Kom igång med airguns träningsfunktion

Skriv vad ni tycker om forumet! Det är besökarna som skall trivas på forumet och således vara med och påverka hur det ser ut och fungerar. Skriv inlägg om: fel, brister, bra saker. Vad saknar ni??? Här lägger vi också ut driftsinfo och ändringar på forumet.
Post Reply
PeterP
Nyfiken

Kom igång med airguns träningsfunktion

Post by PeterP » Mon Jan 07, 2019 11:03 pm

En första varning. Funktionen är under utveckling. Grunderna är klara men vissa funktioner och delar av funktioner behöver mer jobb. Jobbar på det så fort det går :neard

Att komma igång:
Det första man behöver göra är att registrera ett eller flera vapen som man använder när man tränar. Detta göra du genom att Välja Mina vapen i menyn och sedan nytt vapen.
vapenmenyn_s.png

Detta tar dig till sidan där du matar in information om ditt vapen.
nytt_vapen.png
Första steget på denna sidan är att välja grundvapen. Finns inte ditt vapen med så skicka ett pm så lägger jag till det. Du kan alltid välja "Annat vapen" så länge så kan du ändra sedan. Mata in resterande information om ditt vapen. Är du osäker på vad ditt licensfria vapen har för effekt, skriv in 10 så hamnar du i alla fall i rätt kategori och dina resultat matchas med andra licensfria vapen. I beskrivningen kan du skriva in allt som du gjort för att förbättra och förfina ditt vapen. Glöm ej att trycka på spara när du är klar.

Nu när du har ditt första vapen registrerat så kan du skapa en ny träning. Du hittar träningsmenyn strax brevid vapen menyn du använde i förra steget.
ny_traning.png
Mata in information om din träning. Glöm inte att skriva dina reflextioner på träningen, det är både nyttigt att fundera på varför det gick som det gjorde och också väldigt kul att läsa när man tittar tillbaks efter några månader.

När du matat in all information trycker du på spara.

Vill du lägga till en bild till din träning görs det i nuvarnade version genom att välja min träning -> min träning i menyn och klicka på den träning du vill lägga till bilden på. Du får då upp en detaljerad vy om träningen och kan till höger på den sidan välja att ladda upp en bild.

Tveka inte på att höra av dig till mig om ni har frågor elller förslag på förbättringar.

Välkomna in och regga er träning! Hi:

Jag kommer fylla på här mer allt eftersom funktionen växer fram.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Return to “Information och synpunkter på forumet.”