja har ju min självbevarelsedrift helt intakt 8-)
man kan inte leva utan luft!

Simon
Airgun Pro (light)

Post by Simon » Tue May 29, 2012 6:24 pm

tankryttarn wrote:Dagen RIS till denna puckade lag om att gångare får "förkörsrätt" på övergångställen... helt ok lag igentligen, men dom behöver ju inte kasta sig framför bilen och blänga ilsket på en sen!! (jag missa idioten) lite sunt förnuft gjorde kanske inget, typ ge en liten signal att dom tänkter korsa vägen,ögonkontakt eller så, jag är ingen tankeläsare!!
Dom kan ju se sig för lite ialf, jag stannar gärna. mer brått en så har ja inte.

Jag går själv ibland i stan, ja söker ögonkontakt... sen går ja över inte så jävla svårt, men ja har ju min självbevarelsedrift helt intakt 8-)
Olyckorna vid övergångställena har väl ökat sen dom ändrade på den lagen? Folk har slutat kolla, dom har ju förgåsrätt o går rätt ut bara för bilar enligt lag ska stanna. Sen att bilisterna kanske inte sett dom verkar dom inte tänka på.
Så massa RIS på muppar i trafiken :arg

Post Reply

Return to “Off topic Forum”