Nytt Kikarsikte i Sverige

Här handlar inläggen om kikarsikten, öppna sikten mfl.
raid2421
Intresserad

Nytt Kikarsikte i Sverige

Post by raid2421 » Mon Jun 03, 2013 4:03 pm

Kan stolt berätta att jag är officiell återförsäljare för Pao och har kikarsikten på väg hem .

Och det kommer att komma upp på the shooting partys hemsida snart och i diverse luftgevärs tidningar i UK.

Och dom är givetvis godkända för krutgevär.

Och ska sälja dessa till er skyttar till ett riktigt bra pris och livstidsgaranti.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by raid2421 on Mon Jun 03, 2013 6:24 pm, edited 1 time in total.

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Re: Nytt Kikarsikte i Sverige

Post by Martin » Mon Jun 03, 2013 5:21 pm

Vart tillverkas dessa, och av vem?
Välkommen att besöka http://www.onsalaskytte.se

uno
Hängiven

Post by uno » Mon Jun 03, 2013 6:13 pm

Martin wrote:Vart tillverkas dessa, och av vem?
säkerligen i kina som dom flesta sikten fx hawke Walther mm,inget fel på det,ja föredrar hawke sikten till mina luftvapen,till krutvapnen,kör jag med Swarowski helia burris,svindyra sikten,behövs inte så dyra till luftgevär,kvaliten har blivit så mycke bättre när generalagenten från europa, och usa övervakar monteringen, och lämmnar garantier

grym
Hängiven

Post by grym » Mon Jun 03, 2013 9:07 pm

nantong universal optical

halvmånen är ett tydligt kännetecken
dom finns i alla kvaliter från ren skit till ok

börne
Entusiast

Post by börne » Mon Jun 03, 2013 9:15 pm

Själv är jag sån att jag vill att förutom att det ska va bra kvalitet relaterad till priset såklart, så ska det också se bra ut & själv tycker jag tex parallaxhjulet ser sjukt billigt & plastigt ut. Men kan ju va bra för det.
Air Arms S400 MPR FT
Air Arms TX200 HC
Air Arms S400 Classic
Tanfoglio Witness 1911 "Silver Edition"
Stiga Zenit Super

Mörrums Skyttegille

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Mon Jun 03, 2013 10:35 pm

börne wrote:Själv är jag sån att jag vill att förutom att det ska va bra kvalitet relaterad till priset såklart, så ska det också se bra ut & själv tycker jag tex parallaxhjulet ser sjukt billigt & plastigt ut. Men kan ju va bra för det.
Det kortet gör sig verkligen inte bra

Har sett dom i verkligheten och enligt mig så ser dom bra ut

Har haft ett 3-9x50 ett bra tag som jag plågat med diverse luftgevär och krutgevär
Och det har fungerat kanon och framför allt så håller det

En annan sak som är positivt är att bara korset lyser och inte hela innandömet som på riktigt billiga kikarsikten

Ringarna är oxå kvalitet jag har verkligen inget ont att säga om detta siktet

Jag kommer att lägga ett belyst 3-9x50 i samma prisklass som ett swiss arms 3-9x50

Inte för att det ska jämföras med det
Men jag vill att det ska vara prisvänligt

soul
Hängiven

Post by soul » Mon Jun 03, 2013 11:19 pm

Finns det nån utan belysning?
hw30s 4,5mm
qb20 4,5mm
AA TX200HC 5,5mm

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Tue Jun 04, 2013 6:51 am

soul wrote:Finns det nån utan belysning?
Ja

grym
Hängiven

Post by grym » Tue Jun 04, 2013 7:14 am

om det är så bra prylar, vilken aluminiumsort är det då i tub och ringar, vilken ljustransmision är det på siktena ?

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Tue Jun 04, 2013 7:39 am

grym wrote:om det är så bra prylar, vilken aluminiumsort är det då i tub och ringar, vilken ljustransmision är det på siktena ?

