Konsten att rekomendera ett nybörjargevär

Här skriver du som INTE är så erfaren eller du som ÄR erfaren. Här hjälps vi åt att reda ut frågor och att ge råd :D Man måste inte följa om det är ett visst fabrikat etc. utan alla frågor är välkomna! Hamnar ett inlägg fel så hjälper vi till så att det hamnar rätt :D
Post Reply
PeterP
Nyfiken

Konsten att rekomendera ett nybörjargevär

Post by PeterP » Sat Jan 12, 2019 10:47 pm

Jag har fått frågan ett par gånger nu när man pratar om att man skjuter luftgevär. "Det låter roligt, vad skall man köpa om man vill plinka lite?"

Jag har spontant svarat att kolla på hw30s kittet på hurricane, det är ett bra gevär för pengarna (3500kr). Jag tycker det ser ut att vara ett riktigt privärt paket. Men tyvärr blir ofta svaret att "oj det var dyrt". Men jag vet inte något billigare som jag kan rekomendera med gott samvete. Vad vapen rekomenderar ni till nya personer som vill köpa nytt och inte spendera så mycket pengar?

Frank69
Nyfiken

Re: Konsten att rekomendera ett nybörjargevär

Post by Frank69 » Sun Jan 20, 2019 7:24 pm

Beror rätt mycket på vad vapnet skall användas till för skytteform och av vilken användare.
Vapen är ju inte bra på allt.
Men en kandidat till ny skytt som vill ha lite trädgårdsplinkande med hyfsad precision så kan Beeman RS2 vara en kandidat.
Lägger man lite handpåläggning på det så är de faktiskt inte så tokiga.
Tror att b.la Jula säljer dem
Är nog likartad SAG AR1000

https://www.youtube.com/watch?v=bwooxSm18Ls
-if you can read this you're in range! ;)

Post Reply

Return to “Nybörjarhörnan”