Dagens Ris & Ros

Inlägg om allt man kan tänka sig som inte har med vapen att göra.
Inga politiska, samhälls eller religösa trådar.
Simon
Airgun Pro (light)

Re: Dagens Ris & Ros

Post by Simon » Tue May 29, 2012 6:24 pm

Latest post of the previous page:

tankryttarn wrote:Dagen RIS till denna puckade lag om att gångare får "förkörsrätt" på övergångställen... helt ok lag igentligen, men dom behöver ju inte kasta sig framför bilen och blänga ilsket på en sen!! (jag missa idioten) lite sunt förnuft gjorde kanske inget, typ ge en liten signal att dom tänkter korsa vägen,ögonkontakt eller så, jag är ingen tankeläsare!!
Dom kan ju se sig för lite ialf, jag stannar gärna. mer brått en så har ja inte.

Jag går själv ibland i stan, ja söker ögonkontakt... sen går ja över inte så jävla svårt, men ja har ju min självbevarelsedrift helt intakt 8-)
Olyckorna vid övergångställena har väl ökat sen dom ändrade på den lagen? Folk har slutat kolla, dom har ju förgåsrätt o går rätt ut bara för bilar enligt lag ska stanna. Sen att bilisterna kanske inte sett dom verkar dom inte tänka på.
Så massa RIS på muppar i trafiken :arg

Beangan
Entusiast

Post by Beangan » Tue May 29, 2012 6:59 pm

Lagen säger inte att man kan kasta sig ut, dom ska kolla först så det är lugnt att gå över.

Mooki
Nyfiken

Post by Mooki » Tue Jun 12, 2012 12:24 pm

För att inte tala om alla cyklister som tycker att de är fotgängare :arg
Ska man ha samma rättigheter på ett överGÅNGsställe som en fotgängare ska man banne mig leda cykeln, inte sitta på den.

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Tue Jun 12, 2012 12:57 pm

Många Mac Donalds skulle ha RIS för dålig service och väntetider på dryga 15-20min på vanlig BigMac och nu deras Wrap meny, skall man behöva vänta 15min på en sådan? Nä MC har halkat efter jämt emot dom andra nu både service smak och prismässigt!

Och Stripsen är ju sega så dom går att knyta rosett med :yikes

Jag efterlyser digital gästbok på alla snabbmatsrestauranger där man kunde ge Ros och Ris!
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Derkaderb
Nyfiken

Dagens Ris & Ros

Post by Derkaderb » Tue Jun 19, 2012 12:03 am

snajper wrote:Många Mac Donalds skulle ha RIS för dålig service och väntetider på dryga 15-20min på vanlig BigMac och nu deras Wrap meny, skall man behöva vänta 15min på en sådan? Nä MC har halkat efter jämt emot dom andra nu både service smak och prismässigt!

Och Stripsen är ju sega så dom går att knyta rosett med :yikes

Jag efterlyser digital gästbok på alla snabbmatsrestauranger där man kunde ge Ros och Ris!
Dem har någon "policy" på McDonalds att man ska få sin mat inom 6minuter tror jag det var. Fick detta tips från en som knegar på donken. Så en gång då jag fick vänta 10min så påpekade jag att jag väntat så länge, och då fick jag en värdecheck på en ny värdemeny :)
Det dem dock ska ha ris för är att dem allt för ofta glömmer dipsåser, is fast man sa utan is, osaltade slappa pommes och sen ingen salt med.

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Tue Jun 19, 2012 4:36 pm

Ja det är ju deras egen policy man har i baknacken x antal minuter, brytprov på strips rena toaletter mm så klarar dom inte att leva upp till det då skall dom inte ha det!
Jag mejlade MC's huvudkontor och dom bad om ursäkt för det inträffade och jag fick även en ursäkt från restaurangchefen där vi åt och huvudkontoret skickade även ut mina synpunkter till alla MC i landet och dom skulle fundera på mitt förslag om gästbok så att problemen löstes direkt på stället, också skulle dom kompensera oss för besväret så det kommer väl något brevlådan i dagarna.. en brevbomb kanske :yikes
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Sun Jul 01, 2012 1:37 pm

Dagens ros går till min mycket snälla granne!! helt suverän kille som hjälper mej nu när ja inte kan bocka på ryggjäkeln efter operationen, han har byt en spindel-led och nu så hjälper han mej i projekt bil-ljud, önskar att ja snart ska bli hundra igen, då kommer ja få hjälpa han tillbaks :up

Gransämjan är verkligen på topp i denna by ja bor i, man kan säga att inget sitter fast här, alla är hjälpsamma och uppmärksamma.
man kan inte leva utan luft!

