Lägga upp bilder

Skriv vad ni tycker om forumet! Det är besökarna som skall trivas på forumet och således vara med och påverka hur det ser ut och fungerar. Skriv inlägg om: fel, brister, bra saker. Vad saknar ni??? Här lägger vi också ut driftsinfo och ändringar på forumet.
Post Reply
Erik
Airgun Pro (Heavy)

Lägga upp bilder

Post by Erik » Wed Jul 01, 2009 10:45 am

Om Du vill lägga upp bilder så finns det i princip 2 st vägar att gå.
Det (enligt mig) bästa sättet (Du får bäst bilder med bäst upplösning) är att lägga upp bilderna på en hemsida som lagrar bilder (t ex photobucket - men det finns andra) och sedan klistra in länk därifrån.
Det andra sättet är att lägga upp bilden direkt på forumet.

Photobucket:

Du startar ett konto (registrerar Dig) på t ex Photobucket.com (gratis). Där laddar Du upp bilderna och se´n kopierar Du en länk därifrån som klistras in i ditt inlägg.

Här är lite samlad info från -Jonas- om photobucket som jag tycker är bra:
-Jonas- wrote:Under varje bild du lagt upp på photobucket finns 4 fält...klicka på den nedersta...där det står img code framför...sen högerklickar du i din "post reply" på forumet och väljer klistra in...då ska det funka
-Jonas- wrote:På din sida på photobucket ska det se ut så här.
Image
Det är i fältet där jag ritat den röda pilen du ska kopiera...räcker man klickar på den...eller kan man högerklicka och välja kopiera...sen bara att högerklicka och välja klistra in när du kommit till ditt inlägg.
-Jonas- wrote:Så här ska en rad se ut för att lägga upp en bild...detta blir ju min bild så texten skiljer sej lite mot din...img taggarna måste vara med
Image
Sen kan man klicka på förhandsgranska och se om det funkar.
Direkt på Forumet:

Om Du trycker "post reply" knappen (innan Du skriver ett svar) får Du möjlighet att bifoga bilden om Du scrollar ner nedanför inläggsrutan (tryck på browse-knappen och klicka fram till rätt bild och sedan "bifoga filen"). Du får då en vit ruta runt bilden, dessutom är storleken för bilden begränsad (eftersom det belastar forumet).

Tack -Jonas- för grymma bilder/förklaringar!

Post Reply

Return to “Information och synpunkter på forumet.”