Krokig komprimerad Titan XS

Här finns det mesta som handlar om fjäderluftgevär.
Post Reply
Hammer and Tong

Krokig komprimerad Titan XS

Post by Hammer and Tong » Wed Apr 01, 2015 7:40 pm

Jag har två BSA Meteor super och för mer än en månad sedan köpte jag Titan XS fjäder till ena av dom för att prova hur dessa Titan XS fjädrar funkar i en BSA Meteor och det visade sig funka riktigt bra i den bössan så jag beslöt att köpa lika även till den andra Meteoren fick hem den för en vecka sedan och monterade i den i bössan och redan när jag monterade så tycke jag att den gick i mycket lätt okey hur som så började jag prova den och denna bössa lät som en slutkörd fjäderbössa typ att det lät "flopp" när man sköt så jag plockade ner bössan redan efter en 30 tal skott och ser att Titan XS fjädern är både komprimerad och krokig då beslöt jag att ta kontakt med handlaren och får svar från han att det var normalt att fjädern kroknar och att del av fjädern blir komprimerad okey så mycket fattar jag att nya fjädrar inte ska tappa spänst bara av montering så jag plockade isär den första bössan där fjädern är mer än en månad gammal och jag har bränt av närmare 1500 skott med den okey när jag tog ur fjädern så upplevde jag att den var spännstig att ta ur och helt riktigt denna fjäder var helt okey rak och fin och ingen komprimering alls så som den nya fjädern har.
Båda mina BSA meteorer är exakt lika invändigt samma styrning (den lösa brickan har jag tig svetsat fast i styrningen) så styrning och fjäder inte kan vika sig.

Bilder visar skillnad på fjädrarna man ser hur den nedre fjädern är tätare i varven i ena änden.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Return to “Luftgevär (fjäder)”