Dagens Garv ;)

Inlägg om allt man kan tänka sig som inte har med vapen att göra.
Inga politiska, samhälls eller religösa trådar.
Post Reply
Peter
Airgun Pro (Heavy)

Dagens Garv ;)

Post by Peter » Thu Sep 13, 2007 11:45 am

En kille sitter vid sin morfars dödsbädd som enda arvinge:
- När jag inte finns mer så ska du få min gamla klenod. Du ska få min Harley Davidsson. Du måste vårda den ömt och alltid smörja in skinnsadeln med vaselin om du ser att det är fuktigt eller regnar ute.
Gubben kolade och killen tog HD:n ut på en lååång tur och körde ut i obygden där han kommer fram till en liten stuga. Han knackar på och där står husbonn, frun, dotter och en piga. Han talar om att han kört vilse och undrar hur han skall köra för att ta sig vidare till närmsta bensinmack.
- Inte ska du behöva köra vidare nu när det skymmer. Kom in så får du lite mat. När killen stiger innanför dörren får han se att det finns drivor med disk överallt i hela köket, utom på spis och köksbord samt stolar.
- Hur kommer det sig att ni har så mycket disk? Jag menar ni är ju i alla fall 3 fruntimmer i stugan.
- Ja,säger husbonn, i den här stugan så har vi den seden att vi är tysta medans vi äter. Den som talar får diska.
- Jaha! då vet jag, säger killen och sätter sig till bords. Först så blir det förrätt och när den är uppäten flyger fan i killen och han tar med sig dottern in i kammarn och sätter på henne! Inte ett knyst hon säger under hela akten. Inte ett stånk eller stön. Ingenting. Hon bara ligger och småler hela tiden. De går ut i köket igen och nu är det varmrätt. När den är uppäten så tar han med sig pigan in i kammarn... och samma visa där. inte ett knyst. Inte ett läte kommer från hennes läppar. Hon ligger bara och flinar. Nu blev det dags för efterrätt och medans de mumsar på den så funderar killen hur han skall göra. Han bestämmer sig för att sätta på frun i huset också. Samma visa utspelar sig där. Hon säger ingenting inte ett pip hon yttrar. Hon ligger bara och flinar hon också... De går ut i köket igen och där är det dags för kaffe då killen får se att det börjat regna ute... Han river upp vaselinburken ur fickan och öppnar den. Då vrålar husbonn:
- JAG DISKAR, JAG DISKAR!!!
Last edited by Peter on Fri Sep 14, 2007 9:37 pm, edited 3 times in total.

joppe
Nyfiken

Post by joppe » Thu Sep 13, 2007 1:26 pm

Gäddmamman var ute och simmade med sina små yngel då dom fick syn på en wobbler.
- Mamma vad är det där?
- Det är det där jäkla ludret som er pappa försvann med!!

-Jonas-
Airgun Pro (Heavy)

Post by -Jonas- » Thu Sep 13, 2007 3:46 pm

- Jag svalde en linjal igår...
- Hur gick det då?
- Jag blev mätt...
Livet blir roligare efter .32

saab99
Entusiast

Post by saab99 » Thu Sep 13, 2007 5:41 pm

Kära dagbok,

förra året bytte jag ut alla mina fönster mot dyra
tre-glas-lågenergi-fönster.

Den här veckan ringde en man från firman som installerat fönstren.

Han påpekade att dom gjort jobbet för ett helt år sedan men ännu inte fått betalt.

Ok, bara för att jag är blondin så betyder det inte att jag automatiskt är dum.

Så jag berättade för karl?n vad hans snacksalige försäljare sagt för ett år sedan, nämligen att efter ett år så har de här fönstren betalat sig själva.

Och hallå, det har gått ett år nu!

