Vortek PG2 12fp kit till AATX200/PS.

Här finns det mesta som handlar om fjäderluftgevär.
Post Reply
börne
Entusiast

Vortek PG2 12fp kit till AATX200/PS.

Post by börne » Sat Apr 27, 2013 9:05 pm

Har nu testat mitt PG2 & trivs bra med det, träffade ioförsig lika bra med original 16j fjäder som jag gör för tillfället, men kitet har inte suttit i mer än 100 bulor, & det känns som att jag träffar bättre & bättre, så förhoppningsvis kan det ge ytterligare lite mer än det gör just nu. Känns som lite kortare locktime.
Air Arms S400 MPR FT
Air Arms TX200 HC
Air Arms S400 Classic
Tanfoglio Witness 1911 "Silver Edition"
Stiga Zenit Super

Mörrums Skyttegille

Leif
Forum grundare

Re: Vortek PG2 12fp kit till AATX200/PS.

Post by Leif » Sat Apr 27, 2013 10:19 pm

Jag kör med AA original 16J kit och tycker att det är ruskigt bra för att vara en original setup på ett gevär :D

Vortek kanske kan vara något att testa.

börne
Entusiast

Post by börne » Sun Apr 28, 2013 12:24 am

Jo... du ville ju höra vad jag tyckte, kan inte riktigt sätta fingret på det, men det känns som skjutcykeln är lite jämnare, från det att man trycker av så känns det som att rekylen tills bössan är still igen känns liiiite bättre på nåt vis, hoppas det inte bara är placeboeffekt. Vet inte om den blev så mycket tystare med yttre guiden i PG2 mot original, kanske lite, tyckte mig kunna höra ett svagt fjäderljud innan när jag hade hörselpluggar i & kunde bara höra det då, pluggarna tar ju bort det mesta av ljudet men ett litet twang framträdde & när jag tänker på det så hörde jag nog inte det ljudet förra helgen på skjutbanan.

Träffbilderna är som sagt inte bättre än tidigare. Men det blev ju inte sämre & blev bättre & bättre så kanske kan bli ännu bättre när grejerna satt sig ordentligt. Minst 30 skott på 30 meter med lite vind som snurrade runt... några flyers men annars satt dom relativt tätt, är ingen mästerskytt så inga hål i hål :fniss
bild (18).JPG
Den mätte upp 232mps med JSB Exact 8.44grn .177cal förra helgen men då hade jag skjutit typ 20 skott, antar att den ger lite till när den gått ett tag.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Air Arms S400 MPR FT
Air Arms TX200 HC
Air Arms S400 Classic
Stiga Zenit Super

Mörrums Skyttegille

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Sun Apr 28, 2013 12:37 am

Tack för inlägget Börne! :up

Skall ta mig en funderare på att hysta i Vortek 12fpe i den. eller att ta ner ett full Power Vortek kit i effekt som jag redan har liggande till den.

Hade det i Prosporten ett tag men tog ner den till 16J när man kunde tävla med den i 16J FT klass :D

Alltid roligt att höra när andra har grejat med sina vapen och hur dom tycker att det blir :D :up

börne
Entusiast

Post by börne » Sun Apr 28, 2013 12:47 am

Glömt skriva det också att i detta kit får man den nya o-ringspackningen. Vet inte direkt vad fördelen skulle vara förutom att det är lätt att byta packning nu, man fick även en extra o-ring med i kitet.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Air Arms S400 MPR FT
Air Arms TX200 HC
Air Arms S400 Classic
Stiga Zenit Super

Mörrums Skyttegille

Post Reply

Return to “Luftgevär (fjäder)”