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Mon Jul 02, 2012 10:55 pm

Och givetvis går dagens ros till Sr 500 banana en rekorderlig herre som hjälpt mej att fånga in min drömbössa, nu är det bara ett problem, va ska man nu drömma om för bössa nu? det kan ju inte bara ta slut nu liksom ;)

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Dagens Ris & Ros

Post by ogster » Mon Jul 02, 2012 11:01 pm

tankryttarn wrote:Och givetvis går dagens ros till Sr 500 banana en rekorderlig herre som hjälpt mej att fånga in min drömbössa, nu är det bara ett problem, va ska man nu drömma om för bössa nu? det kan ju inte bara ta slut nu liksom ;)
Du får passa på att komma till Laxå på söndag, där lär det nog finnas något du blir sugen på.

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Sat Aug 04, 2012 4:08 pm

Ville bara passa på att ge dagens ros till sr500 och snajper som är ena hyvens lirare med starkt intresse för luftvapen och dom har vart mycket hjälpsamma mot mej!

all heder åt er :hip

Mvh en tacksam tankryttare

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Sat Aug 04, 2012 8:28 pm

Tack tankryttarn det var mycket vänligt Image
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

sr 500
Airgun Pro (medium)

Post by sr 500 » Sat Aug 04, 2012 8:46 pm

jag får tacka jag också tankryttarn.Alltid trevligt att prata med dej om vårat gemensamma intresse. :up
HW 95 Luxus 22 cal , BAM50 22cal,HW30 20 cal .HW30 Luxus,177/22cal.BMK30 22cal,, .Crosman 1377-2289 22cal, Crosman 760 powermaster 177cal

pangarn.
Intresserad

Post by pangarn. » Sat Aug 04, 2012 9:51 pm

Dagens ris till min fru för nu jävlar knakar det i fogarna skulle kommit från jobbet kl4 i dag jag skulle fixat hjul lagret på bilen fixat hennes dator å lodat in siktet på bössan men Näe som så många gånger förut har hon i sista sekund planer med sina kompisar trots det vi kommit överänns om suck vi har en dotter på 21 månader så jag kan bara stanna här hemma å ta hand pm henne å vaka över henne nu när hon sover detta går ut över mitt humör å mitt skytte skulle vara skjutledare i morgon men med trasig bil kommer man ingen stans skaffa inte barn om ni inte vet vad ni ger er inn på mon dam var underbar å är underbar med vår dotter men så i bland så bara förstörs allt av händelser som detta fan jag som längtat å sett fram mot söndagens tur ut till klubben nu får jag diska å gå å sova sur kommer nog vakna ännu surare så stackars den som kommer i min väg i morgon :( i bland är allt fan bara skit
suck

Simon
Airgun Pro (light)

Re: Sv: Dagens Ris & Ros

Post by Simon » Sat Aug 04, 2012 10:00 pm

Pangarn: nä de e inte lätt alltid....

Tapatalk 2

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Post by ogster » Sat Aug 04, 2012 10:02 pm

Pangarn: det där lät ju trisst, jag hade blivit tokig.

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Sat Aug 04, 2012 10:56 pm

Ja dom är tyvärr inte helt lätta att komma underfund med, jag har varit gift i drygt 15år men jag fattar fortfarande inget :shock:
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

pangarn.
Intresserad

Post by pangarn. » Sat Aug 04, 2012 11:11 pm

Tokig ja det är man trött på å bli bara en själv som ser ut som ett arsle då Näe ska bli kylan själv å se om polletten ramlar ner visst är livet i förhållanden en berg å dal bana å det får man leva med bara att utförsbacken är lite väl lång nu får trösta mig själv med mitt igen dammade whiskey skåp fan glömt att där i fans sådan dyr sprit t
Tar några 18åriga å smuttar på sen vet jag någon som kommer önska hon hade eget kör kort för jag tänker inte hämta mera vare sig det regnar eller snöar sen så vet jag någon som får betala sina egna räkningar från och med i dag så får jag mer över att göra annat kul för he he ingen Idee att stoppa huvudet i sanden bara göra vissa ändringar som gynnar mig själv å min dotter så blir det nog bra ...... Ibland behöver man prata eller skriva av sig när man är redigt sur
suck

fiskpinnen
Nyfiken

Post by fiskpinnen » Sun Aug 05, 2012 12:45 am

Dagens ros får Leif för att jag tycker att han är en bra admin och har bra moderatorer.

TACK Leif.