Inget jag har nått bra svar på får åter komma

Fästena är av aircraft-grade aluminium

grym
Hängiven

Post by grym » Tue Jun 04, 2013 8:28 am

det svaret är ett nonsenssvar, antingen vet man vilket sorts aluminium det är i ringarna, ex 1050A
som är ett specificerat material, eller så har man ingen koll alls
det finns inget som heter aircrafts-grade, det är något som används för att lura dom som inget kan
och japp, jag är väl en av dom få som provat draghållfatigheten på just kikarsiktsringar, för skojs skull provade jag dom som följde med kikarsikten från nantong unversal optics och det var dålig siliminium i dom, enkel låglegerat som håller bara en tiondel av dom bästa aluminiumsorterna som finns i fästen idag

nu är jag envis och grym i hur jag ser på detta, men det går tretton på dussinet av folk som säljer dekaltrimmade nantong unversal optics kikarsikten
du kan få dom i vilket namn som helst, bara du beställer en pall, exempelvis florerar det leupold mark 4 på blocket numera
dom finns som bushnell och i stort sett alla märken utom dom dyraste

jag var bland dom första som köpte från firman när dom började sälja på nätet, dom tidiga var vettiga, för låga pengar
sedan blev dom sämre och sämre, och dyrare för den delen

halvmåneklubben är numera ökänd för sina kikarsikten, vilket gör att jag tror den varianten försvinner snart

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Tue Jun 04, 2013 8:45 am

grym wrote:det svaret är ett nonsenssvar, antingen vet man vilket sorts aluminium det är i ringarna, ex 1050A
som är ett specificerat material, eller så har man ingen koll alls
det finns inget som heter aircrafts-grade, det är något som används för att lura dom som inget kan
och japp, jag är väl en av dom få som provat draghållfatigheten på just kikarsiktsringar, för skojs skull provade jag dom som följde med kikarsikten från nantong unversal optics och det var dålig siliminium i dom, enkel låglegerat som håller bara en tiondel av dom bästa aluminiumsorterna som finns i fästen idag

nu är jag envis och grym i hur jag ser på detta, men det går tretton på dussinet av folk som säljer dekaltrimmade nantong unversal optics kikarsikten
du kan få dom i vilket namn som helst, bara du beställer en pall, exempelvis florerar det leupold mark 4 på blocket numera
dom finns som bushnell och i stort sett alla märken utom dom dyraste

jag var bland dom första som köpte från firman när dom började sälja på nätet, dom tidiga var vettiga, för låga pengar
sedan blev dom sämre och sämre, och dyrare för den delen

halvmåneklubben är numera ökänd för sina kikarsikten, vilket gör att jag tror den varianten försvinner snart

Nu har ju du uppenbarligen mer koll än mig
Så du kan ju lika väl svara på alla frågor :)

Dom här kikarsikterna ska jämföras med Hawke swiss arms Nikko stirling
Leapers altså inte kikarsikten för 10 000 kr

grym
Hängiven

Post by grym » Tue Jun 04, 2013 9:57 am

nej

det där är uppgifter som måste komma från fabrik
det Skall du ha koll på

om det är vettiga prylar för skytte så ska dom även ha, mildot gen 2 eller nyare
miljustiring på rattarna
zerostop på rattarna

om det nu är nytt som ska vara lämpligt för skytte

eftersom du går in för datta med ny butik så hoppas jag verkligen du har koll på vad du håller på med

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Tue Jun 04, 2013 1:53 pm

grym wrote:nej

det där är uppgifter som måste komma från fabrik
det Skall du ha koll på

om det är vettiga prylar för skytte så ska dom även ha, mildot gen 2 eller nyare
miljustiring på rattarna
zerostop på rattarna

om det nu är nytt som ska vara lämpligt för skytte

eftersom du går in för datta med ny butik så hoppas jag verkligen du har koll på vad du håller på med
Du har ju uppenbarligen mycket bättre koll än vad jag har och kan ju upplysa mig igen vad jag behöver veta och så kan jag ju fråga grossisten och så kan jag lägga ut svaren så kan ju du rätta mig när jag förmodligen skriver fel uppgifter

Jag har inte tagit på mig någon labbrock och mätt aluminiums densitet eller kollat och kollat aluminiumets draghållsfatighet

Vi två tänker helt annorlunda Har tillgång till ett antal vapen som jag provat dom på och dom håller för hårt skytte och Pao har bra optik för pengarna vad mer kan man begära för ett belyst tex 3-9x50 kikarsikte för under 1 000 kr med riktig garanti ???

