Information om Gamo Expo?

Här skriver vi inlägg som handlar om Gamo fjäder vapen.
Post Reply
Knivsöder
Entusiast

Information om Gamo Expo?

Post by Knivsöder » Mon Nov 29, 2010 1:48 pm

Jag fick ett gammalt luftgevär av en äldre kvinna förra veckan, som hon av någon anledning tyckte att jag skulle ha.

- Det har stått i ett skåp i över tio år, berättade hon. Och nu ville hon bli av med det.

Jag tog hem det och tog ut det ur fodralet. Det var ett Gamo Expo (inga siffror) i absolut mint kondition! Det är till och med så att jag undrar om någon överhuvudtaget har skjutit med det!

Nu undrar jag om någon vet vart jag kan få tag i information om det? Exempelvis hur gammalt det är? Serienumret är 770994.
Gamo i Spanien verkar inte ha någon information om gamla modeller så där gick jag bet.
Hellre en stor stark fjäder än en liten tub med luft

zeke-cool
Hängiven

Re: Information om Gamo Expo?

Post by zeke-cool » Mon Nov 29, 2010 7:33 pm

Skicka ett PM till Oden här på forumet han är samlare av Gamo och kan mycket om dessa :!:

Oden
Entusiast

Re: Information om Gamo Expo?

Post by Oden » Mon Nov 29, 2010 10:14 pm

Åldern på gamo är oftast mycket svårt och få fram.På ett antal bössor står klart och tydligt år/må/dag stansat på pipblocket men på det stora flertalet inte :cry:
Hur ser kolven ut på din Expo?
DSC01217.jpg
Här är 3 modeller
Överst "UR" Expo tillv mitten slutet 1970-tal hette alltså El Gamo Expo
Nr2 Gamo Expo med den fina randade kolven ;) fanns från ca 1980och fram till mitt/slutet av -80 talet
Nr3 Gamo Expo 2000 serien kom tror jag 1989 fanns oxå modeller 24,26,2100,somm var gansak lika denna bössa
Det som är lite Roligt med dom är ju att nästan alla vet vad en Expo är,oxå en bössa många har börjat sitt skytte med.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fjäder I Alla Väder

Post Reply

Return to “Gamo (fjäder) gevär”