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Sun Aug 05, 2012 7:57 am

pangarn. wrote:Tokig ja det är man trött på å bli bara en själv som ser ut som ett arsle då Näe ska bli kylan själv å se om polletten ramlar ner visst är livet i förhållanden en berg å dal bana å det får man leva med bara att utförsbacken är lite väl lång nu får trösta mig själv med mitt igen dammade whiskey skåp fan glömt att där i fans sådan dyr sprit t
Tar några 18åriga å smuttar på sen vet jag någon som kommer önska hon hade eget kör kort för jag tänker inte hämta mera vare sig det regnar eller snöar sen så vet jag någon som får betala sina egna räkningar från och med i dag så får jag mer över att göra annat kul för he he ingen Idee att stoppa huvudet i sanden bara göra vissa ändringar som gynnar mig själv å min dotter så blir det nog bra ...... Ibland behöver man prata eller skriva av sig när man är redigt sur
fruntimmer!! omöjliga att leva med och att leva utan!! hoppas det rer sig för dej, är som du säger! detta forum är bra som attan, man kan tala om allt :up

så dagens ros går till detta fora :yeah

pangarn.
Intresserad

Post by pangarn. » Sun Aug 05, 2012 10:08 am

tankryttarn wrote:
pangarn. wrote:Tokig ja det är man trött på å bli bara en själv som ser ut som ett arsle då Näe ska bli kylan själv å se om polletten ramlar ner visst är livet i förhållanden en berg å dal bana å det får man leva med bara att utförsbacken är lite väl lång nu får trösta mig själv med mitt igen dammade whiskey skåp fan glömt att där i fans sådan dyr sprit t
fruntimmer!! omöjliga att leva med och att leva utan!! hoppas det rer sig för dej, är som du säger! detta forum är bra som attan, man kan tala om allt :up

så dagens ros går till detta fora :yeah
:up
suck

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Post by tankryttarn » Tue Aug 21, 2012 10:29 pm

Dagens ros vill ja passa på att ge till GLENN för att han är en reko och hyvens kille :up :up :up

Marksman

Post by Marksman » Tue Aug 21, 2012 11:00 pm

Dagens ROS till Marcus på Fondprodukter.se
som kostnadsfritt skickade mig en ny laddpinne
snacka om bra service :up :up :up :up :up

Dagen RIS till posten som krökt spetsen på laddpinen
som Marcus och Fondprodukter så vänligen skickat mig
Skäms på er posten :down :down :down :down :down

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Tue Aug 21, 2012 11:04 pm

Posten har samlat i hop till mycket ris i sina dar! Och dom andra gör sitt bästa för att komma i kapp postens försprång verkar det som i bland!
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Wed Aug 22, 2012 12:09 am

Sedan får man ju även ta med hur den var packeterad.....

Om nu alla vet hur slarviga posten är så får man ju packa därefter..........

lätt att säga 8-)

buckshot2000
Airgun Pro (light)

Post by buckshot2000 » Wed Aug 22, 2012 1:35 am

Dagens ros till Andreas på FX som snabbt och effektivt bytte ut en regulator jag köpte som var defekt vid leverans (spärrade all luft) extra plus för att han ställde den till 140bar så slapp jag tom. göra det själv ! riktigt bra service.

Simon
Airgun Pro (light)

Post by Simon » Wed Aug 22, 2012 7:44 am

Skogshuggarn wrote:Dagens ris gav jag till mig själv eftersom jag åt kycklinggryta , rosen fick kärringa min :hip
Får du inte äta de eller vad?

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Wed Aug 22, 2012 8:25 am

Simon wrote:
Skogshuggarn wrote:Dagens ris gav jag till mig själv eftersom jag åt kycklinggryta , rosen fick kärringa min :hip
Får du inte äta de eller vad?
Det är ju underfundig humor......... Läs den en gång till och fundera på rubriken på tråden :fniss

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Wed Aug 22, 2012 9:20 am

Ska man ge ris till en kraftkarl :roll:
iaf inte om man inte gillar ris .. man kan ju få ris själv då :mrgreen:

ris är väl inget för en kraftkarl, det är väl mat till små kineser :P
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Simon
Airgun Pro (light)

Post by Simon » Wed Aug 22, 2012 9:28 am

Ååååh de va förtidig på morgonen haha :-P

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Wed Aug 22, 2012 9:30 am

+ 2 miljarder kineser kan väl inte ha fel

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Wed Aug 22, 2012 9:53 am

Vi var i Ullared här om dagen och där var en kines på på god väg att fylla hela sin kundvagn med bara rispåsar :fniss
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Post Reply

Return to “Off topic Forum”