Skickar bilder på lite vapen jag har tillgång till

Och när ett Pao 3-9x50 sitter på min Hatsan 125 dock med andra ringar som jag provade

Jag provar sakerna innan jag säljer dom är inte sådan att jag säljer saker som jag inte själv kan tänka mig att använda
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

grym
Hängiven

Post by grym » Tue Jun 04, 2013 10:20 pm

det är inte mitt jobb att sälja dom sikten

material specar , för kikare och ringar
specar för optiken

för att säga det på ett annat sätt, en bra zeiss i budgetutförande kostar inte många tusen till

som jag sagt, natong universal optics kan göra hyggligt bra saker, men dom producerar en helvetes massa skit med
det är upp till köparen att få specar på vad man vill ha och kunna kolla att man får det med, annars så är det troligaste dekaltrimmade budgetsaker som kostar 250-400 kr styck på ali express

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Wed Jun 05, 2013 6:33 am

grym wrote:det är inte mitt jobb att sälja dom sikten

material specar , för kikare och ringar
specar för optiken

för att säga det på ett annat sätt, en bra zeiss i budgetutförande kostar inte många tusen till

som jag sagt, natong universal optics kan göra hyggligt bra saker, men dom producerar en helvetes massa skit med
det är upp till köparen att få specar på vad man vill ha och kunna kolla att man får det med, annars så är det troligaste dekaltrimmade budgetsaker som kostar 250-400 kr styck på ali express
Det är ju bra för mig då att det inte är dekaltrimmade toarullar med tandpetare.

Tror knappast dom hade fått bäst i test annars :toast

Martin
Onsala Luftgevärsklubb

Post by Martin » Wed Jun 05, 2013 8:57 am

Länka gärna till vart du hämtat ovan inlägg :)
Välkommen att besöka http://www.onsalaskytte.se

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Wed Jun 05, 2013 10:49 am

Det va i tidningen Airgun shooter uk i augusti 2012 som
Dom provade dom olika kikarsikterna

Det ja la in tidigare är scannat ifrån den tidningen

Thefoe
Nyfiken

Post by Thefoe » Wed Jun 05, 2013 2:42 pm

Hallo raid Jag har två vapen som är kända för o döda kikarsikten. Om du vill kan du skicka ett kikarsikte till mig så jag kan prova den på båda. Jag snackar om Diana 52 och Diana 54 airking båda är .22. Pm om du är intresserad:)

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Wed Jun 05, 2013 3:04 pm

Thefoe wrote:Hallo raid Jag har två vapen som är kända för o döda kikarsikten. Om du vill kan du skicka ett kikarsikte till mig så jag kan prova den på båda. Jag snackar om Diana 52 och Diana 54 airking båda är .22. Pm om du är intresserad:)
Jag har ett eget diana 52

På det stora siktet jag la upp en bild på
Har etsat riktmedel så det håller

snajper
Airgun Pro (Heavy)

Post by snajper » Wed Jun 05, 2013 3:30 pm

Vilka storlekar finns dom i, kan du lägga upp det och priser?
/_////////______/
..)´´´(_(__)/
./_¤_/
/___/

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Wed Jun 05, 2013 8:13 pm

Det kommer komma upp priser snart

Jag hoppas att den första sändningen kommer nu på fredag
Eller på måndag.

Leif
Forum grundare

Post by Leif » Thu Jun 06, 2013 8:51 am

Hur dom är kvalitetsmässigt kommer vi ju snart att få veta då någon/några förtroendefulla personer har testat dem i verkligheten och skriver recension på dem :D

Det är ju det enda som räknas oavsett hur bra eller dåliga specifikationer dom har på pappret och olika typer av material så är det ju verkligheten som är det viktiga :D

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Thu Jun 06, 2013 9:46 am

Leif wrote:Hur dom är kvalitetsmässigt kommer vi ju snart att få veta då någon/några förtroendefulla personer har testat dem i verkligheten och skriver recension på dem :D

Det är ju det enda som räknas oavsett hur bra eller dåliga specifikationer dom har på pappret och olika typer av material så är det ju verkligheten som är det viktiga :D

Så är det

Jag ska försöka att lägga upp priser nu i helgen

Håller på och lägger ner ett mini reningsverk på tomten

buckshot2000
Airgun Pro (light)

Post by buckshot2000 » Thu Jun 06, 2013 12:14 pm

AirCraftgrade... ;)

Att ett kikarsikte håller och inte går sönder ser jag som en självklarhet. Jag tror det blir svårt att sälja ett sikte som håller bra optisk kvalitet till en låg penning, tusentals och åter tusentals människor och företag har ju provat det tidigare och ingen har lyckats hitintills utan man får helt enkelt det man betalar för - i bästa fall.