Det blev tyst i andra änden av tråden så jag lade på. Han ringde inte upp igen. Han kände väl sig dum!
Skjuter Crosman 2240/2250 Ratcatcher och FX Cyclone!
Disclaimer: As a swedish citizen, the swedish government has deemed me to be a potential terrorist. Therefor all my electronic communication is now probably monitored and read by The Government according to the new FRA law.
IT SUCKS.

saab99
Entusiast

Post by saab99 » Thu Sep 13, 2007 5:44 pm

Församlingens kyrkoherde hade fått en ny piga till prästgården, det var en ung,grann kvinna. Kyrkoherden bestämde sej för att visa runt pigan i församlingen, han bad drängen spänna för hästen för vagnen och de for iväg.
Församlingen var stor till ytan och det tog tid. Det fina vädret växlade till regn och kyrkoherden och pigan tog skydd under vagnen, åskan började mullra och det blev inte bättre än blixten slog ner i hästen som dog.
Kyrkoherden som nu efter tätheten till pigan börjat få känslorna i olag plockade fram sin mandom och visade den för pigan med orden "Den här min vän kan skapa liv". Pigan svarade då "Det var bra dé kör in den i röven på hästen då, för jag vill hem".
Disclaimer: As a swedish citizen, the swedish government has deemed me to be a potential terrorist. Therefor all my electronic communication is now probably monitored and read by The Government according to the new FRA law.
IT SUCKS.

mercxs
Entusiast

Post by mercxs » Thu Sep 13, 2007 6:59 pm

En bonde hade gift sig med sin trolovade, och de var på väg hem från kyrkan med häst och vagn. Plötsligt stannar hästen och vägrar gå vidare trots bondens rop och ryckningar i remmarna. Då kliver bonden ur vagnen, går fram till hästen och säger med bestämd röst:
- Det här var första gången!

Hästen går vidare eb fem sex kilometer, men stannar igen och vägrar gå. Till slut går bonden ut och säger till hästen
- Det här var andra gången!

Hästen börjar gå igen och när de bara är ett par hundra meter från parets gård stannar hästen igen och vägrar gå. Bonden hoppar ur vagnen, greppar bössan, säger till hästen att detta var tredje gången och skjuter sedan ihjäl den!

Frun börjar skälla vilt:
- Vad gör du tokiga karl! Ska du skjuta den fina hästen! Den som är så dyr ...
Bonden avbryter:
-Det här var första gången!

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Thu Sep 13, 2007 8:42 pm

Robert var på väg hem från jobbet när han stötte på några av sina vänner.
- Ska du med på afterwork och ta några pilsner? Vi tänkte köra en helkväll på krogen faktiskt.
- Nej, svarade Robert, du vet hur det blir. Johanna blir vansinnig om jag kommer hem full inatt.
- Ja men jag kan ett knep, sa den ena kompisen. När du kommer hem inatt så kryper du tyst in under täcket och använder tungan mellan benen på henne. När det är klart så är allt frid och fröjd.
- Är det säkert?
- Det har funkat på alla mina tjejer som jag haft.
- Ok, jag hänger väl med då. Och det gjorde Robert. På natten kom han hem ordentligt full och gjorde som kompisen sagt. Ned under täcket och börja hålla på. När det gnydde till och skakade lite i sängen förstod han att det var klart så nöjd med sig själv smög han ut ur sovrummet till toaletten för att borsta tänderna. När han öppnar toalettdörren så sitter Johanna där och kissar.
- Men hur fan hann du hit före mig, utbrister Robert förvånat.
- Sccch, säger Johanna, kan du prata lite tystare. Mamma sover över!

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Thu Sep 13, 2007 8:45 pm

Göran fick en hemsk solbränna på sin pick när han var på nakenbadet. När han sen satte på sin tjej gjorde det otroligt ont. Efteråt gick han ut och doppade picken i filmjölk för att lätta på svedan. Då kom tjejen in och sa:
- Aha! Jag har alltid undrat hur du laddade om den där grejen!

saab99
Entusiast

Post by saab99 » Thu Sep 13, 2007 9:36 pm

Robban hade varit ute och krökat med kompisarna och var duktigt full när han kom hem kl 03,00 men hade lovat frun att vara hemma vid 24-tiden.
Precis när han tassat in genom ytterdörren ropade frun från sovrummet, -Hur mycket är klockan?
Eh, hon är 12, sa Robban. Precis då började det förbannade gökuret och gala och när de galit sina tre koko tog Robban vid och gol de resterande nio koko:na.
Dagen efter sa Robbans fru, -Du får nog ta gökuret till urmakaren!
-Varför det? sa Robban.
Jo, inatt när du kom hem gol det tre gånger, hickade, gol fem gånger till, lade av en brakskit och gol ytterliggare fyra gånger.
IT SUCKS.

