Billigt fallmål, 99kr

Här kan man skriva om sådant som inte passar in under dom övriga rubrikerna men som ändå har med luft- vapen/ skytte att göra.
Post Reply
Kul-parabel

Billigt fallmål, 99kr

Post by Kul-parabel » Sat Feb 21, 2015 12:03 am

Jag var på XXL idag och köpte deras "råtta". Ett kalasbra fallmål i stadig plåt med två reduceringar av träffyta. Återställs dock inte med snöre som vanligt utan "skjuts upp" men det gör ju bara att jag får träna mera.

Det bästa var ändå att priset var 99:- (ord 249:-) så det blev några stycken 8-)

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Mon Feb 23, 2015 1:40 pm

Jag köpte kråkorna när de hade bra pris på dem tidigare i vintras.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Kul-parabel

Re: Billigt fallmål, 99kr

Post by Kul-parabel » Sun Mar 01, 2015 5:37 pm

Nu är "råttorna" testade.
På det hela är jag nöjd, dock kunde färgen på träffytan vara lite klarare då kontrasten mellan den ljusgrå råttan och den svagt grågula träffpunkten är för liten (i mitt tycke) men de lär ju behöva få sig en omlackning förr eller senare i a f.

Träffyte-reduceringarna gör att målet är 4/2,5/1,5 cm i diameter. Dock sitter dessa på baksidan av profilen (fast framför träffytan ;-) ) vilket tävlingsmål inte ska göra (om jag har tolkat förbundetstext rätt).

SÄKERHETSAVSTÅND är att beakta, i synnerhet när återställnings plattan träffas då denna inte är helt parallell med målet och jag har fått till ett par ordentliga rikoschetter.

I övrigt stabil konstruktion med ett kraftigt och bra jordspett.

Post Reply

Return to “Övrigt skytterelaterat, Luft”