/Realisten

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Thu Jun 06, 2013 1:50 pm

buckshot2000 wrote:AirCraftgrade... ;)

Att ett kikarsikte håller och inte går sönder ser jag som en självklarhet. Jag tror det blir svårt att sälja ett sikte som håller bra optisk kvalitet till en låg penning, tusentals och åter tusentals människor och företag har ju provat det tidigare och ingen har lyckats hitintills utan man får helt enkelt det man betalar för - i bästa fall.

/Realisten
Det är ju sant men det är inte meningen att dom ska konkurrera med kikarsikten för 10 000 -15 000 kr heller
utan främst med utan främst Leapers Hawke Nikko stirling Richer optics Mtc mm

buckshot2000
Airgun Pro (light)

Post by buckshot2000 » Thu Jun 06, 2013 6:42 pm

raid2421 wrote:
buckshot2000 wrote:AirCraftgrade... ;)

/Realisten
Det är ju sant men det är inte meningen att dom ska konkurrera med kikarsikten för 10 000 -15 000 kr heller
utan främst med utan främst Leapers Hawke Nikko stirling Richer optics Mtc mm
Mmmm ja Jag önskar dig all lycka fast Jag tror det kommer att bli riktigt svårt att konkurrera med stora och väletablerade fabrikat som Nikko och Leapers, visst är de fabrikaten relativt billiga, men de har det gemensamt med alla andra kikare i samma prisklass att de är relativt likvärdiga. Det skiljer inte så mycket i kvalitet mellan olika billighetskikare som alla kostar runt 1995:- , är ungefär samma skit man får för slantarna. Sen att de duger gott och väl till de flesta av oss är en annan sak men inget fabrikat levererar ju märkbart mer värde för pengarna än de andra fabrikaten - man får mao. det man betalar för och det är därför jag tror det blir svårt att lyckas sälja en lågpriskikare som skall vara märkbart bättre än liknande lågpriskikare från etablerade tillverkare. Man måste ju ha något ess i rockärmen eller veta något ingen annan vet för att slå sig in i en väletablerad bransch med samma sorts produkter som alla andra.

Men det är bara mina tankar, hoppas kikarna är riktigt bra och att många får glädje av dem !

jazz
Hängiven

Post by jazz » Thu Jun 06, 2013 9:47 pm

http://www.aliexpress.com/item/4-16x50- ... 33250.html" onclick="window.open(this.href);return false;

100 dollar på aliexpress. Tar 1 vecka att få hem dem. men de borde ligga i den övre klassen eftersom de kostar hela 100 dollar.

buckshot2000
Airgun Pro (light)

Post by buckshot2000 » Thu Jun 06, 2013 10:00 pm

jazz wrote:http://www.aliexpress.com/item/4-16x50- ... 33250.html

100 dollar på aliexpress. Tar 1 vecka att få hem dem. men de borde ligga i den övre klassen eftersom de kostar hela 100 dollar.
Frakten var faktiskt riktigt billig ! Men tråkigt om man åker på tullavgift + moms.

raid2421
Intresserad

Post by raid2421 » Fri Jun 07, 2013 6:32 am

buckshot2000 wrote:
jazz wrote:http://www.aliexpress.com/item/4-16x50- ... 33250.html

Frakten var faktiskt riktigt billig ! Men tråkigt om man åker på tullavgift + moms.

Eller om det går sönder om dom ens tar garantier

Det är ju inte ens säkert att dom finns kvar om 6 månader

och om dom gör det så är det säkert jätte billigt att skicka till Kina

Jag tar mina kikarsikten ifrån England

Post Reply

Return to “Riktmedel”