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Fri Sep 14, 2007 10:58 am

En blondin och en advokat sitter bredvid varandra på flyget mellan Stockholm och Köpenhamn. Advokaten frågar om hon har lust att leka en kul lek? Blondinen som är trött och vill ta sig en tupplur, avböjer artigt och vänder sig mot fönstret för att få sig en blund. Advokaten försöker övertala henne med att tala om att leken är mycket lätt och rolig. Han förklarar,
- Jag ställer en fråga till dig, och om du inte vet svaret ger du mig 50 kr, och vice versa.
Hon avböjer igen och försöker få lite sömn. Advokaten säger upphetsat,
- OK, om du inte kan svaret ger du mig 50 kr och om jag inte kan svaret ger jag dig 5000 kr.
Detta fångar blondinens uppmärksamhet och eftersom hon förstår att hans tjat inte kommer att sluta om hon inte går med på att leka leken, så samtycker hon. Advokaten ställer första frågan,
- Hur långt är det mellan jorden och månen?
Blondinen säger inte ett ord, plockar upp plånboken ur sin handväska, tar fram en femtiolapp och ger den till advokaten.
- OK, säger advokaten, nu är det din tur.
Hon frågar advokaten,
- Vad går upp för en kulle med tre ben och kommer ner med fyra ben?
Advokaten, mycket tankfull, tar upp sin laptop och söker bland alla referenser, men inget svar. Han kopplar upp sitt modem med flygtelefonen och surfar på nätet men inget svar. Frustrerad skickar han e-mail till sina vänner och kollegor men utan framgång. Efter en timme väcker han blondinen och ger henne 5000 kr. Blondinen säger,
- Tack, och vänder sig om för att fortsätta sova. Advokaten som är mer än lovligt upprörd väcker blondinen och frågar,
- Nå, vad är svaret?
Utan att säga ett ord tar blondinen fram en femtiolapp, ger den till advokaten, och somnar om!!!

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Fri Sep 14, 2007 11:27 am

Det va en gång en blondin som hade fått en buckla i sin bil vilket hon var väldigt förtvivlad över. Det kom en äldre man gående förbi och blondinen frågade mannen om han visste vad hon skulle göra åt bucklan. Mannen svarade med ironi:
- Blås i avgasröret så blir bucklan slät igen.
Så blondinen gick ner på knä och började blåsa då hennes väninna (också en blondin) kom förbi och sa:
- Vafan håller du på med!?
Blondinen på knä svarade:
- Jag blåser i avgasröret för att bucklan skall gå ut på bilen!
Väninnan replikerade:
- Du e ju dum i huvet, fönstret är ju öppet!

Ola
Airgun Pro (Heavy)

Post by Ola » Fri Sep 14, 2007 6:30 pm

Blir det för fräckt så kopierar admin till sin egen mapp och plockar bort .
Mvh Ola
Fx-Monsoon 5,5mm
Röhm Twinmaster 4,5mm
Crosman 2240 5,5mm
Stavsjö cal:90

AndreasW
Airgun Pro (light)

Post by AndreasW » Fri Sep 14, 2007 7:33 pm

Hmm?

Hellre "fräckisar" som är av noll intresse för mig som person men ändå är samlade i en och samma tråd än diverse "buttplugs"-skämt etc som dyker upp i de mest varierande trådar.

Bara min enkla åsikt..

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Fri Sep 14, 2007 9:16 pm

?quote="-Bengt-"??quote="mercxs"?Varför är det så? Vad har ni emot fräckisar?
(Försöker inte starta bråk eller diskussion nu, utan är bara uppriktigt nyfiken. Fräckisar ser jag som ett oskyldigt nöje.)?/quote?
Nja vi har väl inget emot fräckisar precis, men detta är ett öppet forum och det kanske inte passar alla åldrar. ?/quote?

passar "skål tråden" alla åldrar då..!!!??? men å andra sidan så tror ja att dom flesta på detta forum är gammla nog att klara både skåltråden och även denna tråd

Var iof inte meningen att detta skulle bli en diskutionstråd... men men, de e ju inte alltid det blir som man tänkt sig
Last edited by Peter on Fri Sep 14, 2007 9:20 pm, edited 1 time in total.

