Datorkulfång???

Här kan man skriva om sådant som inte passar in under dom övriga rubrikerna men som ändå har med luft- vapen/ skytte att göra.
Post Reply
Leif
Forum grundare

Datorkulfång???

Post by Leif » Fri Nov 09, 2012 1:40 pm

Har du tröttnat på din gamla data "burk"?

Plåten är himla seg i lådorna så dom är utmärkta att göra kulfång av.

Detta är en lite äldre låda så den har hel plåt bakom moderkortet + plåtskalet så det är dubbla plåtar bak.

Frontplåten delade jag och satte fast på fram och baksidan inne i lådan iom. att det är hål där som det kunde slinut diaboler genom.

Iom. att jag hade det hemma så har jag lagt i 10mm plywood i bakstycket som dämpning innan plåten men har man inte 100J så funkar det säkert utan det också med lite bra fyllning.

Jag använde en gammal badrumsmatta som är seg samt gamla stolsdynor och lite silvertejp för att hålla ihop det.

Jag har testat enkelplåt i 70J i .25 och 65J i .22 och det är inga problem alls på 1m avstånd även när man kronar och skjuter ganska tätt. Hur många skott på samma ställe det klarar har jag däremot inte testat. Då denna har dubbelplåt och plywood så kommer den nog att funka ganska länge om jag byter stoppning i den då och då (och tömmer och tar hand om blyet)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

tankryttarn
Airgun Pro (light)

Re: Datorkulfång???

Post by tankryttarn » Fri Nov 09, 2012 1:49 pm

Härligt leif!!

Alltid kul att förvandla ett trisst vardagsföremål till ett nyttoting :up
Fast man får passa sig!! förvandla en av mors gamla tråkiga mässingsljustakar till en schysst laddarm till en av mina QB78er för ett tag sen vart ganska fula bulor och märken på marmorkaveln!! tur man är så hårdnackad :doffe
man kan inte leva utan luft!

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Fri Nov 09, 2012 2:11 pm

Bra ide Leif! Ja dom äldre burkarna är rejäl plåt i och med allt tyg i blir det ju kalas bra och bly-damm-fritt så man kan skjuta inne :up
SÅ det får nog bli en sådan tror jag :D
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

ogster
Airgun Pro (Heavy)

Post by ogster » Fri Nov 09, 2012 2:30 pm

snajper wrote:Bra ide Leif! Ja dom äldre burkarna är rejäl plåt i och med allt tyg i blir det ju kalas bra och bly-damm-fritt så man kan skjuta inne :up
SÅ det får nog bli en sådan tror jag :D

Nått jag har märkt är att extremt mycket bly kommer ut från pipan när man håller på och skjuter inne.
Om jag gör rent shrouden på min Elit och sedan skjuter en burk skott så är det fullt av blydamm som samlats där, hade det inte varit för shrouden hade allt blydamm hamnat i luften och man sugit i sig skiten. Så även bössan måste blysäkras och inte bara kulfånget.

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Fri Nov 09, 2012 2:41 pm

Ajdå, det var ju inte så bra, då får det bli med schoud eller liknande vid skytte inomhus, då borde man nästan ha partikelfilter på sig när man skjuter inne i skjutlokalen på klubben med :? Skyddskåpor är ju obligatoriskt med då borde man kanske även ha munskydd.
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

Post Reply

Return to “Övrigt skytterelaterat, Luft”