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Fri Sep 14, 2007 9:22 pm

?quote="Johnny"??quote?
passar "skål tråden" alla åldrar då..!!!???
?/quote?

Nej och om enbart jag hade avgjort saken så hade den varit väck sedan länge...?/quote?

Personligen så tycker jag att både "skål" och denna tråd är trevlig, men det är som sagt bara min åsikt

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Fri Sep 14, 2007 9:26 pm

Norrmannen satt på kajen med sin slips hängande i vattnet. En dam gick förbi.
- Vet ni om att ni har slipsen i vattnet?
- Javisst, jag metar, svarar norrmannen.
- Men ni kan väl inte meta med slipsen?
- Varför inte? En del använder ju fluga!

mercxs
Entusiast

Post by mercxs » Fri Sep 14, 2007 9:42 pm

Det var en by i Norge, där byborna hade bestämt sig för att ta reda på vad smarthet och vishet är för någonting. Tre män sändes ut för att resa till Ljungskile där mycken vishet finns och där lära sig så mycket som möjligt.
Efter långa strapatser så kom de äntligen fram, och fann en gammal vis man i centrala Ljungskile. De frågade honom om vad klokhet är.
Han höll upp sin hand framför en tegelvägg och sade, "Slå till min hand så hårt ni orkar!"
Den störste norrmannen slog för allt vad han var värd, men den vise mannen drog snabbt undan handen och norrmannen bröt lillfingerknogen mot väggen!
"Att förstå att jag skulle dra undan handen, det är klokhet" sade den gamle mannen. "Aha" sade norrmännen eftertänksamt och vandrade hem igen.
Väl hemma samlade de hela sin by på torget och sade "Se vad vi har lärt". Sedan kallade de upp en frivillig, och en av de tre upptäcktsresande höll sin hand framför sitt ansikte och sa "Slå till min hand så hårt ni orkar!"

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Fri Sep 14, 2007 10:05 pm

Alla killar använde kondom, utom Classe, han använde en ica-kasse.

Johnny FX
Airgun Pro (Heavy)

Post by Johnny FX » Fri Sep 14, 2007 10:23 pm

en klassiker..

vet du varför norrmän går på toa med öppen dörr ???

-för att ingen ska kika genom nyckelhålet...
Ruger 10/22

-Jonas-
Airgun Pro (Heavy)

Post by -Jonas- » Fri Sep 14, 2007 10:27 pm

en klassiker till...

Vet ni hur man sänker en norsk u-båt?
Man simmar ner o knackar på...så öppnar dom...

Vet ni hur man sänker den en gång till?
Man simmar ner o knackar på...då öppnar dom o säger -Den gå vi ikke på en gang till...blubb...blubb
Livet blir roligare efter .32

saab99
Entusiast

Post by saab99 » Fri Sep 14, 2007 10:33 pm

Lille Kalle frågar biologiläraren:

Vilket djur har rövhålet mitt på ryggen?

Läraren funderar länge men lyckas inte ge Kalle ett svar.

Jag klarar inte det Kalle, du får ge mej svaret.

Kalle svarar:

Pappa säger att det är Polishästen.
IT SUCKS.

-Jonas-
Airgun Pro (Heavy)

Post by -Jonas- » Fri Sep 14, 2007 10:48 pm

En dromedar och en elefant råkas mötas där vid öknens början...

Elefanten säge: -Fy faen vad du ser fånig ut! Du har ju tuttarna på ryggen!

Dromedaren svarar: -Ska du säga som har kuka mitt i nyllet!

saab99
Entusiast

Post by saab99 » Sat Sep 15, 2007 7:16 am

Lille Bengt viftade ivrigt med handen när de kommit in i klassrummet.............
-Fröken, Fröken min mamma äter glödlampor!
-Hmm, jaså, sade fröken. -Är det verkligen möjligt?
-Jo det är det för igår kväll när morsan och farsan gått och lagt sig hörde jag henne säga
-Släck lampan så skall jag ta den i munnen!
IT SUCKS.

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Sat Sep 15, 2007 11:23 am

En norrman blev anställd på en firma som elektriker och hans första jobb var att fixa en trasig ringklocka åt en gammal dam. Efter en timme kom han tillbaka till kontoret och rapporterade till sin chef.
- Den gamla damen var inte hemma. Jag ringde på åtta gånger, men hon kom inte och öppnade.

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Sat Sep 15, 2007 12:02 pm

Vet ni vad det är för likhet mellan en fembarnsmor och en person som inte missade bussen?

Nej......

Slapp springa!

buckshot2000
Airgun Pro (light)

Post by buckshot2000 » Sat Sep 15, 2007 1:17 pm

Den unga mannen går på anställningsintervju och när allt nästan är klart får han frågan:

- Hur ställer ni er till att göra ett drogtest ?
- Det vore inte dumt , tackar som bjuder !

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Sun Sep 16, 2007 4:36 pm

Det var två norrmän som skulle cykla uppför en backe på en tandemcykel. När de kom upp sa han som satt längst fram:
- Om jag inte hade trampat så hårt hela vägen, så skulle vi aldrig ha kommit upp.
- Ja, men om inte jag hade bromsat hela vägen, så skulle vi ha rullat ner igen.

garremannen
Nyfiken

Post by garremannen » Sun Sep 16, 2007 4:53 pm

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar
innan han skall gå ut i kylan. De är jättebesvärliga att ta på och
fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget.
När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:
- De sitter på fel fot!
Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar
säger, stövlarna sitter fel. Hon drar som en dåre i 3 minuter för att
ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem
Den.. Då säger Oscar:
-Det är inte mina stövlar!
Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada
lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.
- Ok, säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning
som tidigare.
- Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.
Oscar svarar då:
- Det är inte mina stövlar, de är brorsans, men mamma vill att jag
skall ha dem!
Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter hon på
stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter
jackan på honom, halsduk och frågar:
- Var är dina vantar?

- Jag la dom i stövlarna!
”Allting jämnar ut sig. När man får mindre hår att kamma, får man mera ansikte att tvätta”
(Groucho Marx)

garremannen
Nyfiken

Post by garremannen » Sun Sep 16, 2007 5:00 pm

Hur man kan ta ut ....

...sin jobbfrustration på fritiden.
Igår åkte jag in till stan för att betala en massa skatt på
systembolaget. Jag var inne i 10 minuter. När jag kommer ut står en polis

rätt utanför entrén och skriver en parkeringsbot! Så jag går fram till honom och säger: "Kom igen nu, var lite schysst och riv lappen . . .!? Snälla...har Du inget viktigare att göra en fredagseftermiddag...?"
Han sket i mig och fortsatte skriva. Så jag kallade honom för skrivbordsryttare och sa att han säkert var ...... också! Han gav mig en blick och skrev oberört ut en ny bot för att bilen hade slitna vinterdäck!? Då kallade jag honom för din lilla dj...a hästsk.t!
Han skrev klart den andra boten och satte den tillsammans med den första
på vindrutan, och började på en tredje!! Det här höll på i ungefär 10
minuter...ju mer jag skrek åt honom, desto fler böter skrev han utan att säga ett ord.
Sen gick jag till min bil som stod i parkeringshuset 200 meter därifrån.
Ville bara framhålla att det är viktigt att ha lite kul varje dag.
”Allting jämnar ut sig. När man får mindre hår att kamma, får man mera ansikte att tvätta”
(Groucho Marx)

Peter
Airgun Pro (Heavy)

Post by Peter » Sun Sep 16, 2007 6:37 pm

Hon sa att vi inte hade råd med öl längre, så jag var tvungen att sluta dricka. Sen kom jag på henne med att ha köpt smink för 950 kronor. Jag frågade henne varför hon fick köpa smink för sådana summor när inte jag fick köpa öl. Hon svarade att hon behövde sminket för att göra sig vacker inför mig. Det är ju det ölen är till för, svarade jag.

Post Reply

Return to “Off topic Forum”